کد خبر: ۱۳۰۸۰۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۲ - ۰۷ تير ۱۳۹۸
امام جمعه موقت شیراز:

فساد در همه جا نفوذ پیدا کرده و مانند موریانه دارند ریشه انقلاب را می خورند/ ماموران باید با بی حجابی در خودروها برخورد کنند

حجت السلام رضوی اردکانی اظهار داشت: عدالت با تعارف و عدم رسیدگی به قوانین درست نمی شود، باید مفسدان را به دارمجازات آویزان کرد تا عبرت دیگران شود.
به گزارش شیرازه، حجت الاسلام سید ابوفاضل رضوی اردکانی امام جمعه موقت شیراز در خطبه های نماز جمعه امروز با گرامیداشت هفته قوه قضاییه گفت: قضیه هفتم تیر، انقلاب را تثبیت کرد و دشمانان به خیال خود زبده های انقلاب را کشتند اما نمی دانند که هنوز هم از خون شهدای 7 تیر بهره می بریم و قوه قضاییه به عنوان رکن رکین نظام اسلام است.

فساد در ادارات، شرکت ها، و در همه جا نفوذ پیدا کرده و مانند موریانه دارند ریشه انقلاب را می خورند/ ماموران بابد با بی حجابی در خودروها برخورد کنند

حجت السلام رضوی اردکانی با استناد به قرآن کریم، فلسفه ارسال رسل و انزال كتب برای بشیریت اقامه عدل دانست و ادامه داد:  اسلام نمی خواهد حکومت دست افراد خاصی باشد و هدف اسلام از تشکیل حکومت اقامه عدل است و اساس حرکت همه انبیاء و ائمه هدی اقامه عدل بوده است؛ لذا فلسفه نهایی بعثت انبیاء و انزال کتب، ظهور است یعنی مسئله رسالت غدیر مکمل بعثت بود و مسئله عاشورا تثبیت رسالت غدیر بوده و نتیجه همه این‌ها ظهور است.

امام جمعه موقت شیراز اظهار داشت: خداوند متعال در قرآن کریم اشاره کرده است که عاقبت این سرزمین را به دست عادلان خواهد سپرد و اقامه عدل با ظهور حضرت مهدی(عج) است و این مسیری است که قرآن تعیین کرده است که و حرکت بشر برای رسیدن به کمال است.

وی ادامه داد: فلسفه تکمیلی انقلاب، عدالت بوده و قوه قضاییه در راس آن و درسنگر مقدم است که اجرای عدالت برعهده این نهاد است لذا قوه قضیائیه رسالت سنگینی دارد که در همین راه هم شهدای بسیاری تقدیم کرده که نمونه آن را می‌توان شهدای 7 تیر اشاره کرد.

حجت الاسلام رضوی اردکانی با توصیه به قضات تازه کار اذعان داشت: عدالت با تعارف و عدم رسیدگی به قوانین درست نمی شود، باید مفسدان را به دارمجازات آویزان کرد تا عبرت دیگران شود .قاضی هیچ ترسی نباید داشته باشد و هیچ قدرتی نباید به قاضی بگوید فلان کار را انجام دهد، همچنین قضات تازه کار در تطبیق موضوع جهت صدور حکم نهایت دقت را داشته باشند و قوه قضاییه پرونده های مهم را به قضات با تجربه و شجاع بدهد.

امام جمعه موقت شیراز با اشاره به وجود فساد در ارگان های دولتی و خصوصی تاکید کرد: فساد در ادارات، شرکت ها، بخش خصوصی، بانک ها و درهمه جا نفوذ پیدا کرده است و مانند موریانه دارند ریشه انقلاب را می خورند. قوه قضاییه باید با شمشیر عدل اینها را قلع وقم کند که یک جامعه اسلامی نمایان شود و خون شهدا حفظ شود.

وی با اشاره به ورود دستگاه قضایی به منکر بی حجابی اظهار داشت: این بی حجابی ها و بی عفتی ها اساس شالوده خانواده را بهم می‌ریزد و این‌ها فحشا و منکر است و خانم‌ها حتی در ماشین هم حق ندارند روسری را بردارند ، ماشین حریم عمومی است و ماموران باید برخورد کنند . این ملت شهید داده‌اند که احکام اسلام پیاده شود و میلیون ها خانم با عفت اجازه نخواهند داد که یک عده قلیلی آبروی این نظام را ببرند.

حجت الاسلام رضوی اردکانی با بیان اینکه بی عفت ها خودشان ضرر خواهند کرد ادامه داد: فحشا و فساد به ضرر خود انسان است و هر کسی که می خواهد ازدواج کند به دنبال خانواده با عفت می گردند و نهاد های امنیتی و اخلاقی به دنبال تثبیت خانواده ای سالم هستند.

امام جمعه موقت شیراز در خطبه دوم نماز جمعه به شهادت امام جعفرصادق (ع) اشاره کرد و گفت: اگر امام جعفرصادق (ع) نبود معارف اسلام شناخته نمی شد . امام جعفرصادق(ع) توانستد چهارهزار شاگرد در همه علوم اسلامی تربیت کند . تا روز قیامت، معارف دینی شیعه و سنی از سرچشمه زلال علوم صادق آل محمد(ص) است.

حجت الاسلام رضوی اردکانی ادامه داد: انقلاب چند ضلعی این امام بزرگ مکمل نهضت عاشورا بود و امروز هرچه داریم از مذهب جعفری است و ان اشاءالله امشب که شب شهادت این امام بزرگ است در حرم مطهراحمد ابن موسی شاهچراغ(ع) و فردا همزمان با سایر نقاط در مدرسه خان شیعیان جعفری به این امام بزرگ عرض ادب می کنند.

وی همچنین به روز صنعت و معدن اشاره کرد و گفت: متاسفانه مشکلات زیادی در حوزه صنعت و معدن به چشم می خورد که تقاضا داریم جلوی این مشکلات توسط وزارت صنعت و معدن گرفته شود و اصل 44 اساسی به درستی اجرا شود.

 گفتنی است رئیس کل دادگستری استان فارس پیش از خطبه های نماز جمعه به ارائه گزارش عملکرد این نهاد پرداخت.








نظرات بینندگان