کد خبر: ۱۳۰۷۵۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۸ - ۰۵ تير ۱۳۹۸
عضو شورای شهر شیراز:

پروژه‌های اوراق مشارکتی شهرداری بررسی شد

رییس کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر شیراز گفت: در شصت و یکمین جلسه این کمیسیون، روند تکمیل پروژه‌های اوراق مشارکتی شهرداری، ارائه و بررسی شد.
پروژه‌های اوراق مشارکتی شهرداری بررسی شد.به گزارش شیرازه، سینا بنی زمانی عضو شورای شهر شیراز گفت: از ۸ پروژه اوراق مشارکتی شهرداری، مقرر شد پروژه قدوسی به بخش خصوصی واگذار و یا از طریق مشارکت با بخش خصوصی تکمیل شود.

وی، واگذاری بیشتر این امور به بخش خصوصی و پرهیز از تخصیص اعتبار به امور نامرتبط با ماموریت‌های شهرداری را دلایل این تصمیم‌گیری برشمرد.

بنی زمانی با بیان اینکه پروژه بازار هنر واگذار نخواهد شد و با ساز و کار بهره‌برداری تهیه‌شده در معاونت مالی و اقتصادی مدیریت می‌شود خاطر نشان کرد: این پروژه علاوه بر ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری، به ظرفیت قابل توجهی در حوزه‌ی صنایع دستی و گردشگری در شیراز تبدیل می‌شود.

رییس کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر شیراز، ساماندهی برخی مشاغل مستقر در دروازه کازرون را کارکرد تعیین‌شده برای پروژه بازار پروتئین برشمرد و اظهار کرد: شهرداری در راستای اجرای این برنامه، فضای شهری مناسبی را در این‌ منطقه ایجاد خواهد کرد.

وی افزود: با توجه به پیشرفت فیزیکی مناسب سایر پروژه‌ها، تکمیل آن‌ها با تامین مالی از بودجه شهرداری صورت خواهد گرفت.

بنی زمانی با اشاره به رویکرد شورای پنجم مبنی بر عدم رقابت با بخش خصوصی افزود: از روش تامین مالی اوراق مشارکت نباید در پروژه‌هایی که وظیفه شهرداری نیست استفاده شود بلکه این پروژه‌ها می‌بایست با حضور و سرمایه بخش خصوصی ایجاد شوند.

وی تاکید کرد: اوراق مشارکت‌های منتشره در دوره‌ی پنجم شورا تنها برای پروژه‌های زیرساختی بوده است.
انتهای پیام/
نظرات بینندگان