کد خبر: ۱۳۰۹۷۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۴ - ۱۴ تير ۱۳۹۸
امام جمعه موقت شیراز:

اینستکس یک نوزاد ناقص الخلقه حاصل از برجام است

خطیب نماز جمعه شیراز با حمایت از جواب منفی مسئولان به اینستکس گفت: اینستکس مثل یک نوزاد ناقص الخلقه است که از برجام به وجود آمده و راکتور اراک را دوباره فعال میکنیم.

به گزارش شیرازه، حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن مرادی امام جمعه موقت شیراز در خطبه های امروز نماز جمعه شهر شیراز با اشاره به فرا رسیدن ماه ذی القعده گفت: این ماه یکی از ماه های حرام است و در این ماه نباید جنگی شروع شود و به ماه صلح و آرامش معروف است، همچنین در این ماه طبق احادیث اهل البیت (ع) میزان ثواب ها و گناهان دو برابر محاسبه می شود پس باید مراقب بود و برای کسانی که روزه قضا دارند ماه بسیار خوبی می تواند جهت جبران روزه ها باشد.

امام جمعه موقت شیراز با یادآوری روز 5 ذی القعده را روز تجلیل از امام زادگان و بقا متبرکه افزود: در استان فارس بیش از 1415 امام زاده و بقا متبرکه داریم که تعداد 95 از آن ها در شهر شیراز هستند که می توان به شاخص ترین آن ها یعنی حضرت شاهچراغ(ع) سید علاالدین الحسین(ع) اشاره نمود که برنامه هایی جهت تجلیل از مقام این بزرگان تدارک دیده شده است.

وی دهه کرامت را از ابتکارات و ذوق مقام معظم رهبری دانست و افزود: فلسفه به وجود آمدن این دهه، کرامت والا حضرت فاطمه معصومه(ع)، حضرت احمد ابن موسی(ع) و امام رضا (ع) است که از ولادت حضرت معصومه(ع) شروع می شود و رهبری موقعی که به شیراز سفر کردند گفتند: شیراز پس از مشهد و قم سومین حرم اهل البیت (ع) در ایران اسلامی است.

اینستکس یک نوزاد ناقص الخلقه حاصل از برجام است

حجت الاسلام مرادی با اشاره به ولادت حضرت فاطمه معصومه (ع) گفت: حضرت معصومه (ع) از همه ابعاد کامل و شایسته بودند بدین جهت که شش حدیث مهم و اثر گذار در تاریخ اسلام از آن حضرت نقل و گفته شده است .به پدران عرض می کنم که قدر دختران را بدانند چون دختر نعمت است و آن ها را خوب تربیت کنند زیرا تربیت یک دختر خوب از هزار تا قربانی در راه خدا، هزار مهمانی برای خدا و هزار تا حج در راه خدا، ثوابش برای پدر مادر بیشتر است و دختران قدر خودشان را بدانند و حیا و عفاف خود را حفظ کنند و در مورد صفات و دلایل جایگاه والای حضرت احمد ابن موسی (ع) باید گفت که حضرت شاهچراغ (ع) یک عالم برجسته، رعوف ، کریم، عابد و دارای کرامات زیادی بودند که از برترین ویژگی آن حضرت می توان به ولایت پذیری ایشان از برادرشان امام رضا(ع) اشاره نمود.

امام جمعه موقت شیراز ضمن اشاره به تحقیر شدن آمریکا در صحنه جهانی بیان کرد: آمریکا در این عمر 400 ساله حکومتش به این اندازه در صحنه های جهانی تحقیر نشده بود و از وقتی که ترامپ روی کار آمده این تحقیر بیشتر شده و تیرشان در معامله قرن و در جمع گروه بیست برای تضعیف ایران به سنگ خورده است. با محاسبات انجام شده ترامپ تا الان بیش از ده هزار دروغ گفته است و در همه جا شکست خورده و خواهد خورد. اینستکس مثل یک نوزاد ناقص الخلقه است که از برجام به وجود آمده، اروپایی ها می خواهند در ازای پول پرداختی حاصل از نفت به ما دارو و غذا بدهند، ما به دارو و غذا که احتیاجی نداریم 97 درصد از دارو ها در داخل کشور تولید می شود و به چیزهایی که نیاز داریم می گویند نمی شود و تحریم هستید. لذا خوشبختانه مسئولین جواب منفی داده اند و از روز 16 تیر ماه غنی سازی و فعال سازی راکتور اراک را فعال می کنند تا جوابی برای اروپایی ها باشد.

حجت الاسلام مرادی ضمن اشاره به صحبت های اخیر مقام معظم رهبری در مورد حج افزود: حچ را سیاسی نکنیم حرف نادرستی است چرا که وحدت و حمایت از مظلومین مثل مردم فلسطین و یمن و... همه امور سیاسی است بنابراین تکالیف سیاسی حج همان عبادت است در مورد انتخابات هم باید نمایندگانی انتخاب کنیم که همسو با رهبری و بیانیه گام دوم انقلاب باشند که اگر ما انتخاب صحیحی داشته باشیم در همه صحنه پیروزیم و در انتخابات دو سال آینده ریاست جمهوری موثر خواهد بود و مردم با تمام وجود به میدان خواهند آمد.

امام جمعه موقت شیراز با گفتن اینکه مالیات برای امنیت و آبادانی کشور است ادامه داد:مالیات باعث ازدیاد مال می شود و بعضی از کشور ها 70 درصد در آمدشان از مالیات است چون درآمد دیگری ندارند. مالیات یک منبع پایدار است و طبق حدیثی از امام علی(ع): خرج مالیات باید در جامعه نمود داشته باشد و باعث ایجاد آبادانی برای کشور است. همچنین برای تحقق رونق تولید باید کالای ایرانی بخریم، در صادرات دقت کنیم و با قاچاق در کشور بطور جدی مبارزه شود.

حجت الاسلام مرادی  گفت: مالکین خانه ها مراعات مستاجرین در این اوضاع خراب را بکنند و به مستاجرین خود رحم کنید تا خداوند به شما رحم کند. وی ادامه داد: بیش از 20 هزار خانه خالی داریم که صاحب آن در خارج از کشور است و یا به هر دلیل دیگری خالی است و باید تعیین تکلیف بشود. همچنین در مسئله آب هم در بعضی منطقه های مشکل داریم که باعث قطعی این نعمت شده و باید مسئولین بیشتر توجه و رسیدگی کنند و مردم هم قناعت کنند تا مشکلات برق و آب درست شود.

گفتی است که میزخدمت شهرداری منطقه 4 شیراز در نماز جمعه هفته آینده شیراز برقرار می باشد.

نظرات بینندگان