کد خبر: ۱۳۰۹۱۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۴ - ۱۱ تير ۱۳۹۸
ریاست میراث فرهنگی و گردشگری نی ریز خبرداد:

افتتاح بزرگترین اقامتگاه بوم گردی نی ریز در قدیمی ترین خانه شهر

حميدرضا هادی ریاست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نی ریز با اعلام این خبر افزود: سرای تاریخی جاوید که از دو سال قبل در حال مرمت بود با اتمام مرمت و اخذ مجوز به عنوان بزرگترین اقامتگاه شهرستان نی ریز در تاریخ 6 تیر ماه با حضور مسئولین استاني و شهرستان به طور رسمی افتتاح می گردد.
به گزارش شیرازه، حميدرضا هادی ریاست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نی ریز با اعلام این خبر افزود: سرای تاریخی جاوید که از دو سال قبل در حال مرمت بود با اتمام مرمت و اخذ مجوز به عنوان بزرگترین اقامتگاه شهرستان نی ریز در تاریخ 6 تیر ماه با حضور مسئولین استاني و شهرستان به طور رسمی افتتاح می گردد.
وی ضمن تشریح برنامه های روز افتتاحیه افزود ، برنامه از ساعت 18 روز 6 تیر با اجرای موسیقی محلی و آداب و رسوم سنتی شهرستان آغاز و با سخنرانی مسئولین اجرایی و پذیرایی شربت و شيريني تا ساعت 20 ادامه می یابد.

افتتاح بزرگترین اقامتگاه بوم گردی نی ریز در قدیمی ترین خانه شهر
مالک سرای تاریخی جاوید گفت:این خانه زیبا و تاریخی که در سال 1381 به عنوان میراث ملی به ثبت رسیده است با گذشت زمان در معرض آسیب قرار گرفته بود تا اینکه در سال 1395 از وراث زنده یاد محمد باقر جاوید خریداری و در مدت دو سال با هزینه ای بالغ بر هشتصد میلیون تومان مرمت گردید. حسن رشیدی پور افزود، در سال 1395 بازدیدی از این خانه تاریخی داشتم که وضعیت نامطلوب خانه مرا متاثر کرد و با دغدغه حفاظت و نگهداری از آن تصمیم گرفتم آن را تملک و مرمت نمايم که با همکاری خوب وراث مرحوم جاويد و میراث فرهنگی نی ریز این امر محقق شد و یکی از آثار ارزشمند و تاریخی کشور از تخریب رهایی یافت. وی افزود به منظور نگهداری بهتر از این خانه تاریخی و بهره مندی مردم خوب نی ریز و سایر هم وطنان از فضای دلنشین آن، مجوز اقامتگاه بوم گردی از سازمان میراث فرهنگی اخذ گردید و در تاریخ 6 تیر ماه با افتتاح رسمی پذیرای همشهریان و هموطنان گرامی خواهیم بود.
گفتی است سرای تاریخی جاوید در اوایل دوره قاجاریه در زمینی به مساحت 750 متر مربع با خشت خام ساخته شده و به دلیل معماری زیبا و ارزش تاریخی آن به عنوان میراث ملی به ثبت رسیده است.
مالک سرای تاریخی جاوید از همگان دعوت کرد تا در روز 6 تیر از ساعت 18 الی 20 به آدرس نی ریز محله سادات خیابان خلیل شهید مراجعه و در جشن افتتاحیه شرکت فرمايند.
آلبوم تصاویر

نظرات بینندگان