کد خبر: ۱۳۰۷۹۹
تاریخ انتشار: ۰۲:۱۷ - ۰۷ تير ۱۳۹۸
استاندار فارس:

پيام رهبر انقلاب به نامه ترامپ، موجب عزت و آبروي بيشتر جمهوري اسلامي شد

عنايت‌الله رحيمي ضمن قدردانی از موضع گيري شجاعانه رهبري در پاسخ به پيام ترامپ در زمينه مذاكره با ايران، گفت: اين پيام موجب عزت و آبروي بيشتر جمهوري اسلامي شد.
به گزارش شیرازه، عنایت الله رحیمی استاندار فارس در جلسه شورای اداری استان ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه و همچنین ضمن ضمن قدردانی از موضع گيري شجاعانه رهبري در پاسخ به پيام ترامپ در زمينه مذاكره با ايران، گفت: اين پيام موجب عزت و آبروي بيشتر جمهوري اسلامي شد.
وی با بیان اینکه اهمیت قوه قضاییه بر وظیفه ‌اصلی آن مبتنی است و آن، احقاق حقوق مردم است؛ اظهار داشت: انتظار داریم دستگاه قضا کمک کنند زمینه سرمایه‌گذاری سالم فراهم شود و برخورد با محتکرین و مفسدان در بازار را در اولویت قرار دهد. 
استاندار فارس از دستگاه قضا خواست تا زمینه لازم را جهت فرهنگ پذیری و جامعه پذیری هرچه بالاتر برای جوانان فراهم کند. 
رحیمی با بیان اینکه دستگاه قضا باید بیشتر بر مبنای نرم افزاری عمل کند گفت: برخوردهاي خشن و بگير و ببند در مباحث فرهنگي، جواب نمي‌دهد.
وی نظام جمهوری اسلامی ایران نظامی مردمی دانست و با اشاره به ساقط شدن پهباد آمریکائی به دست نظامیان ایران افزود: امروز در سطوح بین المللی حرف داریم و امروز جا دارد از نیروهای نظامی شجاعمان تقدیر و تشکر کنیم که واکنششان غیرتمندانه بود. 
رحیمی همچنین بااشاره به تحریم شدن مقام معظم رهبری توسط آمریکا تصریح کرد: جای بسیار تاسف است که کسی که خود را سردمدار پیشرفته ترین کشور جهان می داند، رهبر مذهبی کشوری را که به دنبال صلح است، در لیست تحریم قرار دهد و این نشانه ذلت است در نظام حاکمه آمریکا.
وی در ادامه، تعامل مثبت و دو سویه با دستگاهها را لازمه توسعه یافتگی خواند و گفت: دستگاههای اجرایی از ورود به دستگاههای نظارتی استقبال کنند که این امر هم باعث پیشرفت و هم باعث افتخارآفرینی در بین مردم است.
استاندار فارس تصریح کرد: بایستی طوری عمل کنیم که این تحریم ها فشاری بر مردم به ویژه قشر آسیب پذیر نداشته باشد و این خواسته مقام معظم رهبری هم هست. 
به گزارش شیرازه، قبل از صحبت های استاندار، مهندس کریمی مدیر برق منطقه ای فارس با اشاره به ورود به فصل گرما و پیک بار در ظهر و شب گفت: تمام هدف ما این است که پیک بار ظهر و شب را به روز که ظرفیت تولید بیشتر داریم انتقال دهیم و این معنی مدیریت انرژی است.
به گفته وی، انرژی برق قابل ذخیره کردن نیست و همین عیب باعث شده در هر ثانیه تراز بین تولید و مصرف را بررسی کنیم. اگر کمتر یا بیشتر از میزان نیاز مصرفی برق داشته باشیم، نیروگاهها به مرور از دور خارج خواهند شد. 
کریمی با ارائه پیشنهاداتی جهت مصرف کمتر برق در ایام تابستان یا انتقال بار به زمان هایی غیر از پیک بار گفت: طرح تشویقی صنایع بزرگ، استفاده از کنتورهای هوشمند و استفاده از طرح تغییر ساعات اداری از راهکارهایی است برای جلوگیری از مصرف زیاد در زمان پیک بار است.
در ادامه، کمالی سروستانی نماینده انجمن نابینایان استان هم با بیان اینکه  20هزار نابینا در استان داریم و این تعداد، از میانگین کشور بالاتر است گفت: از استاندار می خواهم کارگاهی تشکیل شود که فعال و قدرتمند باشد و با آموزش به مدیران، حق از دست رفته نابینایان و معلولین در جامعه را احیا کند. 
وی افزود: ما یک رابط برای ادارات میخواهیم برای افراد دارای معلولیت بخصوص نابینایان. اگر در کنار میز خدمت راهنمایان باشند که این افراد را راهنمایی کنند کار نابینایان بدون دردسر انجام خواهد شد. 
کمالی سروستانی اظهار داشت: بحث آموزش در مورد معلولیتها بخصوص مشکلات نابینایان مثلا قوانین استفاده از عصای سفید که قوانین بین المللی هم هستند، در ادارات و مراکز مختلف از دیگر نیازهای معلولین و نابینایان است.
نماینده انجمن نابینایان استان ادامه داد: اگر همه ادارات یک نفر نیروی خدماتی در تلفن خانه ها به صورت قراردادی یا شرکتی استخدام شوند، یک معضل بزرگ از مشکلات این قشر آسیب پذیر حل می شود.

نظرات بینندگان