کد خبر: ۱۳۰۷۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۶ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۰

احداث بيمارستان احمدبن موسي شاهچراغ

به گزارش خبرگزاري فارس از شيراز به نقل از روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي شيراز، رئيس مجمع خيرين تامين سلامت فارس با حضور در مراسم كلنگ‌زني اين بيمارستان اظهار داشت: اين مركز به همت خيران احداث مي شود كه اميدواريم آنچه كه در ذهن بانيان آن براي ياري رساندن به مردم است، به زودي تحقق يابد.
آيت‌الله علي اصغر دستغيب افزود: مسئولان شهر شيراز و استان فارس به ويژه شهرداري منطقه 7 و شوراي اسلامي اين شهر براي واگذاري زمين به منظور احداث اين بيمارستان قدرداني مي‌كنيم و اميدواريم همكاري لازم در راستاي اجرا و به بهره‌برداري رسيدن اين طرح داشته باشند.
وي با بيان اينكه احداث زيرگذري در مسير اين بيمارستان به خدمات‌رساني بهتر به مردم كمك مي‌كند، بيان داشت: اميدواريم در آينده‌اي نزديك با همكاري و مساعدت مسئولان در زمينه‌هاي مختلف، شاهد افتتاح اين بيمارستان به صورت مجهز و كامل باشيم.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي شيراز نيز گفت: نيك‌انديشان عرصه سلامت به دليل اعتقادات ديني كه دارند، دارايي و اموال خود را براي رفاه امور مسلمين ارائه مي‌كنند.
محمد هادي ايمانيه اضافه كرد: حدود دو سال پيش اعلام كرديم كه مجوز ساخت بيمارستان در شيراز فقط براي نقاط شرقي و جنوبي ارائه مي‌شود كه از زمان اعلام اين مطلب، بخش خصوصي گرايشي به احداث بيمارستان در اين مناطق نشان نداده است.
وي بيان كرد: بر خلاف عدم استقبال بخش خصوصي، سه تن از خيران در اين زمينه اعلام آمادگي كردند كه امروز شاهد كلنگ‌زني اين مركز درماني به همت اين نيكانديشان عرصه سلامت هستيم.
ايمانيه با اشاره به اهميت پيشگيري از بروز بيماري گفت: راه‌اندازي موسسه ارائه خدمات بهداشتي به منظور فعاليت در زمينه پيشگيري از بروز بيماري‌ها در كنار اين مركز درماني مي‌تواند نقش موثري در ارائه آموزش سلامت به مردم داشته باشد.
وي ادامه داد: فرهنگ‌سراهايي كه در شيراز فعاليت ميكنند نيز ميتوانند در زمينه آموزش سلامت به افراد جامعه فعاليت كنند كه در صورت موافقت شوراي اسلامي شهر و شهرداري در اين زمينه‌، دانشگاه آماده تامين نيروي آموزش دهنده در اين مراكز است.
ايمانيه با اشاره به اعلام آمادگي خيري براي احداث بيمارستان در منطقه جنوب شيراز گفت: اين نيك‌انديش عرصه سلامت در صورت تامين زمين در اين زمينه همكاري مي‌كند كه اميدواريم شوراي اسلامي شهر شيراز در راستاي اختصاص زميني به اين منظور همكاري كند.
وي افزود: تنها توقع ما از دستگاه‌ها و سازمان‌ها براي شركت در كار خير احداث بيمارستان حضرت احمدبن موسي شاهچراغ (ع) اين است كه در راستاي پيشرفت سريع اين پروژه همكاري كنند.
رئيس شوراي اسلامي شهر شيراز نيز تصريح كرد: در زمينه اختصاص اين زمين براي احداث بيمارستان تمام اعضاي شوراي اسلامي شهر اتفاق نظر داشتند و بر اين اساس اميدواريم در آينده‌اي نزديك خدمات مناسبي در آن به مردم ارائه شود.
وي ادامه داد: فعاليت مجمع خيرين يكي از افتخارات استان فارس است كه اميدواريم زمينه ارائه اين گونه خدمات در ساير نقاط شهر از جمله مناطق جنوبي نيز فراهم شود تا خدمات درماني را در تمام مناطق شهر داشته باشيم.
مديرعامل مجمع خيرين تامين سلامت فارس نيز گفت: در حال حاضر 2 هكتار زمين از طرف شهرداري براي ساخت بيمارستان حضرت احمدبن موسي شاهچراغ (ع) اختصاص داده شده و سه نفر از نيك‌انديشان عرصه سلامت به ‌نام‌هاي حاج كريمي، حاج قاسمي و حاج موسوي، نيز در زمينه ساخت آن اعلام آمادگي كرده‌اند.
اكبر رامجردي افزود: خير شيرازي، حاج مجيد يقطين نيز هزينه احداث درمانگاه اين بيمارستان را هديه مي‌كند.
وي بيان كرد: در مجموع حدود 30 ميليارد تومان صرف احداث و تجهيز اين پروژه مي‌شود كه نيمي از آن را خيرين و بقيه را با توجه به قول مساعد وزير بهداشت، دولت تامين مي‌كند.
رامجردي اظهار اميدواري كرد كه با انجام طراحي هاي لازم، اين پروژه تا دو ماه آينده فعال شود.

نظرات بینندگان