کد خبر: ۱۳۰۷۳۷
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۷ - ۰۴ تير ۱۳۹۸

امدادگر هلال احمر فارس در حین امدادرسانی درگذشت

امدادگر جمعیت هلال احمر شهرستان خرمبید استان فارس در حین امدادرسانی به رحمت ایزدی پیوست.
به گزارش شیرازه، معاون امداد و نجات هلال احمر استان فارس ، با تسلیت این جوان امدادگر اظهار داشت: محمدحسین نظری که سابقه پنج سال خدمت بی‌منت در جمعیت هلال احمر خرمبید را در کارنامه خود داشت، امروز حین امدادرسانی به حادثه برخورد یک دستگاه خودرو پراید با یک دستگاه پیکاپ نیروی انتظامی در کیلومتر 20 محور صفاشهر – آباده، بر اثر عدم کنترل یک دستگاه تریلر عبوری و برخورد با این امدادگر، به رحمت ایزدی پیوست.

امدادگر هلال احمر فارس در حین امدادرسانی درگذشت

مهدی خوبیار در تشریح جزییات حادثه افزود: ساعت 8:15 دقیقه صبح امروز، از طریق اورژانس حادثه تصادف یک دستگاه پراید اطلاع رسانی شد، نجاتگران بی‌درنگ در ساعت 8:22 دقیقه سر صحنه حاضر می شوند، و اقدامات اولیه امدادی را برای نجات یک مصدوم انجام می‌دهند.

وی افزود: نجاتگران در بازگشت شاهد تصادف پراید با ماشین نیروی انتظامی می‌شوند، در حادثه دوم نجاتگران برای کمک رسانی برمیگردند و یک مصدوم حادثه را به صورت سرپایی درمان می‌کنند، اما متاسفانه در همین حین تریلری که از بالا در حال حرکت بود، با سرعت زیاد قیچی می‌کند و با از دست دادن کنترل، همزمان ابتدا سرباز نیروی انتظامی، سپس نجاتگر هلال احمر و یک زن را زیر می‌گیرد.

سرهنگ عبدالهاشم دهقانی رئیس پلیس راه شمالی استان فارس نیز با بیان اینکه علت دقیق وقوع این حادثه در دست بررسی است، اظهار داشت: این حادثه در گردنه کولی کُش شهرستان خرمبید به وقوع پیوست و طی آن دو خودروی سنگین و سه خودروی سواری با یکدیگر برخورد کردند.

دهقانی گفت: در پی اعلام وقوع یک فقره تصادف فوتی، ماموران به گردنه کولی کش، محل وقوع حادثه، اعزام شدند و مشاهده کردند که پس از برخورد 2 کامیون، این خودروها آتش گرفته است.

وی افزود: در حالیکه ماموران مشغول بررسی صحنه حادثه بودند، یک تریلر اف اچ به دلیل نقص فنی در سیستم ترمز به خودروی گشت پلیس برخورد می‌کند و به دنبال آن سه خودروی سواری با 10 سرنشین به این تریلی برخورد کردند.

دهقانی با بیان اینکه به دلیل کوهستانی بودن، دید رانندگان کم است، گفت: در این حادثه متاسفانه یکی از سرنشینان خودروها به همراه سرباز پلیس راه و یک از امدادگران هلال احمر در دم فوت کردند و 13 مصدوم دیگر این حادثه، توسط آمبولانس به مراکز درمانی منتقل شدند.

براساس این گزارش، حسین درویشی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان فارس نیز با صدور پیامی اظهار داشت: عروج امدادگری جوان که تا چندی پیش در بین تمامی انسان‌ها و در بین هیاهو و دغدغه‌های زندگی روزمره، بدون هیچگونه چشم داشتی و بصورت داوطلبانه با پوشیدن لباس امدادگری هلال احمر به نجات جان همنوعان خود می‌‏شتافت، غمی بزرگ را بر جان اینجانب، پرسنل، امدادگران و تمامی اعضای داوطلب جمعیت هلال احمر استان فارس قرار داد. همراهی با او چه زود گذشت و با خوبی‌هایش به خاطره‌ها سپرده شد.

درگذشت مرحوم محمدحسین نظری، از نجاتگران با سابقه و جوان جمعیت هلال احمر استان فارس و عضو فعال هلال احمر شهرستان خرمبید را به خانواده بزرگ و انسان‌دوست هلال احمر، اعم از امدادگران، نجاتگران، اعضای داوطلب، خویشاوندان و آشنایان نسبی و سببی وی تسلیت عرض کرده و از درگاه خالق متعال برای آن نجاتگر عزیز سفر کرده، طلب رحمت و مغفرت، و برای خانواده و تمامی بازماندگانشان صبری جمیل را مسئلت می‌نمایم. /  تسنیم


نظرات بینندگان