کد خبر: ۱۳۰۹۰۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۷ - ۱۱ تير ۱۳۹۸
نمایندگی آستان قدس رضوی در استان فارس خبر داد؛

برگزاری 138 عنوان برنامه در دهه کرامت / حمایت‌های مالی و معنوی از بانوان کارافرین/ آماده سازی گل و گیاه برای مرقد امام رضا در شهر خفر

مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان فارس برنامه‌های دهه کرامت در استان فارس را تشریح کرد.
به گزارش شیرازه، مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان فارس پیش از ظهر امروز در نشست خبری اعلام برنامه‌های دهه کرامت گفت: به مناسبت این ایام 650 رویداد فرهنگی-اجتماعی ذیل 138 عنوان برنامه در سطح استان با همکاری نمایندگی آستان قدس رضوی برگزار خواهد شد.

جابر مهدی یار با اشاره به این که اساس برنامه های امسال دهه کرامت، الگوگرفته از منویات مقام معظم رهبری رهبری در بینایه گام دوم انقلاب است، افزود: با توجه به سابقه پنج ساله دهه کرامت همواره تلاش بر این بوده است که برنامه های این دهه هر سال بهتر از سال گذشته اجرا شوند اما آنچه که امسال اجرا خواهد شد رنگ‌ و رویی ویژه خواهد داشت.
وی اظهار داشت: در همین رابطه نمایندگی آستان قدس رضوی در فارس با شعار « مهربانی به رسم اهل بیت» و «خدمت کریمانه»، برنامه‌هایی در زمینه کارآفرینی، خدمات پزشکی و خدمات فرهنگی صورت می پذیرد.

مهدی یار با اعلام اینکه از مهمترین برنامه‌های این دهه عزیمت خادمین امام رضا به شهرستان‌های سطح استان است که با سخنرانی، مدیحه سرایی و پرچم گردانی در سطح شهرستان ها همراه خواهد بود ادامه داد: در طول این ده روز دوندگان عاشق امام رضا(ع) در مسیری که «طریق الرضا» عنوان دارد از مرز شلمچه عبور می کنند و بعد از خوزستان در سده اقلید توقف خواهند کرد که به مناسبت همین رویداد نیز یک جشن بزرگ برگزار خواهد شد.

مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان فارس با اشاره به این که  جشنواره خدمت یکی دیگر از ویژه‌ برنامه‌ها در این ده روز خواهد بود، گفت: در این برنامه هر کس هر طرح یا الگویی در موضوعات اجتماعی و فرهنگی داشته باشد در اختیار آستان قدس  رضوی قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: در این ویژه برنامه‌ها یک همایش علمی به مناسبت بررسی و تحلیل تاریخی «طریق الرضا» برگزار خواهد شد. این مسیر که از مدینه تا خراسان ادامه دارد و خط سیر حرکت امام رضا(ع) را تبیین می‌کند، در این همایش توسط کارشناسان تاریخی تبیین می شود.

مهدی یار با اعلام اینکه آماده سازی گل و گیاه برای مرقد امام رضا در شهر خفر از دیگر برنامه‌های دهه کرامت استان فارس است افزود: برنامه دیگری تحت عنوان «رواق رضوی» توسط نمایندگی های ما در سطح استان برگزار خواهد شد که 12هزار و 300 نفر در این برنامه شرکت خواهد کرد.

 مهدی یار بیان کرد: «معصومه های بهشت» که برنامه ای برای استعدادیابی دختران است و توسط امور بانوان اداره می‌شود به منظور استعدادیابی دختران برگزار خواهد شد .

وی با اشاره به این  که جشنواره فرهنگ خودکفایی خانواده نیز از دیگر برنامه‌های دهه کرامت خواهد بود، گفت:  برای خودکفایی بانوان حمایت‌های مالی و معنوی از بانوان کارافرین انجام خواهد شد و نشست های معرفتی تحت عنوان برنامه های برهان انجام میپذیرد، همچنین در شهرستان لار کرسی تلاوت قران کشوری برگزار خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به برنامه اعزام زائر اولی ها گفت: کسانی که 35 ساله شده اند و 10 سال است که نتوانستند امام هشتم را زیارت کنند با دادن امکانات اسکان برای سه روز ، این عزیزان مهمان آستان قدس رضوی خواهند بود.

مهدی یار در ادامه حمایت مالی اعزام نو مزدوجین به مشهدالرضا و برگزاری شب شعر رضوی در شهرستان نی ریز را از دیگر برنامه های این دهه عنوان کرد.

مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در فارس در ادامه گفت: کلاس های مهدالرضا که در سال گذشته هزار و 500 نفر را تحت پوشش قرار داده است امسال 3هزار نفر از کودکان کم برخوردار را به این کلاس‌های آموزشی روانه خواهد کرد.
 

وی در پایان با شاره به حوادث سیل اخیر عنوان کرد: در دهه کرامت بیشترین خدمات مالی به سمت استان‌های لرستان و خوزستان سوق پیدا کرده، تا برای احیاء شغل و بازیابی شغل مردم این استانها هزیته شود و تا کنون بیش از 2میلیارد تومان خدمات به این استان ها ارسال شده  و در پیامد این امکانات برنامه به طور پیوسته ادامه دارد.
 انتهای پیام/
نظرات بینندگان