کد خبر: ۱۳۰۹۰۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۷ - ۱۱ تير ۱۳۹۸
فرماندار شهرستان گراش در گفتگو با شیرازه:

هنوز تفاهم‌نامه‌ای برای انجام مطالعات زمین‌شناسی منطقه زلزله‌خیز خلیلی منعقد نشده است!

فرودی گفت: در منطقه خلیلی 500 خانوار زندگی می‌کنند که 180 خانه غیرمقاوم است و دیوار منازل قدیمی در زلزله‌های اخیر ترک برداشته است.

فرماندار شهرستان گراش در گفتگو با خبرنگار شیرازه گفت: از شش ماه قبل روزانه زمین‌لرزه‌های محسوس و نامحسوسی در منطقه خلیلی اتفاق می‌افتد که در این خصوص جلسات متعدد ستاد مدیریت بحران در بخش، شهرستان و استان برگزار و رایزنی‌‌هایی شده است.

اصغر فرودی اظهار کرد: یکی از دلایل احتمالی زمین‌لرزه‌ها نزدیکی به میدان گازی شانول و فرآیند اکتشاف و استحصال گاز بیان شد اما این فرضیه پس از بررسی توسط کارشناسان رد شد.

وی با بیان اینکه تمام گزارشات مربوط به زمین‌لرزه‌ها به ستاد مدیریت بحران استانداری فارس و از آنجا به تهران ارسال می‌شود، گفت: باید مطالعات زمین‌شناسی انجام شود و با شرکت‌های مربوطه نیز رایزنی شده اما هنوز تفاهم‌نامه‌ای منعقد نشده است!

‌ فرماندار شهرستان گراش بیان کرد: در منطقه خلیلی 500 خانوار زندگی می‌کنند که 180 خانه غیرمقاوم است و دیوار منازل قدیمی در زلزله‌های اخیر ترک برداشته است. بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان فارس اعلام آمادگی کرده است که به تمام متقاضیان مقاوم‌سازی تسهیلات 40 میلیون تومانی اعطا می‌کند.

فرودی گفت: برای کاهش آسیب‌های جانی ناشی از وقوع زلزله شدید یک کمپ اسکان با 30 چادر در یکی از مدرسه ایجاد کردیم اما اهالی حاضر به ترک خانه‌هایشان نشدند و گفتند به ما چادر بدهید تا در حیاط منزلمان چادر برپا کنیم.

وی از ارسال درخواست اعطای 500 چادر به هلال احمر تهران خبر داد و افزود: طبق قوانین جاری هلال احمر اعطای چادر فقط به حادثه‌دیدگان امکان‌پذیر است و اعطای چادر برای پیشگیری از آسیب نیاز به مجوز دارد.

‌ فرماندار شهرستان گراش در بخش دیگری از این گفتگو درخصوص مشکل کم‌آبی در سطح این شهرستان گفت: آب شرب شهر گراش با 34هزار نفر جمعیت از طریق سد سلمان تامین می‌شود و بحران کم‌آبی ندارد اما در حومه گراش 4روستای تازه احداث شده کمتر از 20 خانواری از دامداران و عشایر وجود دارند که اسکان پیدا کرده‌اند و آب آشامیدندی آنان از طریق تانکر تهیه و توزیع می‌شود و نیاز به لوله‌کشی و اتصال به شبکه آبرسانی دارند.

فرودی همچنین اعلام کرد: آب آشامیدنی مورد نیاز بخش ارد نیز از چاه‌های آب تامین می‌شود که کمبود آب وجود دارد. خط اصلی انتقال آب به طول 15 کیلومتر از سد سلمان به ارد با حدود دو میلیارد تومان هزینه انجام شده است و اکنون برای مخزن و پمپاژ آب نیز یک میلیارد و 700 میلیون تومان اختصاص داده‌ایم که تا پنج ماه آینده به بهره‌بردرای می‌رسد.

انتهای پیام/


برچسب ها: خلیلی ، گراش ، زلزله
نظرات بینندگان