کد خبر: ۱۳۰۸۶۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۳ - ۱۰ تير ۱۳۹۸

چند روز مانده به کنکور چه باید کرد؟

یادآوری نکات به داوطلبان آزمون سراسری سال ۹۸ در آخرین روز های مانده به کنکور اهمیت زیادی دارد تا داوطلبان بتوانند خود را برای یکی از بزرگترین ماراتن‌های دوران تحصیل آماده کنند.
به گزارش شیرازه، چند روزمانده به کنکور! با این شرایط چه راهکارهایی می تواند به داوطلب کمک کند تا  برای گرفتن نتیجه بهتر آماده شود.

یک کارشناس مشاوره کنکور در این‌باره می نویسد:

۱. مطالب و مباحث جدید (که نیاز به یادگیری موضوعی جدید دارند که تاکنون مطالعه نشده)، مطالعه نشوند، و بیشتر خلاصه نویسی ها و یادداشت برداری های قبلی، تورق و مطالعه سریع گردند.

۲. مطالب فرار، نکات کلیدی، و اسامی ها مجددا مطالعه و یادآوری گردند(بعضی لغات و نکات گرامری زبان انگلیسی، تاریخ ادبیات، بعضی قوانین و فرمول های شیمی و فیزیک، قوانین و فرمول ها و روابط خاص ریاضی، و عموم مطالب کوتاه و ریز زیست شناسی)

۳. اطرافیان، و بویژه پدر و مادرهای کنکوری؛ در این یک هفته آخر، مطلقا توقعات فلان رشته و بهمان رتبه آوردن را مطرح و بازگو نکنند!(باعث ایجاد فشار روانی در داوطلب می شود).

۴. هیچ نوع سرزنش از مطالعه بد احتمالی یا استفاده نادرست از زمان مناسب یکسال گذشته اش، و مقایسه با سایر کنکوری ها را انجام ندهند.

۵. عادت دادن خود به ساعت و زمان کنکور؛ چون روز کنکور عمدتا باید حداقل، ساعت شش و نیم  صبح بیدار شوید، پس حتما این یک هفته آخر هم، هر روز شش و نیم صبح بیدار شوید.

۶. بین ۱۵تا ۲۴  ساعت آخر مانده به کنکور، ترجیحا مطالعه نکنید و با دوستان یا خانواده به گردش، پیاده روی سبک، کوتاه و راحت، بروید. در این صورت شب قبل کنکور هم بخاطر خستگی نسبی، راحت تر می خوابید.

۷. تا روز قبل کنکور، تمام اقلام روز کنکور را از قبل آماده و در دسترس قرار دهید(کارت ورود به جلسه، مداد، پاک کن، کارت ملی، آب، شکلات و ... )

۸. مسیر و روش رفتن به محل حوزه را از قبل در نظر داشته باشید. (ترجیحا یک بار، *با همان روش، به محل حوزه تان بروید).

۹. تغذیه و ساعات خواب و بیداری خود را در یک هفته ی پایانی، کنترل آرام و منطقی داشته باشید. افراط و تفریط نکنید و کمی مواظب باشید که در این یک هفته آخر، احیانا دچار بیماری هایی مانند سرماخوردگی و ... نشوید.

۱۰. توجه داشته باشید که کنکور فقط بخشی از آینده شماست، نه همه ی آینده شما.(مولفه های موفقیت، بسیار متنوع هستند و در زمان ها، شرایط و برای افراد مختلف، بسیار متفاوت است، پس اصلا نگران نباشید.)

۱۱. هرگز نگران آمار بالای رقبای خود نباشید مثلا در گروه علوم تجربی، همه ی تعداد ۶۳۷ هزار و ۲۴۶ نفر شرکت کننده در کنکور ۹۸، رقیب واقعی شما نیستند، بلکه رقبای اصلی شما، عددی بسیار پایین تر از این تعداد است. پس ان شاالله جای نگرانی نیست.


انتهای پیام/

نظرات بینندگان