کد خبر: ۱۳۰۸۲۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۲ - ۰۸ تير ۱۳۹۸
رئیس روابط عمومی جهاد کشاورزی فارس:

هجوم ملخ به شهرستان خرامه صحت ندارد

رئیس اداره روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: کلیپ پخش شده در شبکه‌های مجازی مبنی بر هجوم ملخ به شهرستان خرامه صحت ندارد.
به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، علیرضا واحدی‌پور افزود: پایش ملخ در شهرستان خرامه همانند سایر شهرستان‎های این استان در دستور کار پرسنل خانواده جهادکشاورزی این قرار دارد.

 وی تصریح کرد: پس از دریافت خبر وجود ملخ در این شهرستان  در اسرع وقت گروه‌های ردیابی اراضی زراعی، باغی وملی این شهرستان را کاملا بررسی کردند که با بررسی‌های صورت گرفته ملخ صحرایی در شهرستان خرامه مشاهده نشد و آفت گزارش شده " زنجره مو" بود.

او افزود:این آفت نیز مانند سایر آفات به واسطه شرایط جوی سال جاری که مناسب رشد و تکثیر ان ها بوده است، نسبت به سال های با بارندگی های نرمال زیادتر می باشدو  دستورالعمل مبارزه با افت زنجره مو، از چند روز گذشته توسط مدیریت حفظ نباتات به تمام شهرستان‌ها ارسال شده است.

رئیس اداره روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از عموم مردم به ویژه بهره‌برداران بخش کشاورزی این استان که از ابتدا با این سازمان در امر مبارزه با ملخ صحرایی همراهی داشتند، تشکر کرد.

نظرات بینندگان