کد خبر: ۱۳۰۷۱۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۱ - ۰۴ تير ۱۳۹۸

آغاز بکار کمیسیون فناوری، اطلاعات و ارتباطات و اقتصاد رسانه در اتاق بازرگانی فارس

کمیسیون فناوری، اطلاعات و ارتباطات و اقتصاد رسانه با برگزاری نخستین جلسه فعالیت خود را در نهمین دوره اتاق بازرگانی فارس آغاز کرد.
به گزارش شیرازه، کمیسیون فناوری، اطلاعات و ارتباطات و اقتصاد رسانه با برگزاری نخستین جلسه فعالیت خود را در نهمین دوره اتاق بازرگانی فارس آغاز کرد.

در این جلسه که با حضور فعالان بخش IT، فناوری و اطلاعات و رسانه استان فارس برگزار شد، یلدا راهدار عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی فارس گفت: اتاق بازرگانی به عنوان مادر تشکل ها و پارلمان بخش خصوصی مشاور قوا است و همواره تلاش کرده مشکلات فضای کسب و کار را شناسایی و بهبود بخشد.

وی افزود: اتاق بازرگانی فارس در دوره نهم فعالیت های خود را با دیدگاه نوین برنامه ریزی کرده است که تلاش می کند نقش مشاوره ای خود را در توسعه و اقتصاد استان و کشور ایفا کند.
راهدار با بیان اینکه اتاق بازرگانی فارس یکی از اتاق های تاثیرگذار در کشور است بیان کرد: در این دوره از فعالیت اتاق کمیسیون های نوینی پایه ریزی شده است که فعالیت این کمیسیون های تخصصی می تواند گره گشایی بیشتری از فضای کسب و کار استان داشته باشد.
وی اظهارداشت: با توجه به توان و پتانسیل های استان در بخش نیروی انسانی، دانشگاه ها، پارک علم و فناوری و شرکت های ICT در استان در بخش فناوری و اطلاعات بر آن شدیم تا کمیسیون تخصصی در این زمینه فعال شود تا مشکلات و معضلات فضای کسب و کار در این حوزه را شناسایی و برطرف کنیم.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی فارس اضافه کرد: پس از اعلام فراخوان کمیسیون های اتاق، استقبال بسیار خوبی از این کمیسیون از سوی متخصصان در استان شد که نشان از وجود خلا توجه و وجود ظرفیت بلقوه در این بخش در استان دارد.

راهدار ادامه داد: مهمترین مسئله ما در این کمیسیون؛ شناسایی مسایل و مشکلات فضای کسب و کار در موضوع فناروی و اطلاعات و اقتصاد رسانه و استفاده از ابزارهای در اختیار اتاق از جمله شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی و شورای پژوهش اتاق برای حل مشکلات و تسهیل فضای کسب و کار برای فعالان اقتصادی در این بخش است.

وی عنوان داشت: بر اساس پیش بینی های اولیه مقرر شده چهار کمیته پایش فضای کسب و کار ICT، سرمایه گذاری، صادرات نرم افزار و تولید محتوا و اقتصاد رسانه تحت عنوان این کمیسیون به صورت تخصصی مسایل را دنبال کند که این موضوع هنوز نهایی نشده است.

راهدار تصریح کرد: بر این باوریم که برای بهبود فضای کسب و کار باید مسایل به صورت تخصصی و با تقسیم وظیفه و برنامه ریزی انجام شود تا مسیر بتوانیم در یک مسیر مشخص و به صورت مستمر و تاثیرگذار حرکت کنیم.

همچنین در این جلسه هاله فولادفر مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری فارس نیز با اشاره به آغاز بکار کمیسیون فناوری، اطلاعات و ارتباطات و اقتصاد رسانه در این دوره از فعالیت های اتاق بازرگانی فارس گفت: تشکیل و فعالیت این کمیسیون در استان فارس بسیار ضروری بود زیرا متاسفانه در سالهای گذشته اقدام منسجم و مستمری در بخش اقتصادIT و رسانه در استان انجام نشده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر فعالیت های حوزه فناوری و اطلاعات در استان به صورت جزیره ای دنبال می شود افزود: با توجه به گسترش فعالیت های اقتصادی در حوزه فناوری و اطلاعات، دانش بنیان، نرم افزار و افزایش استارتاپ ها این کار با محوریت بخش خصوصی منسجم و نظام مند می شود.

فولادفر اظهارداشت: پتانسیل استان در حوزه فناوری اطلاعات منحصر به فرد است و وجود افراد نخبه، دانشگاهی و اجرایی در کمیسیون کمیسیون فناوری، اطلاعات و ارتباطات و اقتصاد رسانه اتاق بازرگانی می تواند زمینه ایفای نقش و حضور موثرتر استان فارس در سطح کشور را فراهم کند.

وی اضافه کرد: ما در بخش بخش دولتی کمیسیون های تخصصی اتاق بازرگانی را بازوی خودمان می دانیم و تلاش می کنیم با ظرح مسایل کارشناسی و تخصصی از سوی بخش خصوصی از ابزارهایی مانند شورای گفتگوی دولتی و بخش خصوصی در دولت برای رفع مشکلات این حوزه در استان بهره ببریم.

فولادفر ادامه داد: محوریت بخش خصوصی در این بخش از پیامدهای مثبت این کمیسیون است زیرا بخش خصوصی به صورت تخصصی و کارشناسی می توانند مشکلات خود را شناسایی و راهکارهای آن را مشخص کنند و برای پیگیری به ما در بخش دولتی ارائه کنند.

مهرداد سهرابی مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس هم در این جلسه گفت: تولی گری بخش خصوصی برای شناسایی مشکلات، بررسی و ارائه کارشناسی راهکارهای رفع آنها از سوی بخش خصوصی اقدام مناسبی است که در چند سال اخیر در فعالیت های اتاق بازرگانی فارس به خوبی انجام می شود.

وی عنوان داشت: حوزه ICT می تواند یکی از بخش های درآمدزا در حوزه توسعه اقتصادی و جذب سرمایه گذاری در استان باشد که بخش خصوصی باید بتواند در این رونق بخشی اقتصادی در این بخش استان نقش آفرین باشد.

سهرابی با بیان اینکه پارلمان بخش خصوصی در فارس ظرفیت های خوبی برای رفع موانع بر سر راه اقتصاد حوزه ICT دارد تصریح کرد: حوزه فناروی و اطلاعات یکی از بسترهای نوپا در حوزه اقتصاد است که با توجه به اهمیت آن می توان با برنامه ریزی و هموار کردن مشکلات این بخش، شاهد رشد و پیشرفت این بخش در استان باشیم.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان