کد خبر: ۱۳۰۶۶۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۹ - ۰۲ تير ۱۳۹۸

اکران‌های داغ در تابستان سینمایی شیراز

سینماهای شیراز این روزها با اکران بهترین فیلم‌های جشنواره فجر ۹۷ و تازه های ۹۸ پذیرای مخاطبان هستند.
شبی که ماه کامل شد به کارگردانی نرگس آبیار، سرخپوست اثر نیما جاویدی و زهرمار به کارگردانی جواد رضویان از جشنواره فجر به پرده نقره‌ای رسیده‌اند.

دختر شیطان اثر مشترک سینمای ایران و هند به کارگردانی قربان محمدپور و ما همه باهم هستیم، اثر پربازیگر کمال تبریزی که این روزها توجه منتقدان بسیاری را به خود جلب کرده است و امید اصلی رونق سینماها هستند، در شیراز نیز توجه‌ها را برانگیخته‌اند.

در شیراز شبی که ماه کامل شد در رده نخست فروش هفتگی قرار دارد، ما همه باهم هستیم در رده دوم و سرخپوست در رده سوم ایستاده است.

اما پیشتازی فیلم‌هایی که در نوروز و پس از آن نیز بر پرده راه یافتند همچنان ادامه دارد؛ بدین‌ترتیب متری شیش و نیم سعید روستایی، سامورایی در برلین اثر مهدی نادری، تگزاس ۲ به کارگردانی مسعود اطیابی، چهار انگشت حامد محمدی و نبات اثری از پگاه ارضی همچنان بر پرده سینماهاست.

سینمای هنر و تجربه و مخاطبان ویژه
پردیس سینمایی گلستان در بخش سینمای هنر و تجربه نیز با پنج فیلم میزبان علاقه‌مندان حرفه‌ای سینماست و با کارت پرواز مهدی رحمانی، میدان جوانان سابق اثر مینا اکبری روزنامه‌نگار، رهایی هفتم به کارگردانی رضا صفری، اسرار دریاچه به کارگردانی آرمین ایثاریان و رضا تجربه‌ای از علیرضا معتمدی از بینندگان استقبال می‌کند.

پس از رکود نسبی بعد از تعطیلات نوروز انتظار می‌رود سینمادوستان با آغاز تابستان دوباره به سراغ هنر هفتم بروند.

با تعطیلی مدارس و پایان یافتن امتحانات دانشجویان هم پردیس‌های سینمایی مدرن شیراز و نیز سینما فرهنگ در مرکز اسناد فارس و سینمای تازه تاسیس هنر شیراز با برنامه‌های فرهنگی گوناگون چشم به راه مخاطبانشان هستند.

سینما با طعم نوستالوژی
در سینماهای نوستالوژیک شیراز فیلم‌های روز ایران مخاطبانی را به سالن می‌کشانند که دوست دارند همچنان در فضای روزگاران گذشته و با بوی خاطرات به تماشا بنشینند.

سینما سعدی ما همه با هم هستیم را بر پرده دارد، فلسطین از مجموعه سینماهای خیابان زند با دو فیلم زهرمار و دختر شیطان اکران خود را به فیلم های سرگرم کننده اختصاص داده است، سینما پیام نیز شبی که ماه کامل شد را نمایش می دهد، سینما ایران افزون بر ما همه با هم هستیم، سرخپوست را نیز بر پرده دارد، سینما شیراز هم تگزاس ۲ را نمایش می دهد.

با توجه به اینکه آمار نشان می‌دهد جدول اکران فیلم‌های تابستانی توانسته است نظر مخاطبان را به خود جلب کند، باید منتظر روزهای داغ سینماهای شیراز تا پایان تابستان باشیم.

نظرات بینندگان