کد خبر: ۱۳۰۶۷۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۶ - ۰۲ تير ۱۳۹۸
توسط پزشک خیراندیش شیرازی انجام شد؛

انجام عمل جراحی نادر برای کودک بی‌پناه اتباع خارجی

کودک بی‌پناه اتباع خارجی که قادر به راه رفتن نبود توسط پزشک خیراندیش شیرازی به صورت رایگان جراحی و درمان شد.

به گزارش شیرازه، دیار فارس از دیرباز پزشکان خوش‌آوازه زیادی داشته است و اکنون نیز از آن به عنوان قطب پزشکی یاد می‌شود. آوازه تبحر و همچنین نیک اندیشی پزشکان شیرازی پسر 13ساله اتباع خارجی که در پاکدشت ورامین سکونت دارد را به شیراز می‌کشاند. او که پدر افعانستانی و مادر ایرانی خود را از دست داده است و با خواهرش زندگی می‌کند با بیماری دست و پنجه نرم ‌می‌کرد که او را به زانو درآورده بود و در کودکی قدش را خمیده کرد به طوری که دست به کمر راه می‌رفت. به دلیل بیماری تالاسمی ماژور پزشکان تهرانی جراحی او را پرخطر دانسته و احتمال بهبودی وی پس از جراحی که حدود 85میلیون تومان هزینه نیز داشته است را 50درصد اعلام کرده بودند.

علیرضا محمدی همراه با خواهرش با ناامیدی راهی شیراز می‌شوند و به خیریه ناجیان ماندگار بهشت فارس که از طریق شبکه‌های اجتماعی با آن آشنا شده بودند، مراجعه می‌کنند.

انجام عمل جراحی نادر برای کودک بی‌پناه اتباع خارجی

حامد هنرور، مدیرعامل خیریه ناجیان ماندگار بهشت فارس در گفتگو با خبرنگار شیرازه در این خصوص گفت: پس از مراجعه علیرضا، موضوع بیماری وی در کمیته‌ای تخصصی مطرح و پزشک خیر‌اندیش سید منیرالدین دبیری، یکی از جراحان حاذق و متخصص ارتوپدی که عضو هیات مدیره خیریه نیز هستند، انجام جراحی وی را قبول کرد.

وی درخصوص وضعیت بیمار گفت: صفحه رشد ران پاهای علیرضا باز بوده است و نمی‌توانست پاهایش را بچرخاند و به آرتروز کمر و ساییدگی لگن از هر دو طرف مبتلا شده و همچنین سر استخوان ران‌های وی کبود شده بود.

هنرور با بیان اینکه علیرضا در بیمارستان شهید بهشتی شیراز جهت انجام عمل جراحی بستری شد، گفت: هزینه بستری وی در بیمارستان رایگان بود و پزشک جراح نیز هزینه‌ای بابت عمل دریافت نکرد و سایر هزینه‌ها توسط خیریه ناجیان ماندگار بهشت فارس تامین شد.

مدیرعامل خیریه ناجیان ماندگار بهشت فارس از انجام مرحله دوم عمل جراحی علیرضا در اوایل شهریور خبر داد تا وی بتواند اول مهر با سلامتی کامل به مدرسه برود.

به گفته وی سید احمد احمدی زاده، معاون استانداری فارس نیز از این کودک عیادت داشته است.

انجام عمل جراحی نادر برای کودک بی‌پناه اتباع خارجی

هنرور در ادامه گفتگو اظهار کرد: بیش از 90 پزشک جراح و متخصص عضو هیأت امنای خیریه هستند که تا کنون بیش از 4هزار عمل جراحی رایگان برای بیماران مستمند و نیازمندی انجام داده‌‍‌اند که از طریق اداره بهزیستی یا خیرین و معتمدین معرفی می‌شوند.

وی با تصریح اینکه خیریه ناجیان ماندگار به بیماران نیازمند سراسر کشور خدمات رایگان ارائه می‎‌دهد، گفت: در حال حاضر مجبوریم برای اقامت بیماران هتل ررزو کنیم و به اقامتگاهی برای گذراندن دوران نقاهت پس از اعمال جراحی نیازمندیم که دو تن از پزشکان برای ساخت آن اعلام آمادگی کرده‌اند که در صورت تامین زمین این اقامتگاه ساخته خواهد شد.

پروفسور جواد کجوری، متخصص قلب؛ محمدرضا خلیلی، متخصص چشم؛ مجید پناهنده، متخصص مغز و اعصاب؛ نصرالله پرندآور و علیرضا تدین، متخصص کلیه مجاری و ادراری؛ شکوفه‌ بی‌طرف و شهناز پوربرفه‌ای، متخصص زنان و زایمان از جمله پزشکانی هستند که با خیریه ناجیان ماندگار همکاری دارند.

خیریه ناجیان ماندگار بهشت فارس در بلوار سیبویه، چهار راه شاهزاده قاسم واقع شده است و با شماره‌های 07137361549 و 09178204306 پاسخگوی بیماران نیازمند و همچنین پذیرای خیرین نیک‌اندیش و پزشکان جهادی می‌باشد.

انجام عمل جراحی نادر برای کودک بی‌پناه اتباع خارجی


انتهای پیام/


نظرات بینندگان