کد خبر: ۱۳۰۷۵۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۰ - ۰۵ تير ۱۳۹۸
بازگشت ستاره ای از آسمان زبیدات؛

داستان شهید استهباناتی که آمدنش را خبرداد+ جزئیات مراسم تشییع

شهید محمدجعفر حاجی‌ستار‌زاده از شهدای هشت سال دوران دفاع مقدس نیروی انتظامی استان فارس است که پس از ۳۳ سال مفقودالاثر بودن حالا پیکرمطهرش به وطن و شهرش استهبان بازگشته است.
به گزارش شیرازه، شهید ستارزاده فرزند خیرالله متولد سال 1344 و ساکن شهرستان استهبان استان فارس که در فروردین سال 1365 به عنوان سرباز ژاندارمری در منطقه زُبیدات عراق به درجه رفیع شهادت نائل و مفقودالاثر شد حالا پس از گذشت 33 سال پیکر مطهرش به وطن بازگشته است.

شهید ستارزاده دارای شش برادر و چهار خواهر است، پدر، مادر، دو بردار به همراه یکی از خواهرانش به رحمت ایزدی پیوسته‌اند و حالا حضور ندارند تا پیکر فرزند و بردار شهیدشان را استقبال و خاکسپاری کنند. یکی از خواهرانش نیز مادر شهید عبدالله‌زاده است.

بازگشت پیکر مطهر این شهید والا‌مقام را فرمانده انتظامی استان فارس در حضور مسئولان شهرستان استهبان به طور رسمی به خانواده‌اش اعلام کرد.

سردار رهام‌بخش حبیبی در این دیدار با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام راحل (ره) به ویژه شهدای جان برکف نیروی انتظامی اظهار داشت: نیروی انتظامی فارس نیز تاکنون 953 شهید تقدیم انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده است که 262 شهید آن مربوط به دوران هشت سال دوران پرافتخار دفاع مقدس است.

وی با تبریک و تسلیت بازگشت پیکر مطهر شهید ستارزاده بیان کرد: سرباز شهید محمدجعفر حاجی ستارزاده متعلق به ژاندارمری سابق است که سال 65 در منطقه "زبیدات" مفقود الأثر شده بود.

حبیبی با بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس با بیان اینکه خداوند برای خانواده شهداء جایگاه والایی قرار داده است، افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته، مراسم شب وداع و تشییع این شهید والامقام باحضور آحاد مردم ولایتمدار و شهید پرور استان و شهرستان قرانی استهبان با شکوه و عظمت خاصی برگزار می‌شود.

شهید ستارزاده قناد بود

خواهرزاده شهید ستارزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ما، به بیان ویژگی‌های این شهید پرداخت و گفت: در زمان نوجوانی علاوه بر اینکه مشغول تحصیل بود، به کار قنادی می‌پرداخت و به صورت پاره وقت نیز امور کشاورزی و باغداری را انجام می‌داد تا به امرار و معاش خانواده کمک می‌کرد.

محسن عبدالله زاده افزود: این طور که همرزمانش می‌گویند: دایی شهیدم دو روز قبل از عملیات نیز داخل نانوایی در زبیدات مشغول به پخت نان جهت رزمندگان بوده است.

وی گفت: شهید ستارزاده همواره تلاش می‌کرد رزق و روزی حلال به‌دست آورد و در بخشش و رفع نیاز افراد محل و ایتام و خانواده نیز بسیارکوشا بود و تا آنجا که می‌توانست کمک می‌کرد.

عبدالله‌زاده خاطرنشان کرد: این شهید والامقام اهل ورزش و جوانی ورزیده و ورزشکار بود و در تیراندازی و اسب‌سواری نیز مهارت عجیبی داشت.

خواهرزاده شهید ستارزاده به بیان خوابی که از این شهید دیده پرداخت و گفت: مدتی بود مشکلات خانوادگی زیادی داشتیم، عصر روز پنج‌شنبه پس از اینکه بر سر مزار این شهید حضور داشتم و با او درد و دل می‌کردم بغضم گرفت و به ایشان گفتم چرا کنارمان نیستی و تنهایمان گذاشتی ما به تو نیاز داریم.

همان شب به خوابم آمد و گفت: من آمدم، در خدمت شما هستم بفرما، آن لحظه از خواب بیدار شدم و فاتحه‌‌ای خواندم و خوابیدم.

صبح آن روز دل‌نگرانی و دلتنگی عجیبی داشتم به طوری که امکان رفتن به سر کار و انجام امور برایم فراهم نبود و به همین سبب در منزل ماندم. تا اینکه مادر زنگ زد و گفت: به منزل ما بیا، می خواهند از بنیاد شهید برای فاتحه‌خوانی بیایند.

‌آن لحظه حس عجیبی داشتم به افرادی که آنجا بودند گفتم محمد به خواب من آمده و گفته آمده‌ام، شما خبری از ایشان دارید؟ در ابتدا از من سئوال کردند مگر خبر دارید و گفتم نه... دیشب شهید به خوابم آمد و خودش گفته که من آمده‌ام... اینجا بود که متوجه شدم آمده‌اند تا خبر ورود پیکر شهید را بدهند. پس از اعلام بازگشت پیکر مطهر شهید خانواده شور و خالی عجیب دارند، مسئولان، همشهریان و آحاد مختلف مردم از پیر و جوان به خانواده این شهید ابراز لطف و محبت داشته و هرکدام به نوعی سعی دارند که این مراسم باشکوهی خاص برگزار شود که از تمام آنان نهایت سپاس را دارم.

پیکر شهید ستارزاده روز شهادت امام جعفر صادق(ع) در استهبان تشییع و خاکسپاری می‌شود

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران استهبان نیز به جزئیات تشییع مراسم این شهید پرداخت و گفت: عصر جمعه هفتم تیرماه 98 پیکر مطهر شهید ستارزاده وارد شهرستان شده و پس از استقبال مراسم وداع در شهر رونیز برگزار می شود.

محمدرضا بذرافکن افزود: پس از آن مراسم دیگری در شهر ایج برگزار و مراسم ویژه شب وداع با این شهید بزرگوار در مسجدجامع استهبان پس از اقامه نماز مغرب و عشاء انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر شهید ستارزاده ساعت 8:30 صبح روز شنبه همزمان با شهادت امام جعفرصادق(ع) از مقابل ناحیه مقاومت بسیج شهرستان آغاز و پس از برگزاری سان توسط نیروهای انتظامی به سمت مرکز شهر و از آنجا همراه با هیئت زنجیرزنی و سنج و دمام هنرمندان به سمت گلزار شهدا تشییع و در اینجا خاکسپاری می‌شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران استهبان با دعوت از مردم برای حضور باشکوه در برنامه‌های پیش‌بینی‌شده به مناسبت بازگشت پیکر مطهر شهید ستاری تصریح کرد: ساعت 17 عصر شنبه نیز مراسم ترحیم شهید ستارزاده برگزار می‌شود.

تسنیم

انتهای پیام/

نظرات بینندگان