کد خبر: ۱۳۰۷۰۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۲ - ۰۴ تير ۱۳۹۸
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز:

جشنواره خیابانی نقاشی کودکان با هدف هویت بخشی به آنها برگزار شد

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز گفت: برگزاری برنامه‌های جمعی ویژه کودکان در سطح شهر در راستای هویت‌بخشی و رشد استعدادها و شخصیت‌یابی کودکان برنامه‌ریزی می‌شود.
به گزارش شیرازه، ابراهیم گشتاسبی‌راد رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز در حاشیه برگزاری جشنواره نقاشی خیابانی ویژه کودکان در هفته مبارزه با مواد مخدر، با اشاره به اینکه کودکان از اینگونه برنامه‌ها به خوبی استقبال می‌کنند، اظهار کرد: آنها با حضور خود در برنامه‌هایی که با موضوع مبارزه با مواد مخدر برگزار می‌شود تلاش می‌کنند بزرگترهای خود را به پرهیز از این مواد تشویق کنند.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری برنامه‌های جمعی ویژه کودکان در سطح شهر در راستای هویت‌بخشی و رشد استعدادها و شخصیت‌یابی کودکان برنامه‌ریزی می‌شود و باید این برنامه‌ها در سطح شهر گسترش یابد.
معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار شیراز تاکید کرد: انسان‌هایی که شخصیت و هویت داشته باشند همواره تلاش می‌کنند این هویت و شخصیت را حفظ کنند بنابراین سعی می‌کنند خود را از آسیب‌های اجتماعی مصون بدارند.

در ادامه رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز گفت: مسابقه فوتبال نونهالان با هدف ترویج فرهنگ مبارزه با مواد مخدر با حضور پرشور نوجوانان در شیراز برگزار شد.
 ابراهیم گشتاسبی‌راد در حاشیه مسابقه نهایی دو تیم فوتبال نونهالان که به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر برگزار شد، اظهار کرد: کودکان با حضور پرشور و نشاط خود در این مسابقات آمد‌ه‌اند تا به بزرگترهای خود نسبت به مضرات و آسیب‌های دخانیات هشدار دهند.
وی خاطرنشان کرد: شهر شیراز به عنوان شهر دوستدار کودک باید شهری با محیط سالم، امن با آینده روشنی برای کودکان باشد و این محیط برای کودکان فراهم شود.
معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار شیراز بیان کرد: دو تیم نونهالان از خانواده‌های درگیر معضل اعتیاد با حمایت موسسات مردم نهاد ترنم زیبای محبت و بارش زیبای هنر که در زمینه سلامات جامعه تلاش زیادی انجام داده اند با همت و برنامه‌ریزی معاونت اجتماعی و مشارکت‌های مردمی این سازمان و با همکاری برخی سازمان‌ها از جمله ورزش و جوانان و بهزیستی به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر در زمین چمن مصنوعی ورزشگاه حافظیه به مصاف یکدیگر رفتند و این رقابت با قهرمانی تیم موسسه ترنم زیبای محبت به پایان رسید و جام قهرمانی به تیم برتر اهدا شد.

احمد تنوری، رئیس کمسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز ، نیز در این آئین بر لزوم فرهنگسازی در زمینه مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد و گفت: براساس قانون، سازمان‌های فرهنگی شهرداری‌ها موظف به فعالیت در حوزه مبارزه با آسیب‌های اجتماعی هستند.
وی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر شهرداری شیراز بیش از گذشته در این زمینه فعال بوده است، افزود: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز مبتکر طرح‌های نوینی در حوزه فرهنگسازی مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از گرایش به این مواد در سطح شیراز بوده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه شیراز از جمله شهرهایی است که به لحاظ ساختار اجتماعی در دهه‌های اخیر در معرض انواع آسیب‌های اجتماعی قرار گرفته است، عنوان کرد: شیراز در مسیر ورود مواد مخدر از مرزهای شرق و جنوب شرقی کشور قرار دارد و متاسفانه آسیب‌های اجتماعی در مناطق حاشیه شیراز در سال‌های اخیر گسترش یافته است.
تنوری با اشاره به اینکه برخی وظایف سازمان فرهنگی در این حوزه به دلایل مختلف به طور کامل اجرا نشده است، بیان کرد: عدم تخصیص بودجه کافی، تداخل شرح وظایف در شهرداری و غیره از جمله این دلایل است و با تصویب اساس‌نامه کنونی شورای اسلامی در دوره گذشته اعلام شد تمام وظایف شهرداری در حوزه مبارزه با آسیب‌های اجتماعی باید در سازمان فرهنگی متمرکز شود و فعالیت‌های موردی انجام نشود و باید شرح وظایف سازمان فرهنگی اصلاح شود.
وی برگزاری جشنواره نقاشی خیابانی ویژه کودکان را کار مهمی توصیف و اظهار کرد: اگر این برنامه‌ها در محلات درگیر آسیب‌های اجتماعی برگزار شود بازخورد بهتری خواهد داشت .

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز همچنین درباره برگزاری مسابقه فوتبال نونهالان با موضوع مبارزه با مواد مخدر، از مشارکت سازمان‌های مردم نهاد در برگزاری این مسابقات تقدیر و تشکر کرد و گفت: نباید این تیم‌های ورزشی با عنوان موسساتی که در زمینه مبارزه با موارد مخدر فعالیت دارند نامگذاری شوند چراکه این عناوین همچون برچسب بر روی این تیم‌ها باقی می‌ماند.

لیلا دودمان؛ عضو کمسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز، نیز در این آئین با اشاره به اینکه برنامه‌های ویژه کودکان با استقبال خوب آنها و خانواده‌هایشان مواجه شده است، گفت: کودکان شیراز نقاشی‌های خود را در قالب بزرگترین ایستگاه نقاشی در معرض دید شهروندان قرار داده‌اند و محور حافظیه میزبان آنها بوده است.

وی خاطرنشان کرد: این برنامه در راستای شیراز به عنوان شهر دوستدار کودک با موضوع مبارزه با مواد مخدر برگزار شد تا کودکان نسبت به مسائل اجتماعی آگاهی بیشتری یابند و درگیر فضای عمومی شوند.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان