کد خبر: ۱۳۰۶۷۳
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۱ - ۰۲ تير ۱۳۹۸
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان فارس:

از تشریح برنامه ها در جهت تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی تا تدوین طرح ده سال طلایی ویژه سبک زندگی

حجت الاسلام محمد صادق مهرابی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان فارس در گفتگو با شیرازه از برنامه های ویژه تبیین گام دوم انقلاب اسلامی، ترویج سبک زندگی اسلامی و اعزام استاد در همه موضوعات خبر داد.

به گزارش شیرازه، حجت الاسلام محمد صادق مهرابی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان فارس در گفتگو با ما از برنامه های صورت گرفته ویژه تبیین گام دوم انقلاب اسلامی و ترویج سبک زندگی اسلامی خبر داد.

 حجت‌الاسلام مهرابی بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب یک چشم انداز تخصصی و در عین حال ضروری برای پیشرفت انقلاب اسلامی است افزود: با ابلاغ بیانیه گام دوم انقلاب از سوی مقام معظم رهبری، در سازمان تبلیغات استان فارس دبیرخانه ای با حضور جمعی از نخبگان دانشگاهی و تاثیرگذاران اجتماعی تشکیل شد که کار این دبیرخانه در مرحله اول آگاهی رساندن و آموزش این بیانیه به مخاطبین و مردم است و همچنین شناسایی ظرفیت های تاثیرگذار و ایجاد ظرفیت های جدید در این موضوع می باشد و در مرحله دوم ایجاد و تولید محتوا برای نشست ها، گفتمان ها های مرتبط با این موضوع است.

تشریح برنامه ها در جهت گام دوم انقلاب اسلامی/ تدوین طرح ده سال طلایی ویژه سبک زندگی

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی در این رابطه گفت:
سازمان تبلیغات فرا از اینکه متولی تبیین گام دوم انقلاب است، بیشترین برنامه را در این موضوع داشته و از اقدامات صورت گرفته در جهت تبیین گام دوم در استان فارس می توان به اعزام اساتید و مبلغین آموزش دیده، طرح عملیات رمضان 1440 ویژه ماه مبارک رمضان، طرح 30 روز و 30 آیه که موضوع این طرح انتشار کلید واژه های بیانیه گام دوم انقلاب استراج شده از قرآن کریم می باشد، فراخوان مقاله، ایجاد جشنواره های علمی، استفاده از رسانه ملی استان و حضور در برنامه های مختلف، برگزاری نشست با عوامل مطرح و تاثیر گذار شهرستان های استان فارس در جهت معرفی و تشریح گام دوم انقلاب اشاره کرد.

حجت الاسلام مهرابی تصریح کرد: با نامه نگاری های صورت گرفته با استاندار محترم قرار است تبیین بیانیه گام دوم انقلاب در برنامه آموزش ضمن خدمت کارکنان دولت این استان اضافه شود که اگر مورد اجرا قرار گیرد حرکت بزرگی در جهت تبیین گام دوم در استان فارس یر داشته خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس در مورد ترویج سبک زندگی اسلامی در استان فارس که حلقه گمشده زندگی امروزه است گفت:برنامه این سازمان در جهت ترویج و آموزش سبک زندگی اسلامی گفتمان سازی و جریان سازی است و به عنوان مثال می توان به تجمع 15 خانم باردار اشاره نمود که در این تجمع خانم های باردار با آموزش های اسلامی در دوران بارداری و جنین و آموزش کودک از نگاه اسلام آشنا شدند. اما ما به این عملکرد ها قانع و راضی نیستیم و باید پیشرفت و توسعه پیدا کند.

وی خاطر نشان کرد: در حال تدوین طرحی با عنوان" 10 سال طلایی" هستیم که هدف آن اصلاح سبک زندگی افراد و آیندگان کشور و دستورالعمل آموزش اسلامی کودکان 7 تا 17 سال است که در صورت تکمیل شدن طرح اطلاع رسانی های لازم صورت خواهد گرفت.

همچنین در این موضوع کارگروه ویژه فضای مجازی شکل گرفته که وظیفه آن انتشار سبک زندگی اسلامی در بستر فضای مجازی می باشد.

حجت الاسلام مهرابی در جواب خبرنگار ما مبنی بر برنامه های سازمان تبلیغات اسلامی برای آموزش دانش آموزان مقاطع مختلف گفت: دانش آموزان امروزه در معرض آسیب ها و تهدیدات جدی هستند و تنها با آموزش صحیح و اسلامی است که می توان از رخ دادن چنین مشکلاتی جلو گیری کردی ولی این سازمان یک سازمان محتوایی است و نمی تواند مستقیما ورود کند. متولی این امر آموزش و پرورش است و نامه نگاری های لازم و اعلام آمادگی از سوی ما در چند دوره ریاست آموزش و پرورش صورت گرفته است، اما هنوز در خواستی از طرف آموزش و پرورش به ما اعلام نشده است.

گفتنی است که سازمان تبلیغات اسلامی استان فارس آمادگی کامل جهت اعزام استاد و در اختیار قرار دادن محتوا  در همه زمینه ها از جمله: تشریح و تحلیل بیانیه گام دوم انقلاب، خانواده و آسیب شناسی، ازدواج و طلاق، فرق و مذاهب، انجمن های نوظهور، اسلام، ادیان و... را به صورت کاملا رایگان را دارد.

نظرات بینندگان