کد خبر: ۱۳۰۷۱۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۳ - ۰۴ تير ۱۳۹۸
رئیس سازمان بسيج جامعه پزشكي فارس:

همایش تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی فردا برگزار می‌شود/ خیرین برای درمان بیماران نیازمند کمک کنند

بهارلویی از برگزاری همایش تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی روز چهارشنبه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد و گفت: رئيس بسيج جامعه پزشكي كشور سخنران این همایش خواهند بود.
به گزارش شیرازه، رئيس سازمان بسيج جامعه پزشكي استان فارس در جمع خبرنگاران گفت: به منظور تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی با همکاری دفتر نهاد مقام معظم رهبري و معاونت فرهنگي- دانشجويي دانشگاه علوم پزشکی با محوریت بسیج جامعه پزشکان همایش تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی روز چهارشنبه پنجم تیرماه در سالن همایش 22 بهمن دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ساعت 13و 30دقیقه تا 15 برگزار می‌شود.
دکتر فرخ بهارلویی از سخنرانی دکتر متولیان، رئیس بسيج جامعه پزشكي كشور در همایش تبیین بیانیه گام دوم خبر داد و افزود: این همایش مقدمه‌ای است بر اینکه به صورت جدی گفتمان‌سازی و مطالبه‌گری درخصوص بیانیه گام دوم انقلاب در چارچوب و منشوری که مقام معظم رهبری تعیین کرده‌اند، آغاز شود.
وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری سکان‌دار کشتی انقلاب هستند و ما باید پیرو دستورات ایشان باشیم، گفت: اگر همه مسئولین دغدغه اصلی خود را عملی کردن دستورالعمل بیانیه گام دوم قرار دهند حتما در این راه موفق خواهیم شد.
رئیس بسيج جامعه پزشكي فارس چهل سال اول انقلاب اسلامی را دوران جهاد اصغر و زمان نظام‌سازی و خودسازی توصیف و اظهار کرد: انقلاب اسلامی ادامه انقلاب حضرت پیامبر(ص) و مقدمه ظهور امام زمان(عج) خواهد بود. در چهل سال دوم باید جهاد اکبر که تمدن‌سازی است انجام گیرد و تمدن نوین اسلامی پایه‌ریزی شود.
بهارلویی تاکید کرد: بسیج جامعه پزشکی قوی‌تر از گذشته در حوزه‌های علمی پژوهشی فعالیت خواهد کرد و برای تقویت معنویت و اخلاق در بین همکاران پزشک و پیراپزشک تلاش می‌کند.
وی به بحث توسعه عدالت اشاره و تصریح کرد: بسیج جامعه پزشکی در راستای توسعه عدالت در امر بهداشت و درمان با تیم‌های پزشکان عمومی و تیم‌های تخصصی به مردم مناطق محروم خدمات ارائه می‌دهند.
رئیس بسيج جامعه پزشكي فارس از برپایی بیمارستان صحرایی در مناطق محروم دو بار در طول سال خبر داد و گفت: حداقل هفته‌ای یک بار تیمی متشکل از پزشک عمومی، کارشناس بهداشت، پرستار، روانشناس، کارشناس تغذیه به مردم مناطق محروم خدمت‌رسانی می‌کنند. همچنین هرماه یک تیم تخصصی شامل متخصص زنان و زایمان، متخصص اطفال، چشم‌پزشک، متخصص گوش، حلق و بینی به مردم مناطق محروم که از قبل نیازسنجی شده‌اند، ارائه خدمت‌ می‌دهند.
بهارلویی با بیان اینکه خدمت‌رسانی به کل مناطق محروم استان در دستور کار بسیج جامعه پزشکی قرار دارد و هرجا نیاز باشد حضور پیدا می‌کنیم، گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی در شهرستان‌های جهرم، لار و فسا برای اعزام تیم تخصصی به مناطق محروم این شهرستان‌ها اقدام می‌کنند و اگر به متخصصی از مرکز استان نیاز داشته باشند با آن‌ها همکاری می‌کنیم.
وی درخصوص خدمت‌رسانی به منطقه سیل‌زده شهرک سعدی شیراز نیز گفت: شهرک سعدی به 12 منطقه تقسیم شد و در تمام مناطق تیم‌های پزشکی مستقر شدند و حتی در تمام محلات خانه به خانه از خانواده‌ها سرکشی شد و به کسانی که نیاز به درمان یا مشاوره داشتند، خدمت‌رسانی شد.
وی حضور بسیج جامعه پزشکی در محلات شهرک سعدی را موجب ایجاد امید در منطقه دانست و افزود: تیم تخصصی شامل پزشک زنان، طب اورژانس، روانشناس، پزشک اطفال، متخصص طب سنتی و داروساز در محله سعدی مستقر بودند و به صورت رایگان مراجعین را ویزیت و دارو در اختیار آنان قرار می‌دادند.
 رئیس بسيج جامعه پزشكي فارس بیان کرد: برخی بیماران نیازمند که نیاز به بستری دارند در مناطق محروم شناسایی می‌شوند اما گاهی هزینه‌های بستری و درمان آنان بسیار زیاد می‌شود که بسیج جامعه پزشکی امکان تامین آن را ندارد و نیاز است در حوزه درمان بیماران نیازمند، خیرین نیک‌اندیش ورود جدی داشته باشند.
انتهای پیام/

نظرات بینندگان