کد خبر: ۱۳۰۷۸۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۶ - ۰۶ تير ۱۳۹۸
علی اکبری در گفتگو با شیرازه پیرامون امضای طرح مسکوت ماندن اعاده اموال نامشروع مسئولان:

قانونی کامل تر با این مضمون پیش از این وجود داشته است

نماینده مردم شیراز گفت: با وجود قانون مشابه و حتی کامل تر، ما قانون را تکرار نکنیم و باعث ایجاد دردسر و سر درگمی برای دیگران نشویم
به گزارش شیرازه؛ طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان با نظر مثبت بیشتر نمایندگان مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و در این طرح آمده است: «اموال نامشروع، اموالی است که از طریق غیرقانونی یا سوءاستفاده از مقام و موقعیت شغلی از قبیل سوءاستفاده از اطلاعات ناشی از جایگاه، تحصیل شده باشد. عواید اموال نامشروع نیز مشمول این ماده می‌باشد.» اما در این میان تعداد معدودی از نمایندگان مجلس از جمله دو نفر از نمایندگان شیراز برای مسکوت ماندن این طرح به مدت چهار ماه در تلاش بودند.

علی اکبری در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص امضای مسکوت ماندن طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان به مدت چهار ماه گفت: به علت اینکه گفته شد همانند این قانون از قبل وجود داشته و ضمن اینکه مغایرت هایی نیز در آن رعایت نشده است، پیشنهاد کردیم که به کمیسیون برگشته و اصلاح شود یا مسکوت بماند و بیشتر روی آن کار کارشناسی صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه نظر دولت نیز همینگونه بوده است، ادامه داد: با این وجود در مجلس این طرح رای آورد و ما نیز بالتبع به این اتفاق احترام می گذاریم.

نماینده مردم شیراز با تاکید بر این که طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان به واقع نیاز بیشتری به بررسی و تحقیق داشت، تصریح کرد:در زمان مطرح شدن این طرح اگر توجه می کردید میان آقای لاریجانی و حاجی دلیگانی نیز بحث و بگومگویی پیش آمد زیرا عده ای بویژه حقوقدانان حاضر در مجلس همانند آقای کاظمی به این قضیه اذعان داشتند که قانون آن وجود دارد و حتی از این قانون نیز جامع تر و کامل تر می باشد.

وی همچنین اضافه کرد: با وجود قانون مشابه و حتی کامل تر، ما قانون را تکرار نکنیم و باعث ایجاد دردسر و سر درگمی برای دیگران نشویم و همه این موارد و قوانین را در یک جا مجتمع کرده که بحث برگشت به کمیسیون و یا مسکوت ماندن آن ناشی از این مهم بوده است.

علی اکبری در پایان درمورد نظر شخصی خود برای طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان گفت: به نظر من چه بهتر بود که این طرح با قانونی که پیش از آن آمده بوده، تجمیع می شد تا قانون و طرحی کامل، جامع و بدون نقص را می داشتیم که دیگر با هیچ طرح و قانونی مغایرت و همپوشانی نمی داشت.


نظرات بینندگان