کد خبر: ۱۳۰۶۵۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۰ - ۰۱ تير ۱۳۹۸

از تکذیب اعتصاب غذایی حسین سپنتا تا محاکمه سلطان هروئین در شیراز

مقام اول قضایی استان فارس در خصوص صحت و سقمِ اعتصاب غذایی شخصی بنام حسین سپنتا در زندان شیراز، گفت: هیچ گونه اعتصاب غذایی در زندان های شیراز نداشته ایم.
به گزارش شیرازه، مسئولان قضایی استان فارس ظهر امروز یکم تیرماه به سوالات اصحاب رسانه شیراز پاسخ دادند.

رئیس کل دادگستری استان فارس درخصوص پرونده ثبت احوال فارس با بیان اینکه تعدادی از متهمان از کارمندان اداره ثبت احوال هستند، گفت: قرار کیفرخواست صادرشده و در شعبه دوم در حال رسیدگی است.

حجت الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی درباره پخش فیلم های اروپایی مستهجن در شیراز با اظهار اینکه دادگستری در مقابل صحنه های فساد ایستاده و قاطع است، تصریح کرد: اجازه نمی دهیم اینگونه فیلم ها در شیراز نشان داده شود.

وی با اعلام اینکه مجوز ارشاد برای فیلم، امکان مشکل دار بودن آن را نقض نمی کند، افزود: تعدادی از فیلم ها توسط کارشناسان دادگستری مورد بررسی قرار گرفته و واقعیت مشخص شده است.

مقام اول قضایی استان فارس اذعان داشت: با عوامل اصلی نمایش فیلم های ذکر شده در سطح استانی و کشوری برخورد قضایی صورت خواهد گرفت.

موسوی در خصوص صحت و سقمِ اعتصاب غذایی شخصی بنام حسین سپنتا در زندان شیراز، بیان کرد: هیچ گونه اعتصاب غذایی در زندان های شیراز نداشته ایم.

به گزارش شیرازه، چندی پیش شبکه های معاند شایعه اعتصاب غذایی را مطرح کرده بودند.

موسوی درباره پرونده ارتشا و اختلاس نفت و گاز زاگرس جنوبی با اعلام اینکه این پرونده 14 متهم دارد، اظهار داشت: کیفرخواست این پرونده صادر شده و تعیین تکلیف در ماه جاری صورت خواهد گرفت.

رئیس کل دادگستری فارس با بیان اینکه این پرونده تحت نظارت شخص رئیس کل دادگستری قرار دارد، گفت: قرار جلب 13 نفر از متهمین این پرونده صادر شده و درحال بررسی است.

وی همچنین درخصوص محاکمه سلطان هروئین، اعلام کرد: متهم به جرم حمل هزار و 700 کیلوگرم هروئین دستگیر شده بود.

موسوی اتهام وی را فساد فی الارض و حکمش را اعدام در ملاء عام عنوان کرد و اظهار داشت: حکم در مرحله ابلاغ دادنامه و پرونده در مرحله فرجام‌خواهی قرار دارد.

دادستان شیراز با اعلام اینکه اولویت برنامه‌ های دادگستری فارس را موارد ذکر شده در حکم انتساب رئیس قوه قضائیه توسط مقام معظم رهبری مطرح شده بود دانست و بیان کرد: مطالب ذکر شده همان نقشه راه ما هستند.

حیدر آسیابی با اظهار اینکه برخورد با مخلین اقتصادی قاطع و بدون اغماض خواهد بود، گفت: در بررسی پرونده و صدور حکم هیچ گونه توجهی به جایگاه، موقعیت و مسئولیت افراد نداریم.

وی در انتها درباره مخلان امنیتی و اقتصادی، تاکید داشت: در دادگستری فارس برخورد جدی با مواردی چون زمین خواری، اراذل و اوباش در اولویت قرار دارد و با مظاهر علنی فساد و افرادی که در بحث رونق تولید مانع هستند نیز مقابله خواهیم کرد.
نیلوفر پرتو
نظرات بینندگان