کد خبر: ۱۳۰۷۴۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۸ - ۰۵ تير ۱۳۹۸
رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس خبر داد:

ساماندهی پوشاک مدارس با حضور نزدیک به 130 تولیدی فعال در شیراز

رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس از آغاز ساماندهی پوشاک مدارس در شیرار خبر داد و افزود: بازرسی از واحدهای تولیدی داوطلب در یک ماهه گذشته انجام شده و نزدیک به 130 واحد تولیدی فعال در اجرای طرح ساماندهی پوشاک مدارس شهر شیراز مشارکت دارند.
به گزارش شیرازه، محسن کلاری رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس گفت: پس از ابلاغ وزارت آموزش و پرورش مبنی بر واگذاری ساماندهی پوشاک مدارس به سازمان دانش‌آموزی، تهیه و توزیع لباس دانش‌آموزی با تکیه‌بر فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی متناسب با روحیه دانش‌آموزان مقاطع مختلف، در دستور کار سازمان دانش‌آموزی استان فارس قرار گرفته است.

رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس افزود: در همین راستا برنامه‌ریزی‌های اجرای این طرح در فارس آغاز شده و با همکاری اتحادیه صنف تولیدی پوشاک و سازمان صنعت و معدن، از تولیدی‌های مورد تایید بازدید و بازرسی به عمل آمده است و تولیدی‌های مورد تائید در این راستا تقسیم‌بندی شده و متناسب با توانمندی‌شان، به آن‌ها ظرفیت تولید داده شده است.

کلاری با اشاره به اینکه ساماندهی پوشاک مدارس موجب حذف بسیاری از رانت‌های موجود می‌شود، گفت: شروع ساماندهی با توجه به رویه‌هایی که از قبل وجود داشته قطعا کاری سخت و زمان‌بَر خواهد بود که نیازمند همت و تلاش همه جانبه است.

وی حذف واسطه‌هایی که در موضوع پوشاک مدارس سالها فعالیت می‌کردند و از نظر قانونی فاقد جایگاه بودند را از اقدامات مهم در ساماندهی پوشاک مدارس برشمرد و افزود: حذف این واسطه‌ها موجب حمایت از تولید کننده و رونق تولید که مدنظر رهبر معظم انقلاب است می‌شود.

رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس از واریز وجوه پوشاک به حساب مدارس خبر داد و افزود: در راستای افزایش کیفیت البسه، ضمانت‌نامه کیفیت از تولیدی‌ها دریافت می‌شود و در زمان تحویل پوشاک، پس از رضایت اولیا و اعلام به مدیر مدرسه، ضمانت‌نامه‌ها آزادشده و وجوه لباس به تولیدی‌ها پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به نارضایتی‌های موجود در سال‌های گذشته در بحث لباس دانش‌آموزی به لحاظ کیفیت، دوخت و اندازه و درگیری اولیا با این موضوع از اجرای مُرّ صریح قوانین در ساماندهی پوشاک مدارس خبرداد و افزود: براساس دستورالعمل سال جاری، تمامی مدارس از جمله دولتی و غیردولتی موظف به اجرای قوانین هستند.
به گفته‌ی کلاری، سامانه اینترنتی ساماندهی پوشاک مدارس استان فارس نیز هفته آینده راه اندازی می شود و از این پس تهیه لباس دانش‌آموزان و نحوه پرداخت وجوه نیز از طریق سامانه الکترونیکی انجام خواهد شد.
انتهای پیام/
نظرات بینندگان