کد خبر: ۱۳۰۶۳۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۶ - ۰۱ تير ۱۳۹۸

شیراز پایلوت مرکز تخصصی تجارت جهانی صنایع‌دستی شد

مدیر داخلی مرکز تخصصی تجارت جهانی صنایع‌دستی ایران گفت: برای نخستین بار شیراز به‌عنوان آزمونه مرکز تخصصی تجارت جهانی صنایع‌دستی ایران انتخاب شد.
به گزارش شیرازه، مدیر داخلی مرکز تخصصی تجارت جهانی صنایع‌دستی ایران گفت: در راستای شعار سال مبنی بر «رونق تولید» مرکز تخصصی تجارت جهانی صنایع‌دستی ایران فعالیت خود از خردادماه جاری در راستای اشتغال‌زایی پایدار و حمایت از هنرمندان و صنعتگران صنایع‌دستی کشور در شیراز آغاز به کارکرده است.

سید حمزه قدرت با اشاره به اینکه ایجاد رونق فروش و صادرات صنایع‌دستی در بازار‌های داخلی و خارجی بر پایه فعالیت‌های فرهنگی و اقتصادی مرکز تجارت جهانی صنایع‌دستی انجام می‌شود، افزود: با تعامل  رایزن‌های فرهنگی و اقتصادی کشور‌های جهان از طریق برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی صنایع‌دستی علاوه بر رونق صنعت تخصصی شاهد حضور پررنگ و برجسته صنعتگران و معرفی صنایع‌دستی به دنیا هستیم.

 اشتغال‌زایی 2500 نفر  

عضوهیأت مدیره مرکز تخصصی تجارت جهانی صنایع‌دستی ایران خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی فاز نخست مرکز تخصصی تجارت جهانی به‌صورت مستقیم 500 نفر و غیرمستقیم بیش از 2 هزار نفر اشتغال‌زایی شده‌ است.

قدرت تصریح کرد: جذب استادکاران و صنعتگران که تمامی زندگی و عمر خود را وقف این حرفه کرده‌اند و هیچ‌گونه  سود و منفعت مادی عایدشان نشده و ورود به مرکز تجارت جهانی نقطه عطفی بر اقتصاد و صنایع‌دستی کشور و نیز بر زندگی مادی  جامعه هدف می‌گذارد.

وی از برپایی گالری صنایع‌دستی توسط زندانیان در این مرکز خبر داد و گفت: زندانیان پس از آزادی با کسب مهارت در حوزه صنایع‌دستی جذب این مرکز شده و علاوه بر کاهش آسیب‌های اجتماعی بر زندگی مادی و معنوی خود  و خانواده آنان نیز اثر مطلوب می‌گذارد.

مدیر داخلی مرکز تخصصی تجارت جهانی صنایع‌دستی ایران بیان داشت: مؤسسات و مراکز خیریه در حوزه سندروم، نابینایان، کم‌بینایان، کودکان کار، رنان‌ بی‌سرپرست و بد سرپرست بعد از حرفه‌آموزی در رشته صنایع‌دستی می‌توانند جذب این مرکز شوند.

قدرت اضافه کرد: مجموعه واحد‌های پژوهشی، آموزشی، تحقیقی و فضای مجازی با پشتوانه پژوهشگران مطرح کشور و نیز حمایت سازمان‌های دولتی و سازمان میراث فرهنگی،  صنایع‌دستی و گردشگری نقش تعیین‌کننده‌ای در راه‌اندازی و پیشبرد اهداف کلان مرکز تخصصی تجارت جهانی صنایع‌دستی داشته است. 

فارس

انتهای پیام/
نظرات بینندگان