کد خبر: ۱۳۰۷۳۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۰ - ۰۴ تير ۱۳۹۸
استاندار فارس:

افزایش تاب آوری اقتصادی کشور رسالت امروز اصناف است

استاندار فارس با بیان اینکه امروز نیز وضعیتی بر کشور تحمیل شده که بازار می تواند نقش بی بدیلی در گذر از این شرایط ایفا کند، خاطرنشان کرد: امروز وظیفه و نقش بازار این است که تاب آوری اقتصادی کشور را افزایش داده و دسیسه ها را با همراهی و مشارکت مردم و مسئولین خنثی کنند.
به گزارش شیرازه، دکتر عنایت الله رحیمی در مراسم روز ملی اصناف ضمن تبریک روز اصناف به این جامعه بزرگ و شریف ، به نقش و جایگاه بازاریان و اصناف  در همه تحولات اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و  فرهنگی از گذشته دور تا به امروز، عنوان کرد:  همراهی این قشر با نیروهای مصلح اجتماعی به خصوص علمای برجسته و انقلابی کاملا مشهود است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه  هر گاه جامعه به حضور و ایثار و از خود گذشتگی بازاریان نیاز داشته این قشر بدون هیچ گونه کوتاهی به یاری کشور شتافته است، افزود:  بازاریان دعوت حضرت امام خمینی(ره) برای اعتصاب و اعتراض علیه استبداد و ظلم را لبیک گفته و در دوران دفاع مقدس نیز نه تنها در جبهه ها حضور داشتند و شهدای زیادی نیز به انقلاب تقدیم کرده اند، در پشت جبهه نیز به حمایت از رزمندگان و نظام جمهوری اسلامی می پرداختند.

دکتر رحیمی بیان کرد: مشارکت در فعالیت های اجتماعی از جمله ساخت مدرسه، مسجد و حسینیه و پرداختن وجوه شرعیه و شرکت در برگزاری مراسم مذهبی از دیگر نقش های اجتماعی بازاریان و اصناف در طول تاریخ کشور بوده است.
 
نماینده عالی دولت در استان فارس با بیان اینکه امروز نیز وضعیتی بر کشور تحمیل شده که بازار می تواند نقش بی بدیلی در گذر از این شرایط  ایفا کند، خاطرنشان کرد:  امروز وظیفه و نقش بازار این است که تاب آوری اقتصادی کشور را افزایش داده و دسیسه ها را با همراهی و مشارکت مردم و مسئولین خنثی کنند.

استاندار فارس تاکید کرد: بازاریان و اصناف با رعایت انصاف و عدالت همانند همیشه می توانند در ایفا این نقش موفق باشند.

دکتر رحیمی رعایت انصاف، عدالت، اخلاق، خوشرویی و تکریم مشتری را  به عنوان ارزش های اعتقادی جامعه برشمرد و یاداور شد: یقینا رعایت این موارد  سبب رونق بازار و شکوفایی آن خواهد شد.

استاندار فارس با بیان اینکه حاکمیت و دولتمردان در برابر بازریان و اصناف مسئولیت هایی دارد، ایجاد امنیت در جامعه، رعایت حقوق اصناف، تکریم اصناف، کاستن از التهاب بازار، حمایت در سایه قانون و تامین کالا به میزان مورد نیاز جهت عرضه را از جمله این انتظارات دانست و گفت: به رغم اینکه همه این موارد به نحو احسن رخ نداده  اما تلاش های زیادی برای تحقق این انتظارات در حد توان انجام شده است.

نماینده عالی دولت در استان فارس خاطرنشان کرد: از طرفی حاکمیت نیز انتظار دارد که بازار به نقش های تاریخی و آنچه مورد نیاز جامعه است جامه عمل بپوشاند.

وی ایجاد روحیه نشاط و امید در میان مردم، پرداخت مالیات به عنوان بخشی از درآمدهای دولت جهت اداره امور مملکت، ایفا نقش در اشتغال و کارآفرینی و پرداخت بیمه شاغلان را از جمله انتظارات حاکمیت و دولت از اصناف برشمرد.

دکتر رحیمی با اشاره به اهمیت نقش اصناف در اقتصاد کشور، عنوان کرد: مواردی همچون معرفی و ارائه کالای ملی که از سوی اصناف انجام می شود، اهداف و برنامه های مهمی از جمله شعار رونق تولید را محقق و از کاغذها به بازار و جامعه منتقل می کند.



نظرات بینندگان