کد خبر: ۱۳۰۶۶۰
تاریخ انتشار: ۲۳:۵۹ - ۰۱ تير ۱۳۹۸
رئیس اتاق اصناف فارس در گفتگو با شیرازه خبر داد؛

شناسایی 10هزار واحد صنفی فاقد مجوز در شهرستان شیراز/ مردم فقط از مجوزدارها خرید کنند

هاشمی از شناسایی 10 هزار واحد صنفی فاقد مجوز در شهرستان شیراز طی یک‌سال اخیر خبر داد و گفت: 5500 واحد صنفی فاقد مجوز پلمپ شده است.

شناسایی 10هزار واحد صنفی فاقد مجوز در شهرستان شیراز/ مردم فقط از مجوزدارها خرید کنندبه گزارش شیرازه، شاید برای شما هم پیش آمده باشد که از خدمات یا کالایی استفاده کرده‌اید اما رضایت نداشته و حتی گاهی متضرر شوید یا آسیب‌دیده باشید. اینجاست که نقش مجوز و پروانه کسب پررنگ می‌شود چراکه اگر صاحب کسب و کاری که به شما خدمات یا کالا ارائه داده است، دارای مجوز باشد برای خدمتی که ارائه داده پاسخگو خواهد بود و شکایت احتمالی شما از طریق صنف مربوطه پیگیری و احقاق حق می‌شود اما اگر فاقد مجوز باشد اتاق اصناف نمی‌تواند شکایت را پیگیری نماید.

از این رو در سال‌های اخیر شناسایی و برخورد با صاحبان کسب و کار بدون مجوز در دستور کار مراجع مربوطه قرار گرفت. مردم نیز علاوه بر تحریم خرید از بدون مجوزها باید در صورت مشاهده موارد غیرقانونی فعالیت صنوف مختلف به مراجع ذیربط اطلاع دهند.

سید محمود هاشمی، رئیس اتاق اصناف فارس در گفتگو با خبرنگار شیرازه از شناسایی 10 هزار واحد صنفی فاقد مجوز در شهرستان شیراز طی یک‌سال اخیر خبر داد و گفت: به 20هزار واحد صنفی فاقد مجوز اخطار پلمپ داده شد که 5هزار و 500فقره با دستور قضایی پلمپ شد و مابقی مراحل قانونی دریافت مجوز را طی کردند.

وی بیان کرد: شهروندان درصورت داشتن شکایت از واحد صنفی علاوه بر مراجعه به اتحادیه مربوطه می‌توانند شکایت خود را از طریق واحد بازرسی اصناف به شماره 32340000 پیگیری کنند.

رئیس اتاق اصناف فارس به شهروندان توصیه کرد که فقط از واحدهای صنفی دارای جواز کسب خرید کنند چراکه در برابر خدمات ارائه دهنده خود پاسخگو نیز هستند.

انتهای پیام/


برچسب ها: شیرازه ، صنف ، اصناف ، تخلف ، مجوز
نظرات بینندگان