کد خبر: ۱۳۰۹۳۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۸ - ۱۲ تير ۱۳۹۸
معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس خبر داد:

رشد 50درصدی کشف کالای قاچاق در فارس/ لوازم خانگی، آرایشی بهداشتی و پوشاک صدر کالاهای قاچاق کشف شده

نمایشگاه هفته مبارزه با کالای قاچاق و ارز به همت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، سازمان صمت، جهاد کشاورزی و سازمان اموال تملیکی در شیراز برگزار شد.

به گزارش شیرازه، احمد احمدی زاده معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس در حاشیه بازدید از نمایشگاه هفته مبارزه با کالای قاچاق و ارز که به همت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، سازمان صمت، جهاد کشاورزی و استانداری برگزار شده است در جمع خبرنگاران از رشد 50درصدی کشف کالاهای قاچاق در سه ماهه اول سال جاری خبر داد.

وی با بیان اینکه عمده کالاهای قاچاق، مواردی از جمله لوازم خانگی، آرایشی بهداشتی و البسه و پوشاک بوده است اظهار داشت:ما قاچاق را مختص واردات نمی دانیم و همان حساسیتی که نسبت به کالاهای قاچاق وارداتی وجود دارد، نسبت به کالاهای صادراتی نیز وجود دارد.

احمدی زاده گفت: در حوزه صادرات نیز با قاچاق کالای یارانه‌ای و کالاهایی که با نوسان قیمت مواجه هستند از جمله داروها، نهاده‌های کشاورزی و گوسفند رو به رو هستیم.

معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس به طرح جامع مبارزه با کالای قاچاق و ارز که به دستگاه‌ها ابلاغ شده و هر سه ماه یکبار میزان اثربخشی آنها گزارش می‌شود اشاره کرد و اظهار داشت: تمهیدات اندیشیده شده برای مقابله با بازارهای سیاه از جمله انوری شیراز که غرفه‌هایی که در دانشگاه علوم پزشکی امروز راه‌اندازی شده عمدتا مربوط به همین کالاهایی است که در خیابان انوری وجود دارد و قاچاق بودن آنها، محرز است.

فاطمه اسدزاده

وی با اشاره به مبارزه با برندهای نامعتبر در شیراز خاطرنشان کرد: 18 فروشگاه که اقدام به فروش پوشاک و کالای تحت عنوان برند می‌کردند اما در واقع برند دست سوم و چهارم محسوب می‌شدند، شناسایی شده است.

احمدی زاده تأکید کرد: از فروشگاه های برند خواسته شده تا به شکل کاملا قانونی نسبت به ثبت برند خود در نمایندگی های خارجی اقدام کنند، اما تاکنون هیچ یک از این 18 فروشگاه شناسایی شده، چنین اقدامی را انجام نداده‌اند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس با تاکید بر اینکه در برخورد با کالای قاچاق با کسی تعارف نداریم، با تأکید بر نقش مردم در حوزه پیشگیری گفت: پاسگاه‌ها و کانکس‌های سیار مبارزه با کالای قاچاق در مبادی های استان تجهیز و ساماندهی شده اند که کانکس‌های سیار در مسیرها نیز در حوزه مقابله پیش بینی شده است.

نویسنده :
فاطمه اسدزاده
نظرات بینندگان