کد خبر: ۱۳۰۸۴۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۶ - ۰۹ تير ۱۳۹۸

بیش از 60 درصد شرکت کنندگان کنکور زن هستند/ ۳۵ شهر فارس کنکور برگزار می کنند

نماینده سازمان سنجش در استان فارس گفت: در سال جاری ۶۱ درصد شرکت کنندگان زن هستند و ۳۹ درصد از آقایان می‌باشند.
بیش از 60 درصد شرکت کنندگان کنکور زن هستند/ ۳۵ شهر فارس کنکور برگزار می کنندبه گزارش شیرازه، علیرضا افشاری فر نماینده سازمان سنجش در استان فارس با اشاره به  اینکه در شیراز ۱۷ حوزه مختلف اقدام به برگزاری آزمون سراسری می‌کند، افزود: کمتر از ۸ درصد داوطلبان کشور از فارس هستند و همچنین ۹۳ هزار و ۱۷۸ نفر داوطلب در استان کنکور می‌دهند.

وی از افزایش ۱۱ درصدی داوطلبان کنکور سراسری در کشور خبر داد و گفت: در سال جاری ۶۱ درصد شرکت کنندگان زن هستند و ۳۹ درصد از آقایان می‌باشند.

قائم مقام دانشگاه شیراز در ادامه اظهار کرد: در سراسر کشور در سال ۹۷، تعداد داوطلبین یک میلیون و ۲۱۶ هزار و ۵۶۰ نفر بود و این رقم در سال ۹۸ به یک میلیون و ۳۵۳ هزار و ۱۲۴ نفر افزایش یافته است.

افشاری قر ادامه داد: مطابق آمار سال گذشته گروه تجربی با ۵۰ هزار و ۶۹۹ نفر پرمخاطب ترین گروه آزمایشی است در حالیکه ۱۵ هزار و ۷۷۰ نفر گروه انسانی، گروه زبان با ۱۰ هزار و ۳۲۳ نفر، گروه ریاضی ۹ هزار و ۵۴۶ نفر و گروه هنر با ۶ هزار و ۸۴۰ نفر داوطلب بودند.

معاون آموزشی و تحصیلات و تکمیلی بیان کرد: در فارس ۵ برابر گروه ریاضی شرکت کنندگان در گروه علوم تجربی وجود دارد.

به گفته نماینده سازمان سنجش در فارس، کارت شرکت در آزمون در تمامی گروه‌های پنج گانه به همراه برگ راهنمای شرکت در آزمون از امروز تا چهارشنبه ۱۲ تیرماه جاری برای مشاهده و پرینت بر روی پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آماده است که با وارد کردن سریال کارت اعتباری و یا مشخصات سجلی، می‌توانند کارت خود را مشاهده کنند؛ داوطلبینی که در بیش از یک گروه شرکت کرده اند، باید کارت هر ۲ گروه را تهیه کنند که در مجموع گروه زبان یا هنر است.

وی تصریح کرد: مهمترین کاری که در زمان پرینت داوطلبان انجام می‌دهند، چک کردن مشخصات است و هرگونه مشکل مشاهده شد باید در شهر شیراز به واحد مربوطه به واحد رفع نقص مراجعه کنند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شیراز اعلام کرد: واحد رفع نقص از صبح سه شنبه از ۸ تا ۱۲ و ۱۴ تا ۱۸ به مدت ۲ روز در باشگاه دانشگاه فعال هستند.

وی ادامه داد: از امسال ۲ نوع دفترچه سوال خواهیم داشت که بر اساس نظام جدید (۶-۳-۳) و یا نظام قدیم هست که بر اساس ثبت نام باید آن را مورد توجه قرار دهند.

افشاری فر تصریح کرد: اگر کارت فاقد عکس و یا عکس نامشخص باشد باید به واحد رفع نقص دانشگاه شیراز مراجعه کنند؛ همراه داشتن پرینت، اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکس دار الزامی است.

وی با تاکید بر اینکه کارت ملی قدیمی فاقد اعتبار است، عنوان کرد: درهای سالن آزمون در ساعت ۷ برای صبح و ۱۴ و ۳۰ دقیقه برای عصر بسته می‌شود؛ داوطلبان از آوردن وسایل اضافی خودداری کنند و وسایل الکترونیکی حافظه دار حتی اگر خاموش هم باشد تقلب محسوب می‌شود.

به گفته افشاری فر، آزمون‌های علوم انسانی و ریاضی و فنی در صبح پنج شنبه ۱۳ تیرماه، هنر در بعدازظهر پنج شنبه ۱۳ تیر، علوم تجربی در صبح جمعه ۱۴ تیرماه و آزمایشی زبان‌های خارجی عصر جمعه ۱۴ تیرماه برگزار می‌شود.

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در فارس با اشاره به اینکه داوطلبین کنکور ۹۸ در فارس، تعداد ۹۳ هزار و ۱۷۸ نفر هستند که تعداد افزایش شرکت کنندگان هشت و ۴۴۴ نفر است، اظهارداشت: از این تعداد ۶۱ درصد داوطلب زن و ۳۹ درصد داوطلبان مرد هستند.

وی افزود: از مجموع داوطلبین فارس، ۳۷ هزار و ۸۳۷ نفر در حوزه شهر شیراز به رقابت می‌پردازند مابقی در ۳۴ شهرستان دیگر رقابت می‌کنند.

مهر

نظرات بینندگان