کد خبر: ۱۳۰۸۶۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۷ - ۱۰ تير ۱۳۹۸
فرماندار شیراز:

غنی سازی اوقات فراغت جوانان شکوفایی جامعه را به همراه دارد

فرماندار شیراز گفت: غنی سازی اوقات فراغت جوانان بسترسازی شکوفایی جامعه را فراهم می کند.
به گزارش شیرازه، محمدرضا امیری در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان شیراز، با بیان اهمیت این ستاد در اهداف دیده شده در غنی سازی اوقات فراغت جوانان اظهار داشت: هدف از برگزاری جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان ایجاد تعامل بین همه دستگاه‌ها و ارگان‌های عضو این ستاد در مسائل مربوط به امور جوانان است.

وی ایام تابستان و کلاس‌های طرح غنی سازی اوقات فراغت را بهترین فرصت برای آموزش جوانان در حوزه‌های مهارتی، فرهنگی و اجتماعی دانست و تصریح کرد: غنی سازی اوقات فراغت بستر شکوفایی جامعه را فراهم می‌کند و از اهمیت خاصی برخوردار است.

رئیس ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان شیراز با بیان اینکه در بحث امور جوانان نیاز به طرح و برنامه‌های قابل اجرا از سوی دستگاه‌های متولی داریم و فرصتی برای نظریه پردازی در سطح کلان یا آزمون و خطا وجود ندارد، خاطر نشان کرد: حل مسائل و مشکلات جوانان دغدغه اصلی دولت است و اعتقاد داریم شکوفایی استعدادها و استفاده بهینه از توانایی‌های جوانان باید در اهم امورات قرارگیرد.

امیری در ادامه سخنان خود با اشاره به توانمندی افراد دارای معلولیت، خصوصاً جوانان معلول در حوزه‌های مختلف و کسب موفقیت‌های متعدد، تصریح کرد: انتظار داریم امکانات ویژه ای از سوی بهزیستی و اداره کل ورزش و جوانان در جهت ارتقای وضع موجود این عزیزان محیا شود.

وی ضمن انتقاد از عدم حضور برخی اعضای ستاد در جلسات، اذعان داشت: در امور جوانان برنامه‌های بسیاری درنظر گرفته شده که به هیچ عنوان زمان فرصت سوزی در انجام آنها وجود ندارد. از جمله این موارد، برنامه ریزی در راستای ارزان سازی اوقات فراغت جوانان در چارچوب قانون است که می‌بایست در این خصوص مدیران دستگاه‌ها، خصوصاً دستگاه متولی، با تمام توان وارد صحنه شوند.

امیری ضمن اشاره به اینکه فعالیت سیاسی در مراکز فرهنگی آفت بزرگی است، بیان داشت: رویکرد هر برنامه‌ای بایستی با هدف ارائه خدمت باشد و در هیچ شرایطی نباید جوانان را در برنامه‌های آموزشی، تفریحی و فرهنگی وارد جریانات سیاسی کنیم. طبیعی است که در غیر این صورت جوان از آن مراکز فاصله می‌گیرد.

فرماندار شیراز ضمن تقدیر از اجرای مناسبتی برخی دستگاه‌ها ویژه جوانان، خواستار استمرار چنین برنامه‌هایی شد و افزود: از ۲۷ درصد مالیات بر ارزش افزوده، بخشی از آن در اختیار ورزش و آموزش و پرورش و مابقی مربوط به ورزش و جوانان است؛ انتظار می‌رود سهم بیشتری، با توجه به اختیارات خود، برای اوقات فراغت جوانان تخصیص داده شود.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان