کد خبر: ۱۳۰۶۹۲
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۲ - ۰۳ تير ۱۳۹۸
خبر خوش برای کارآفرینان و مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره)؛

اعطای تسهیلات ویژه به کارآفرینان و مددجویان در قالب طرح راهبری شغلی

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس از اعطای تسهیلات ویژه به کارآفرینان و مددجویان در قالب طرح راهبری شغلی خبر داد.

به گزارش شیرازه، در سال‌های اخیر رویکرد کمیته امداد به سمت توانمندسازی و اشتغالزایی مددجویان و در نهایت خودکفایی آنان بوده است. در گذشته به مددجویانی که عناوین شغلی و مدارک مرتبط با آن مهارت را ارائه می‌دادند تسهیلات خوداشتغالی اعطاء می‌شد اما در نهایت تعدادی از آنان موفق به ایجاد شغل پایدار می‌شدند.

در مرحله بعدی سیاست اشتغال‌زایی کمیته امداد به سمت طرح‌های مبتنی بر تولید پیش رفت و مشاوره‌ها و آموزش‌های لازم به مددجویان برای خوداشتغالی ارائه می‌شد که تولید و فروش بر پایه کارآفرینی فردی بود اما برخی مددجویانی که در صنایع غذایی، صنایع دستی و غیره مشغول به کار و موفق به تولید شده‌اند در زمینه فروش و بازاریابی محصولات خود با مشکل مواجه می‌شوند که در جدیدترین طرح اشتغالزایی این نهاد یعنی طرح راهبری شغلی به فروش تضمینی محصولات و ایجاد اشتغال پایدار توجه شده است.

سید اسماعیل جوادی حقیقی، معاون اشتغال و خودکفایی اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس در گفتگو با خبرنگار شیرازه در خصوص طرح راهبری شغلی توضیح داد: در سیستم نظام راهبری شغلی مددجویان را به کارآفرینان حرفه‌ای استان که تجارب موفق دارند، معرفی می‌کنیم و کارآفرینان از صفر تا صد شغل مربوطه را راهبری می‌کنند.

وی با اعتقاد به اینکه بخش خصوصی در مدیریت هزینه‌ها موفق‌تر عمل می‌کند، اظهار کرد: در سیستم نظام راهبری از ظرفیت بخش خصوصی و شرکت‌هایی که می توانند هدایت شغلی مددجویان کمیته امداد را عهده‌دار شوند، استفاده می‌شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس گفت: کارآفرینان آموزش‌های کاربردی اولیه و لازم را به مددجویان ارائه می‌دهند، مواد اولیه را برای آنان تامین می‌کنند و محصول با برند و نظارت راهبر تولید و در نهایت توسط وی به صورت تضمینی خریداری می‌شود.

جوادی حقیقی از اعلام آمادگی 10 شرکت برای مشارکت در طرح راهبری شغلی خبر داد و افزود: طرح‌های اشتغالزایی که ارائه می‌شود توسط اقتصاددانان و اساتید دانشگاه که از بدنه کمیته امداد نیستند، کارشناسی و به لحاظ میزان بازدهی و بازگشت سرمایه بررسی می‌شود و پس از ارزیابی دقیق و تایید برای انعقاد تفاهم‌نامه اقدام می‌شود.

وی با بیان اینکه تسهیلات اشتغالزایی هم به کارآفرینان و هم به مددجویان اعطاء می‌َشود، گفت: هر کارآفرین و شرکت تولیدی که نیروی انسانی مورد نیاز خود را از مددجویان کمیته امداد تامین کند به ازای اشتغال هر نفر با بیمه و شرایط اداره کار 50 میلیون تومان تسهیلات به کارفرما می‌دهیم. همچنین برای تامین مواد اولیه و سرمایه در گردش نیز تسهیلاتی درنظر گرفته‌ شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس در ادامه درخصوص جزییات طرح‌هایی که تا کنون منجر به انعقاد تفاهم‌‌نامه شده است، توضیح داد: با یک راهبر شغلی در زمینه پرورش شتر مرغ در مرودشت قرارداد بستیم که زمینه اشتغال 100خانوار تحت پوشش کمیته امداد را فراهم می‌کند. وی آموزش های مربوطه را به خانواده‌ها ارائه می دهد، جوجه و مواد اولیه را تامین می‌کند و وقتی شترمرغ‌ پروار شد به صورت تضمینی خریداری می‌کند.

جوادی حقیقی افزود: با یک راهبر شغلی در استهبان برای پرورش بوقلمون قرارداد بسته ایم که در فاز اول 100 نفر اشتغال‌زایی دارد و طی سه سال آینده در پنج فاز به اشتغالزایی 700 نفر می‌رسد.

به گفته وی، پرورش جلبک اسکرولینا با اشتغالزایی 100 نفر، دوخت روکش صندلی خودرو که در فاز اولیه برای 10 مددجو ایجاد اشتغال می‌کند از جمله طرح‌های دیگری است که تاکنون قرارداد آن‌ها بسته شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس با بیان اینکه برای تولید مرغ ارگانیک با شرکتی رایزنی کردیم و به زودی تفاهم نامه امضا می‌شود، گفت: رها شدن ظروف یک بار مصرف و پلاستیکی در محیط زیست به یک معضل تبدیل شده است که یکی از کارآفرینان موفق به ساخت دستگاهی شده است که این ظروف را برای بازگشت به چرخه تولید، پودر می‌کند که در نظر داریم با انعقاد تفاهم‌نامه برای هر روستایی یک دستگاه‌ اختصاص دهیم و پیش‌بینی می‌شود از این طریق برای هزار نفر اشتغالزایی ایجاد شود.

جوادی حقیقی از رسانه ها خواستار آن شد که درخصوص طرح راهبری شغلی اطلاع رسانی کنند تا کارآفرینان طرح های اشتغالزایی خود را به کمیته امداد پیشنهاد دهند و پس از بررسی با انعقاد تفاهم‌نامه در راستای توانمندسازی مددجویان و ایجاد اشتغال پایدار در جامعه اقدام شود.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان