کد خبر: ۱۳۰۸۵۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۷ - ۰۹ تير ۱۳۹۸
معاون آموزش و پرورش کازرون خبر داد:

راهیابی دو دانش آموز کازرونی به مسابقات آسیایی

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش کازرون از راهیابی دو دختر دانش آموز کازرونی به مسابقات آسیایی مکعب روبیک و لیوان چینی خبر داد.
به گزارش شیرازه، هادی زال زاده معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش کازرون گفت: پریا جعفرزاده از دبیرستان فرزانگان در رشته مکعب روبیک و لیلی کاظمی از دبستان سلمان فارسی این شهر در رشته لیوان چینی به مسابقات آسیایی راه یافتند.

وی با بیان اینکه مرحله منطقه‌ای این مسابقات با عنوان المپیاد بازی‌های فکری رویش، توسط سازمان دانش آموزی، در آذرماه برگزار شده بود، گفت: نفرات منتخب منطقه‌ای، اسفندماه در مسابقات استانی با حضور بیش 1500 دانش آموز برگزیده استان فارس، از نواحی و مناطق مختلف، در شیراز به رقابت پرداختند، که شش دانش آموز کازرونی موفق شدند با کسب مقام‌های برتر به مرحله کشوری راه یابند.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش کازرون ادامه داد: مرحله کشوری این مسابقات نیز هفته اول تیرماه 98 در شیراز برگزار شد که پریا جعفرزاده در رشته روبیک و لیلی کاظمی در رشته لیوان چینی به عنوان نمایندگان استان فارس موفق به کسب سهمیه آسیایی شدند.

المپیاد رویش با ابتکار سازمان دانش آموزی فارس در رشته‌های برج دومینو، لیوان چینی، جنگا و ریورسی، بلاک آس دو نفره، در مقطع ابتدایی و مکعب روبیک، دومینو تاپلینگ، جنگا و ریورسی و بلاک آس چهار نفره در مقطع متوسطه، با هدف ایجاد فضایی با نشاط و دور از فضای مخرب مجازی و آموزش و سرگرمی و ایجاد تفکر روشمند برای دانش‌آموزان برگزار می‌شود.

ایسنا

انتهای پیام/

نظرات بینندگان