کد خبر: ۱۳۰۸۹۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۷ - ۱۱ تير ۱۳۹۸

صادرات استان فارس از مرز ۹۳ میلیون دلار گذشت

مدیرکل گمرکات استان فارس گفت: در فصل بهار بیش از ۶۷ هزار تن کالا به ارزش ۹۳ میلیون و ۳۶۸ هزار دلار از فارس به خارج از کشور صادر شده است.
خداداد رحیمی  اظهار داشت: در 3 ماهه نخست سال 67 هزار و 487 تن کالا به ارزش 93 میلیون و 368 هزار و 625 دلار از طریق از طریق گمرکات استان فارس به خارج از کشور صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن 15 درصد کاهش و از لحاظ ارزش 51 درصد افزایش داشته است.

مدیرکل گمرکات استان فارس افزود: در مدت مذکور کالاهای صادراتی به 51 کشور جهان صادر شده است که عمده آن به کشورهای عراق، افغانستان،کویت، ترکیه، امارات متحده عربی،-قطر، روسیه، عمان، پاکستان و آلمان صادر شده است.

رحیمی خاطرنشان کرد: محصولات لبنی، اوره، رب گوجه فرنگی، لوله فایبر گلاس، ماهی، آرد گندم، ترشیجات، میگو، پلی استر و رزین‌های آلکید که بیشترین حجم صادرات را به خود اختصاص داده‌اند.
وی اظهار داشت: در سه ماهه نخست سال در بین کالاهای صادراتی استان فارس اوره از لحاظ وزن 320 درصد و از لحاظ ارزش 839 درصد افزایش را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد که از دلایل عمده آن می‌توان به کیفیت محصول و بازاریابی مناسب تجار و بازرگانان استان فارس به خصوص در کشورهای حاشیه خلیج فارس  اشاره کرد.

واردات 2 هزار و 755 تن کالا به فارس

رحیمی افزود: در سه ماهه نخست سال مقدار 2 هزار و 755 تن کالا به ارزش 21 میلیون و 747 هزار و 66 دلار از طریق گمرکات استان فارس به کشور وارد شده است که این میزان واردات نسبت به مدت  مشابه سال قبل از لحاظ وزن 42 درصد کاهش و از لحاظ ارزش 35 درصد  افزایش را نشان می‌دهد.

وی گفت: کالای وارداتی از 25 کشور جهان وارد شده که عمده آنها از چین,آلمان، ترکیه، دانمارک، پاکستان, هند, اسپانیا, تایلند, انگلستان, مالزی بوده است.

ورود 19 هزار گردشگر خارجی به فارس

مدیرکل گمرکات فارس به تعداد مسافرین ورودی از طریق مرز هوایی استان فارس اشاره و عنوان کرد: طی سه ماهه گذشته جمعاً تعداد 58 هزار و 422 نفر مسافر از طریق مرز هوایی استان فارس به کشور وارد شده که از این تعداد 39 هزار و 361 نفر ایرانی و 19 هزار و 61 نفر گردشگر خارجی بوده‌اند.

وی افزود: در این مورد تعداد 68 هزار و 331 نفر مسافر از طریق مرز هوایی استان از کشور خارج شده‌اند که از این تعداد 49 هزار و 677 نفر ایرانی و 18 هزار و  654 نفر خارجی بوده‌اند.

مدیرکل گمرکات استان فارس خاطرنشان کرد: طی مدت مذکور همشهریان استان فارس تعداد  145 بسته کالاهای هدیه و سوغات به ارزش 1247 دلار از طریق گمرک امانات پستی دریافت و1983 بسته پستی به ارزش 28 هزار و 175  دلار به خارج از کشور ارسال کرده‌اند. /  تسنیم  
برچسب ها: گمرک ، فارس ، صادرات فارس
نظرات بینندگان