کد خبر: ۱۳۰۷۲۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۶ - ۰۴ تير ۱۳۹۸
در کمیسیون صنعت و رونق تولید اتاق بازرگانی فارس مطرح شد:

75 درصد مشکلات تولید ناشی از تصمیمات نادرست سیاستگذار است

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان فارس گفت: تاثیر تحریم ها در مشکلات بخش تولید کمتر از مسایل داخلی است به طوری که 75 درصد مشکلات تولید ما در اقتصاد کشور، ناشی از تصمیمات نادرست سیاستگذار است.
به گزارش شیرازه، مهندس رازقی سه شنبه در نخستین جلسه کمیسیون صنعت و رونق تولید در دور نهم اتاق بازرگانی فارس که با حضور مسئولان دولتی و فعالان بخش خصوصی استان در محل این اتاق برگزار شد، بیان کرد: در هیات نمایندگان دوره نهم اتاق بازرگانی فارس 15 کمیسیون مصوب شده است که طی فراخوانی از تمام اعضای اتاق برای عضویت در هر یک از کمیسیون ها دعوت کردیم که شاهد استقبال فعالان اقتصادی برای عضویت در کمیسیون های اتاق بودیم.

وی بیان کرد: با توجه به مشکلات بخش صنعت و اهمیت تولید در اقتصاد کشور و نام گذاری سال به نام رونق تولید، بنابراین ایجاد این کمیسیون در استان بسیار ضروری بود که شاهد استقبال خوب فعالان اقتصادی استان در عضویت در این کمیسیون هستیم.

رازقی با بیان اینکه تولید پاشنه آشیل اقتصاد کشور است اظهارداشت: در حال حاضر هماهنگی خوبی برای پیگیری و رفع مشکلات بخش تولید و فعالان صنعتی استان در بین مقامات استانی و نمایندگان استان در مجلس در حمایت از تولید کنندگان به ویژه در بخش صنعت در استان وجود دارد که بسیار امیدبخش است.

رئیس اتاق بازرگانی فارس اضافه کرد: علیرغم وجود مشکلات در بخش اقتصاد کشور، بخش خصوصی استان برای بخش تولید، رشد وزنی صادرات و تعداد صادرکنندگان امسال هدفگذاری افزایش 30 درصدی را در نظر گرفته است که امیدواریم با کمک مسئولان استانی و ملی بتوانیم موانع بر سر راه تولید، تولید کنندگان و فعالان اقتصادی استان را تا حد ممکن برداریم.

وی با اشاره به صدور بخشنامه های متعدد و متناقض در حوزه اقتصاد کشور افزود: بخشنامه های متناقض در حوزه اقتصاد کشور تولید کننده و سرمایه گذار ما را هدف قرار گرفته و این روند نشان دهنده نبود مسیر مشخص در این بخش و سیاست گذاری های نادرست است.

رازقی ادامه داد: در حال حاضر ابزارهایی از جمله ستاد تسهیل، ستاد اقتصاد مقاومتی و شورای گفتگو برای رفع موردی واحدهای تولیدی و فعالان اقتصادی وجود دارد اما تاکید ما بر ایجاد جلسه ای با حضور نمایندگان سران قوا به دبیری اتاق بازرگانی در استان تشکیل شود تا بتوانیم تصمیم گیری های کلان و مناسب در حوزه اقتصاد استان داشته باشیم.

در این جلسه یلدا راهدار عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی فارس نیز گفت: خروجی کمیسیون های تخصصی اتاق بازرگانی فارس ورودی شوری گفتگوی دولت و بخش خصوصی، شورای پژوهش و مرکز آموزش های اتاق بازرگانی فارس می شود.

وی با بیان اینکه کمیسیون های تخصصی اتاق کمک کننده به تصمیم گیران کلان استان هستند ادامه داد: کمیسیون های تخصصی اتاق بازرگانی بازوی مشورتی بخش های اتاق هستند که کمک می کنند اتاق بازرگانی بتواند نقش مشورتی خود  را به خوبی ایفا کند.

همچنین کریم عربی مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین المللی استانداری فارس هم گفت: تنها راه نجات اقتصاد کشور توجه به تولید است و با تحقق شعار رونق تولید می توانیم در بخش اقتصاد شاهد تحول و بهبود شرایط باشیم.

وی با اشاره به فضای نامساعد تولید در برخی بخش ها افزود: اگر بخواهیم به نتیجه مثبتی در بخش اقتصاد برسیم باید فضای تولید در کشور واستان را به فضای مناسب برای حضور فعالان این عرصه تبدیل کنیم و تولیدکنندگان ما بتوانند اقدامات خود را با سهولت انجام دهند.

عربی اظهارداشت: تلاش و تمرکز ما در بخش دولتی در امسال که به نام رونق تولید نام گذاری شده است، حمایت از تولید و فعالیت های اقتصادی در استان است که در این زمینه از هیچ اقدامی فرو گزار نخواهیم بود.

وی با بیان اینکه وظیفه کمیسیون های تخصصی اتاق بازرگانی تصمیم سازی است اضافه کرد: کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی باید با انجام کار کارشناسی دقیق، جزیی و گویا مشکلات و معضلات بخش صنعت و واحدهای تولیدی را احصا کرده و برای تصمیم گیری به مسئولان ارائه کند.
در این جلسه حمیدرضا ایزدی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس نیز گفت: دو موضوع اصلی ارتباط بین دانشگاه و صنعت و تشکیل اتاق فکر با حضور فعالان اقتصادی در دستور کار ما در این سازمان قرار دارد که این کمیسیون تخصصی اتاق بازرگانی می تواند یاری دهنده ما دراستان باشد.

وی اضافه کرد: جای خرسندی است که در بخش های مختلف اقتصادی استان شاهد همگرایی خوبی بین مسئولان و فعالان اقتصادی استان هستیم که باید از این فرصت مناسب همگرایی برای ایجاد رونق تولید در استان استفاده کنیم.

ایزدی با بیان اینکه در کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی فارس حضور فعالی خواهم داشت ادامه داد: در بخش صنعت مشکلات متعددی در استان وجود دارد که باید با اولویت بندی و تمرکز بر روی چند موضوع، آنها را تا رفع موضوع پیگیری کنند.
انتهای پیام/
نظرات بینندگان