کد خبر: ۱۳۰۷۶۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۸ - ۰۶ تير ۱۳۹۸
پنج شنبه ها با شهدا:

شهدای تازه تفحص شده فارس را بیشتر بشناسیم

شهدای تازه تفحص شده دفاع مقدس استان فارس، روز پنچ شنبه وارد شیراز می شوند بر آن شدیم تا شما را بیشتر با آن ها آشنا کنیم.

به گزارش شیرازه، شهدای تازه تفحص شده دفاع مقدس استان فارس، روز پنچ شنبه وارد شیراز می شوند که مشخصات این شهدا به شرح زیر است:
 

شهید سید محمود موسوی نژاد

شهید سید محمود موسوی نژاد ، فرزند سید محمد علی، متولد 1344 در شهرستان جهرم استان فارس است. او در سال 61 و در عملیات بیت المقدس به شهادت رسید، اما پیکر مطهرش در منطقه شلمچه ماند و در شمار شهدای مفقودالجسد قرار گرفت. پیکر این شهید بعد از گذشت 37 سال در جریان عملیات اخیر کمیته جستجوی مفقودین، تفحص و از طریق آزمایش DNA شناسایی شد.

شهيد غلامحسين دادنام

تاريخ تولد:9/11/1341

نام پدر:حـــسن

تاریخ شـهادت: 4/3/1367

محل تولد:فارس /اشكنان

طول مدت حیات:26

مزار یادبود شهید:شهر اشكنان لامرد 

در روز نهم بهمن ماه سال 1341 در شهر اشکنان از توابع شهر لامرد فرزندي به دنيا آمد که او را غلام‌حسين ناميدند و تحصيلات ابتدايي را در اشکنان با موفقيت پشت سر نهاد. سپس به دليل فقر و تنگدستي درس را رها کرد و به کارگري مشغول شد

در سال 1357 با گسترش دامنه‌ي انقلاب به روستاها، همراه با ديگر جوانان در محافل انقلابي شرکت کرد و پس از آن‌که درخت تناور انقلاب با نثار خون هزاران شهيد به بار نشست، از هيچ کوششي براي حفظ دستاوردهاي انقلاب دريغ ننمود و بيشتر اوقات خود را در پايگاه مقاومت بسيج گذراند. با شروع جنگ تحميلي، خدمت سربازي را در سپاه و در مناطق جنگي سپري کرد و چهار بار به عنوان رزمنده بسيجي در مناطق عملياتي جزيره‌ي مجنون، شرق بصره و شبه‌جزيره‌ي فاو، به پيکار با دشمن رفت و سرانجام در شلمچه، همچون پرنده‌اي سبکبال جهان خاکي را با همه زيبايي هايش در تاريخ 4/3/1367 در سن 26 سالگي وا نهاد و با رويي گشاده به سوي معشوق شتافت.

شهدای تازه تفحص شده را بیشتر بشناسیم

شهید کرامت الله کاتبی

شهيد مفقود الاثر کرامت الله کاتبي در 7/5/1339 در يک خانواده متوسط و متدين در جهرم به دنيا آمد و از اوان کودکي در محيط کودکي با الله خو گرفت و با همان شعاري که الان مي دهيم به جهاد برخواست. .دوران کودکي درمحيطي آرام وساکت وباتربيت اسلامي واصول وروش اخلاق و دين اسلام آموخت .دوران ابتدايي در مدرسه قائم مقام به پايان رسانيد .بعد در مغازه پدرش به کارهاي فني يعني تعمير موتورسيکلت و دوچرخه پرداخت چند سال که در مغازه پدرش بود کارهاي فني ياد گرفت و بعدا خودش يک مغازه جداگانه گرفت و تعميرات موتورسيکلت انجام مي داد. و همين قدر که به سن بلوغ رسيد فردي انقلابي و مذهبي بود در نماز جماعت و در تظارهرات و راهپيمايي ها هميشه پيش قدم بود .و هميشه اصرار و پا فشاري زياد به خانواده و آشناها مي کرد در نماز جمعه حاضر شوند .تا اين که جنگ شروع شد نام برده دو سال در بسيج فعاليت مي کرد و در دفعه اول داوطلب شد و به جبهه رهسپار شد .در جبهه تعميرات موتورسيکلت را انجام مي داد با وجود اين که از خدمت سربازي معاف شده بود باز اين موضوع با خانواده در ميان گذاشت و به سوي جبهه ها شتافت .چرا که ديگر جسم ناتوان و ناقص وي تحمل روح پر تطاطمش را نمي آورد و همواره مي گفت: که بايد به نداي امام لبيک گويم .چنان چه وي سه بار به جبهه رفت و مي گفت: من موظفم که تکليف شرعي خود را انجام دهم و هميشه به خويشان و آشنايان خود مي گفت : امام را تنها نگذرايد و هميشه پشتيبان نهاده هاي انقلابي با شيد و با اين کارتان مشت محکمي بر دهان ياوه گويان و منافقين بزنيد. چنان چه در وصيت نام وي آمده است که خدايا ،خدايا تا انقلاب مهدي خميني را نگهدار .از عمر ما بکاي و به عمر امام بيفزاي . خدايا ،خدايا از لحظه لحظه هاي عمر ما بکاه و به لحظه لحظه هاي عمر رهبر پير ما بيفزاي . سر انجام در تاریخ 10/2/1361 در شلمچه به فیض شهادت نائل آمدن.

(مدت نه ماه خبري از وي نداشتيم و نامه و تماس ها قطع شده بود و تا اين که در نامه برادرش که اسير عراق است قيد شده است که برادرم در جبهه شهيد شده است شما ختم او را به پا داريد).


شهید کرامت الله کاتبی
شهید کرامت الله کاتبی



شهید کریم مبرز

شهید کریم مبرز فرزند کرم در سال 1349 در محله ی خطیبی لامرد متولد شد و پدرش رعیت مردم بود و روی زمینهای کشاورزی کار می کرد او مجبور بود برای به دست آوردن کار سفر کند.به همین خاطر، کریم دور از وطن پدری متولد شد

خانواده ی وی بعدها به روستای کوشک رفتند و کریم توانست همان طور که کار می کند، تا کلاس اول راهنمایی درس بخواند

وقتی برادرش رضا در جنگ به شهادت رسید، کریم تقریبا بزرگ شده بود و تصمیم گرفت راه برادرش را ادامه دهد

درس را رها کرد و در پایگاه مقاومت احمدآباد به یادگیری فنون نظامی پرداخت

قدی بلند و چهره ای سیه چرده داشت که چشمانی چون خورشید در آن خودنمایی می کرد

یک بار به دنبال راه برادر تا شیراز رفت ولی پدر که داغ فرزند در سینه داشت او را بازگرداند

سرانجام بدون اطلاع خانواده بار سفر بست و راهی سرزمین حماسه ها شد.مدت دوماه در جبهه های جنوب کمک آرپی چی زن بود تا اینکه در شلمچه در تاریخ 4/3/1367 لحظه موعود فرا رسید دود انفجار مهیبی از سنگر به آسمان برخاست و کتف چپش با ترکش پر کینه ی دشمن در هم شکست و اندکی بعد در حالی که لبخندی بر لب داشت محسور نور شد و ستاره ی آسمان شهادت شد.


شهدای تازه تفحص شده را بیشتر بشناسیم


شهید مرتضی فیروزی فرد

شهید مرتضی فیروزی فرد جهرمی، فرزند محمد حسن، متولد 1341 در شهرستان جهرم استان فارس است. او در سال 62 در عملیات والفجر یک در منطقه فکه به شهادت رسید ، اما پیکر مطهرش در منطقه ماند و در شمار شهدای مفقود الجسد قرار گرفت. پیکر این شهید بعد از گذشت 36 سال در جریان عملیات اخیر کمیته جستجوی مفقودین، تفحص و از طریق پلاک هویت شناسایی شد.


شهید مرتضی فیروزی فرد
شهید مرتضی فیروزی فرد

شهید محمد جعفر ستار زاده

شهید محمد جعفر حاجی ستار زاده ، فرزند خیر الله، متولد 1343 در شهرستان استهبان استان فارس است. او در سال 65 به شهادت رسید، اما پیکر مطهرش در منطقه زبیدات ماند و در شمار شهدای مفقودالجسد قرار گرفت. پیکر این شهید بعد از گذشت 32 سال در جریان عملیات اخیر کمیته جستجوی مفقودین،تفحص و از طریق کارت شناسایی و پلاک هویت شناسایی شد.

شهدای تازه تفحص شده را بیشتر بشناسیم

گفتنی است این شهیدان پس از مراسم وداع مردم در شهر شیراز، به ترتیب روز شنبه در شهرستان های جهرم، لامرد و استهبان به خاک سپرده خواهند شد.
نظرات بینندگان