کد خبر: ۱۳۰۹۴۶
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۰ - ۱۲ تير ۱۳۹۸
استاندار فارس در دیدار با وزیر شهرداری و محیط زیست قطر:

فارس آماده توسعه روابط فرهنگی و اقتصادی با کشور قطر است/ توسعه روابط دو کشور زمینه ساز تقویت امنیت منطقه است

رحیمی در سفر خود به کشور قطر با عبدالله بن عبدالعزیز السبیعی وزیر شهرداری و محیط زیست کشور قطر دیدار کرد.

به گزارش شیرازه، دکتر عنایت الله رحیمی استاندار فارس که به قطر سفر کرده است، با با عبدالله بن عبدالعزیز السبیعی وزیر شهرداری و محیط زیست کشور قطر دیدار کرد و در این دیدار به بررسی زمینه‌های مشترک در تقویت همکاری‌های دوجانبه پرداخت.

نماینده عالی دولت در استان فارس در این دیدار با بیان اینکه سیاست دولت جمهوری اسلامی ارتباط بیشتر و حسنه با تمام همسایگان به ویژه کشور قطر است، افزود: زمینه‌های همکاری بین کشور قطر و جمهوری اسلامی ایران به ویژه استان فارس فراهم است و می‌توان در راستای توسعه بیشتر آن گام برداشت.

فارس آماده توسعه روابط فرهنگی و اقتصادی با کشور قطر است/ توسعه روابط دو کشور زمینه ساز تقویت امنیت منطقه است

استاندار فارس با تاکید بر اینکه تجربه تاریخی نشان داده در تنگناها حامی همسایگان به ویژه کشور دوست و برادر قطر بوده ایم، عنوان کرد: جمهوری اسلامی همواره به عهد و پیمان‌های بین المللی خود با سایر کشورها وفادار است.

وی توسعه و تقویت روابط را نیازمند گسترش همکاری های اقتصادی و فرهنگی دانست و گفت: این امر، زمینه‌ساز تقویت امنیت در منطقه است.

استاندار فارس همچنین با اشاره به وسعت و توانمندی‌های استان فارس، ظرفیت های صنعتی، معدنی،کشاورزی، گردشگری و علمی و تحقیقاتی را از جمله این توانمندی‌ها برشمرد و تصریح کرد: در همه این زمینه‌ها اماده توسعه روابط با کشور قطر هستیم.

فارس آماده توسعه روابط فرهنگی و اقتصادی با کشور قطر است/ توسعه روابط دو کشور زمینه ساز تقویت امنیت منطقه است

رحیمی با بیان اینکه سابقه تاریخی فارس در وجود آثار برجای مانده از تمدن کهن ایران در این منطقه و همچنین ۵ اثر ثبت جهانی و بیش از ۳ هزار اثر تاریخی ثبت ملی شده در این استان وجود دارد، یادآور شد: سالانه تعداد بیشماری از گردشگران کشورهای مختلف وارد این استان می‌شوند.

وی همچنین نسبت به توسعه روابط در خصوص جذب گردشگر و سرمایه گذاری در حوزه گردشگری با کشور قطر اعلام آمادگی کرد.

استاندار فارس به ظرفیت های استان به عنوان قطب پزشکی نیز اشاره کرد و افزود: در حال حاضر اعمال جراحی تخصصی و دارای حساسیت بالا از جمله پیوند کبد،کلیه،قرنیه، حلزون گوش و... در شیراز انجام می‌شود.

رحیمی با تاکید بر اینکه زمینه‌توسعه همکاری ها در حوزه پزشکی و درمانی بین کشور قطر و استان فارس وجود دارد، گفت: تشکیل تیم‌های ویژه ای جهت پذیرش بیماران و انجام درمان های مورد نیاز می‌تواند در این زمینه اثر بخش باشد.

نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به اینکه فارس دومین تولید کننده محصولات کشاورزی در کشور است، عنوان کرد: فاصله کم کشور قطر با استان فارس این امکان را فراهم می کند که محصولات مورد نظر این کشور را با استانداردهای مورد نظر قطر تولید و یا زمینه را برای تولید و صدور محصولات کشاورزی از سوی سرمایه گذاران قطری فراهم کنیم.

به گزارش شیرازه، تامین مصالح ساختمانی مورد نیاز کشور قطر توسط تجار ایرانی، حضور مهندسین و شرکت‌های ساخت و ساز ایرانی در پروژه‌های قطر، تامین نیروی کار تخصصی و عادی توسط ایران، توسعه روابط گردشگری و تبادل گردشگر، توسعه خطوط هوایی و ایرلاین‌ها از دیگر موضوعاتی بود که استاندار فارس در این دیدار به آنها پرداخت.

فارس آماده توسعه روابط فرهنگی و اقتصادی با کشور قطر است/ توسعه روابط دو کشور زمینه ساز تقویت امنیت منطقه است

در این دیدار همچنین با توجه به اینکه کشور قطر میزبان جام جهانی فوتبال در سال ۲۰۲۲ است، مقرر شد همکاری های لازم به منظور اینکه استان فارس مقصد دوم مسافران قطر باشد انجام شود.

در ادامه این دیدار، وزیر شهرداری‌ها و محیط زیست کشور قطر نیز ضمن اشاره به عوامل مشترک دو کشور در توسعه روابط در طول تاریخ رابطه دو کشور را عمیق و تاریخی ارزیابی کرد و افزود: کشور قطر توجه و اهتمام ویژه ای به توسعه روابط با ایران دارد.

وی همچنین از تسهیلات و شرایطی که جمهوری اسلامی ایران در زمان محاصره برای قطر فراهم کرد تقدیر به عمل اورد و ابراز امیدواری کرد این موضوع زمینه ساز همکاری های دو جانبه بیشتری شود.

عبدالله بن عبدالعزیز السبیعی همچنین به ساخته شدن یک بندر به منظور تجارت با ایران در قطر اشاره کرد و با بیان اینکه این بندر یکی از مهمترین ورودی های ایران به قطر محسوب می‌شود، عنوان کرد: تقویت و توسعه این بندر با هدف تسهیل در ارتباطات شرکت ها و بخش خصوصی دو کشور در دستور کار قرار دارد.

فارس آماده توسعه روابط فرهنگی و اقتصادی با کشور قطر است/ توسعه روابط دو کشور زمینه ساز تقویت امنیت منطقه است

وزیر شهرداری ها، کشاورزی و محیط زیست قطر در پایان از آمادگی کشورش برای توسعه همه جانبه روابط با ایران و به ویژه استان فارس خبر داد.

در این دیدار مدیران اقتصادی و تجاری بخش خصوصی و دولتی استان از جمله مدیران اتاق بازرگانی، مناطق ویژه اقتصادی و نمایشگاه های بین المللی و همچنین نماینده لارستان و سفیر جمهوری اسلامی ایران در قطر ، معاونین وزیر شهرداری و محیط زیست قطر و شهردار دوحه حضور داشتند. استاندار فارس همچنین بازدیدهایی از قطارشهری، ورزشگاه های احداث شده به منظور برگزاری جام جهانی و بعضی پروژه های دیگر در کشور قطر بازدید کرد بر اساس این گزارش دکتر رحیمی در ادامه سفر خود به کشور قطر با نخست وزیر کشور قطر دیدار خواهد کرد.

نویسنده :
فاطمه اسدزاده
نظرات بینندگان