کد خبر: ۱۳۰۶۷۸
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۹ - ۰۲ تير ۱۳۹۸
معاون بهره‌برداری و تولید شرکت آب و فاضلاب شیراز اعلام کرد؛

با اجرای خط جدید آبرسانی مشکل قطعی آب شهرک میانرود رفع می‌شود

جهان‌مرد گفت: تا یک هفته آینده شرایط اجرای خط جدید برای تامین آب شهرک میانرود فراهم و معضل کمبود آب رفع می‌شود.

به گزارش شیرازه، شیرازی‌ها در 26 خردادماه سال جاری رکورد پیک مصرف آب در مردادماه سال گذشته را شکستند و مصرف آب در شهرستان شیراز به 519 هزار مترمکعب در شبانه‌روز رسید. روند افزایشی مصرف آب به دلیل افزایش استفاده از کولرهای آبی و گرمی هوا در کنار کمبود 15درصدی آب در شهر شیراز باعث شده است که در روزهای اخیر مردم بسیاری از مناطق شهر شاهد افت فشار یا قطعی آب باشند.

برخی از مخاطبان شیرازه نسبت به قطعی روزانه آب در شهرک حجت‌آباد میانرود ابراز گلایه کرده بودند که فرزاد جهان‌مرد، معاون بهره‌برداری و تولید شرکت آب و فاضلاب شیراز در گفتگو با خبرنگار ما در این خصوص گفت: با تلاش شبانه‌روزی پرسنل واحد تولید و بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب شیراز در حال اجرای خط جدید انتقال آب هستیم که تلاش می‌کنیم تا یک هفته آینده با بهره‌برداری از آن، شرایط تامین آب شهرک میانرود به حالت نرمال برگردد.

وی با تصریح اینکه میزان تولید آب کمتر از میزان نیاز در شهرستان شیراز است، گفت: مطابق مصوبه مجلس شورای اسلامی موظفیم کمبود 1100 لیتری آب در شهرستان شیراز را به شکلی مناسب در مناطق مختلف توزیع کنیم که در این راستا برخی مناطق دچار کمبود یا قطعی موقت آب می‌شوند.

جهان‌مرد با بیان اینکه سطح ارتفاع منطقه در شبکه توزیع آب در فشار آب تاثیرگذار است، تصریح کرد: علیرغم کمبود آب و محدودیت‌های شبکه تلاش می‌کنیم حجم آب را با عدالت مناسبی بین مشترکین توزیع کنیم.

وی همچنین از اجرای خط جدید آبرسانی در بلوار ایمان جنوبی خبر داد و افزود: با اجرای این خط فشار آب در محدوده بلوار پاسداران و جهان‌آرا نیز بهبود می‌یابد.

اجرای خط جدید از طریق میکروتونلینگ طی روزهای آینده در محدوده بلوار شاهد نیز از دیگر پروژه‌های شرکت آبفا شیراز برای بهبود فشار آب در مناطق گل‌خون، خیابان متین و دانش‌آموز است که معاون بهره‌برداری و تولید شرکت آبفا شیراز به آن اشاره کرد.

بنابراین گزارش، 23 درصد از آب مورد نیاز کلان شهر شیراز با جمعیت تابستانی بیش از 2 میلیون نفر از سد درودزن و 77 درصد دیگر از 190 حلقه چاه موجود تامین می شود.


برچسب ها: شیرازه ، آب ، میانرود ، قطعی آب
نظرات بینندگان