کد خبر: ۱۳۰۷۰۰
تاریخ انتشار: ۰۷:۰۲ - ۰۴ تير ۱۳۹۸
رئیس بیمارستان مادر و کودک غدیر در گفتگو با شیرازه:

انتقاد از کاهش 28درصدی تعرفه‌ بیمارستان‌های خیریه/ برخی بیمارستان خیریه را معادل رایگان می‌دانند!

امینی با طرح این سوال که چطور می توان با تعرفه‌ای کمتر از سال گذشته هزینه‌های چند برابری را تامین کرد، از کاهش 28درصدی تعرفه‌های بیمارستان‌های خیریه انتقاد کرد.

به گزارش شیرازه، گرچه براساس اصل 143 قانون اساسی تامین نیازهای اساسی از جمله بهداشت و درمان مردم به عهده دولت گذاشته شده است اما دولت به‌تنهایی نمی‌تواند پاسخگوی تمام نیازهای بهداشتی و درمانی جامعه باشد. از این رو خیرین در کنار دولت قرار گرفتند و در زمینه‌های ساخت و احداث بیمارستان و مراکز درمانی اقدام کردند.

حضور خیرین و دولت در کنار هم برای ساخت بیمارستان و مدرسه الگوی خوبی است که می‌توان با کمک مردم و دولت آن را تعمیم و گسترش داد.

بیمارستان مادر و کودک غدیر شیراز نیز یکی از بیمارستان‌های خیرساز است که توسط دکتر حسن صراف و سیمین دخت مدرسی احداث شده است. دکتر مسعود امینی، رئیس بیمارستان خیریه مادر و کودک غدیر در گفتگو با خبرنگار شیرازه گفت: اولین چالشی که بیمارستان‌های خیریه با آن مواجه هستند، چالشی فرهنگی است چراکه متاسفانه مردم و مسئولین، خیریه را معادل رایگان می‌دانند اما در بحث سلامت چنین چیزی نه امکان دارد و نه معقول است زیرا خیرینی که ساختمانی را ساخته و هدیه داده‌اند، هزینه های جاری بیمارستان و تجهیزات مورد نیاز که بسیار گران هست را نمی توانند تامین کنند.

وی با تاکید بر اینکه ساختمان رایگان به معنی خدمات رایگان نیست، اظهار تاسف کرد که دولت امسال تعرفه‌های حق حرفه‌ای بیمارستان خیریه که درصد قابل توجهی از هزینه‌های نهایی بیمار را شامل می‌شود 28 و هفت‌دهم درصد نسبت به سال گذشته کم کرده است درحالی که قیمت دلار افزایش و به دنبال آن قیمت تجهیزات پزشکی چند برابر شده است که در دراز مدت باعث می‌شود بیمارستان‌های خیریه برای خرید تجهیزات پزشکی و تامین دارو و مواد مورد نیاز دچار بحران شوند.

امینی با طرح این سوال که چطور می توان با تعرفه‌ای کمتر از سال گذشته هزینه‌های چند برابری را تامین کرد، گفت: بخش خیریه و خصوصی در تامین سلامت جامعه به کمک دولت آمده‌اند تا بتوانند بخشی از باری که ذاتا وظیفه بخش دولتی است را بردارند اما با کاهش غیرمتعارف تعرفه‌ها مدیریت مراکز خیریه امکان‌پذیر نیست.

رئیس بیمارستان خیریه مادر و کودک غدیر در ادامه گفتگو با بیان اینکه هرکاری سختی‌ها و زیبایی‌های خاص خود را دارد، گفت: لذت زندگی پزشکان وقتی است که بیماری بهبودی یابد و درمان شود.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که هرچه سریع‌تر نرخ تعرفه‌های بیمارستان‌های خیریه بازنگری و اصلاح شود.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان