کد خبر: ۱۳۰۷۷۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۳ - ۰۶ تير ۱۳۹۸

«شیخ نشین‌ها» به سینما فرهنگ شیراز آمدند

مستند اجتماعی «شیخ نشین‌ها»، از تولیدات مرکز هنر انقلاب و با موضوع آسیب‌شناسی معضلات اجتماعی یکی از محله‌های شیراز، عصر امروز با حضور عوامل فیلم برای اولین بار بر روی پرده اکران رفت.
به گزارش شیرازه، مراسم رونمایی و اکران فیلم مستند «شیخ نشین‌ها» عصر امروز با حضور عوامل تولید فیلم و کارگردان در سینما فرهنگ شیراز شیراز برگزار شد.

فیلم «شیخ نشین‌ها» که یک اثر مستند در ژانر اجتماعی محسوب می‌شود، با نگاهی کاملا متفاوت به معضلات و آسیب‌های اجتماعی در یکی از محلات حاشیه‌نشین شیراز(بلوار ابوذر) پرداخته است.

گفتنی است این اثر هنری، که از تولیدات مرکز هنر انقلاب است در اولین اکران بر روی پرده، استقبال گسترده‌ی عموم به خصوص اهالی محله‌های کم‌تربرخوردار شیراز را به همراه داشت.

مسؤول قرارگاه اجتماعی جبهه فرهنگی انقلاب در ابتدای این مراسم اظهار داشت: جبهه فرهنگی انقلاب به صورت خودجوش تا کنون در 8 محله آسیب‌پذیر شیراز از جمله سنگ سیاه، دهپیاله، سعدی و دیگر مناطق آسیب‌پذیر شهر بررسی‌هایی را برای محرومیت‌زدایی انجام داده است که خوشبختانه نتیجه‌های ثمربخشی را برای ساکنان این مناطق به همراه داشته است.

محمد مرادی در ادامه افزود: مرکز هنر انقلاب که بخشی از بدنه جبهه فرهنگی انقلاب محسوب می‌شود با کادری جوان و با حداقل امکانات، برای تحقق ارزش‌های انقلاب اسلامی تلاش‌های بسیاری کرده‌اند که مصداق بارز آن را می‌توان همین فیلم «شیخ نشین‌ها» دانست که با تلاش شبانه روزی عوامل این اثر مستند، صدای مردم را برای حل مشکلاتشان به گسترده‌ترین شکل ممکن بازتاب دهند.

در ادامه این مراسم و پس از اکران این اثر هنری، مراسم تقدیر از عوامل فیلم با اهدا لوح تقدیر برگزار شد.

کارگردان این اثر سینمایی در حاشیه این مراسم به خبرنگار شیرازه گفت: مراحل پیش‌تولید، ضبط وتدوین این اثر بیش از یک سال زمان برده است.

محمد علی یزدانی در خصوص ایده اولیه ساخت این فیلم نیز گفت: یکی از دغدغه‌های مرکز هنر انقلاب فارس پرداختن به معضلات اجتماعی مناطق کم‌برخوردار و حاشیه‌نشین شهر شیراز بوده است. ما با مطالعات میدانی گسترده‌ای که در طول چند ماه در مناطقی از جمله بلوار ابوذر شیراز داشتیم، به بسیاری از آسیب‌های اجتماعی که گریبان‌گیر مردم این مناطق بود واقف شدیم و همین امر اولین سوژه ها را  برای خلق این اثر سینمایی برای من ودیگر عوامل تولید به وجود آورد.

یزدانی با اشاره به این که مرکز هنر انقلاب به هیچ‌ نهاد و یا سازمانی وابسته نیست و صرف با اتکا به نیروی خودجوش جوانا سعی در حل مشکلات مردم با زبان هنر دارد اذعان داشت: «شیخ نشین‌ها» تجربه‌ای سینمایی برای بازتاب موضوعات اجتماعی است که نه قصد سیاه نمایی دارد و نه ‌مشابه با دیگر مستندهای اجتماعی چرا که ساختار این فیلم بر اساس الگوهای خلاقانه یک تیم جوان انقلابی شکل گرفته است.


برچسب ها: شیخ نشین ها ، مستند ، شیراز
نظرات بینندگان