کد خبر: ۱۳۰۷۷۱
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۹ - ۰۵ تير ۱۳۹۸
رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور:

کسانی که از قطار انقلاب پیاده می‌شوند پشیمان خواهند شد/ مدیریت انقلابی و جهادی می‌تواند کشور را نجات دهد

متولیان با بیان اینکه مبارزه با استکبار با تفاوتی معنادار هنوز ادامه دارد، گفت: کسی که بخواهد مبارزه کند باید هزینه مبارزه را نیز بدهد که قطعا کمتر از هزینه تسلیم است.

به گزارش شیرازه، رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور در همایش تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که در سالن 22 بهمن دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد، گفت: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بسیار عمیق و پرمحتواست و نیاز است که متخصصان و کارشناسان رشته‌های مختلف بندهای آن را تبیین و برای عملیاتی شدن آن برنامه‌ریزی کنند.

دکتر ابراهیم متولیان با بیان اینکه امروز به برکت انقلاب اسلامی 40 سال است که حکومت اسلامی در این کشور مستقر شده است، تصریح کرد: زمانی که کمونیست‌ها در شرق و آمریکا در غرب تلاش داشتند که یکدیگر را حذف کنند و سردمدار بلامنازع جهان باشند، انقلاب اسلامی ایران ظهور کرد و بسیاری از محققان جهان معتقدند که انقلاب اسلامی معادلات جهانی را به هم ریخت.

وی ابعاد تشکیل حکومت اسلامی را ابعادی الهی دانست و افزود: ما مدعی نیستیم که تمام ابعاد حکومت اسلامی را پیاده کرده‌ایم و معترف هستیم که در مسیر تمدن‌سازی اسلامی پس از انقلاب و تشکیل نظام اسلامی در ایجاد دولتی اسلامی که تمام شئونات و ارکان آن از جمله ‌بانک‌ها، اقتصاد و ... اسلامی باشد، مانده‌ایم و شرایط تشکیل جامعه و امت اسلامی هنوز فراهم نشده است.

عضو هیأت علمی دانشگاه حضرت بقیه‌الله(عج) پیروزی انقلاب اسلامی را آغازگر عصر جدید عالم عنوان و اظهار کرد: گرچه اکنون در تنگه و گردنه سختی قرار گرفته‌ایم اما در 40 سال گذشته شرایط بسیار سخت‌تری را پشت سر گذاشته‌ایم و به لطف الهی قطار انقلاب با شتاب به حرکت خودش ادامه می‌دهد و کسانی که از آن پیاده می‌شوند پشیمان خواهند شد.

متولیان با یادآوری اینکه در ابتدای انقلاب قادر به تولید سیم خاردار نبودیم و کسی آن را به ما نمی‌داد، گفت: پیشرفت‌های 40 سال اخیر در حالی که همیشه در تحریم بوده‌ایم بسیار زیاد است که همه به مدد الهی ممکن بوده است. 40 سال حکومت یک آرزوست و البته ممکن است وسوسه مال، قدرت و ثروت کسانی را فریب دهد و احتمال بروز خطر اشرافی‌گری همیشه وجود داشته است.

وی رمز ماندگاری انقلاب اسلامی را در شعارهای مطابق با فطرت این انقلاب دانست و افزود: در انقلاب‌های سال‌های اخیر کشورهای مختلف، آمریکا با فشار تبلیغاتی توانسته است، شعارها را منحرف کند و جهت حرکت انقلاب را تغییر دهد.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور با بیان اینکه آمریکایی‌ها می‌دانند ناوهای جنگی و پایگاه‌های نظامی آنان در تیررس موشک‌های ایرانی است، اضافه کرد: فرماندهان نظامی ایران از شجاعت بسیار زیادی برخوردار هستند چراکه پهبادهای آمریکایی‌ها در اغلب کشورهای دنیا مشغول جاسوسی هستند اما هیچکس جرأت حمله به آنان را ندارد.

وی شکست دادن آمریکا را به معنای آزاد کردن کشورهای اسیر در بند سیاست‌های آمریکا دانست و این سول را مطرح کرد که براساس کدام قانون بین‌المللی آمریکا حق دارد در همه کشورها حضور نظامی داشته باشد؟!

متولیان با بیان اینکه مبارزه با استکبار با تفاوتی معنادار هنوز ادامه دارد، گفت: کسی که بخواهد مبارزه کند باید هزینه مبارزه را نیز بدهد که قطعا کمتر از هزینه تسلیم است.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور علل مشکلات موجود کشور را برشمرد و گفت: ما در منابع طبیعی بالاترین ذخائر را داریم اما متاسفانه اقتصاد ما به نفت وابسته است و نفت خام را به قیمت کم می‌فروشیم و فرآورده‌های آن را به قیمتی گزاف می‌خریم که برای جبران این نقیصه باید به توانایی داخلی ایمان بیاوریم.

وی با تاکید بر اینکه مدیریت بسیجی و جهادی می‌تواند کشور را نجات دهد، گفت: باید تفکر انقلابی و جهادی در مدیریت کشور حاکم شود تا به جای نگاه به بیرون بر توانمندی‌های داخلی تکیه کنند و از طریق ایجاد و حمایت از صنایع و شرکت‌های داخلی به موفقیت دست پیدا کنیم.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور در پایان بر افزایش معنویت و اخلاق تاکید و اظهار کرد: در جبهه‌های جنگ از طریق حفظ ارتباط قوی با خدای متعال توانستیم با دست خالی با تمام دنیا مقابله کنیم و پیروز شویم؛ در جنگ اقتصادی نیز می‌توان با توکل بر خدا و اعتماد به جوانان انقلابی پیروز میدان شد.

برای عملیاتی ساختن منشور گام دوم انقلاب اسلامی گفتمان‌سازی و مطالبه‌گری شود

دکتر فرخ بهارلویی، رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی فارس نیز در این همایش گفت: این همایش مقدمه‌ای است بر اینکه به صورت جدی گفتمان‌سازی و مطالبه‌گری درخصوص بیانیه گام دوم انقلاب در چارچوب و منشوری که مقام معظم رهبری تعیین کرده‌اند، آغاز شود.

وی چهل سال اول انقلاب اسلامی را دوران جهاد اصغر و زمان نظام‌سازی و خودسازی توصیف و اظهار کرد: انقلاب اسلامی ادامه انقلاب حضرت پیامبر(ص) و مقدمه ظهور امام زمان(عج) خواهد بود. در چهل سال دوم باید جهاد اکبر که تمدن‌سازی است انجام گیرد و تمدن نوین اسلامی پایه‌ریزی شود.بهارلویی تاکید کرد: بسیج جامعه پزشکی قوی‌تر از گذشته در حوزه‌های علمی پژوهشی فعالیت خواهد کرد و برای تقویت معنویت و اخلاق در بین همکاران پزشک و پیراپزشک تلاش می‌کند.

بهارلویی به بحث توسعه عدالت اشاره و تصریح کرد: بسیج جامعه پزشکی در راستای توسعه عدالت در امر بهداشت و درمان با تیم‌های پزشکان عمومی و تیم‌های تخصصی به مردم مناطق محروم خدمات ارائه می‌دهند.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان