کد خبر: ۱۳۰۹۷۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۲ - ۱۵ تير ۱۳۹۸
توسط مدیر دفتر بحران و پدافند غیر عامل آب و فاضلاب شیراز صورت گرفت؛

قطعی آب در برخی مناطق شیراز به دلیل شکستن خط انتقال آبِ سد درودزن تکذیب شد

مدیر دفتر بحران و پدافند غیر عامل آب و فاضلاب شیراز، از نشر شایعه ای در خصوص شکستن خط انتقال آبِ سد درودزن از سه ناحیه و بی آب شدن برخی مناطق شهر در فضای مجازی خبر داد و این موضوع را تکذیب کرد.
مدیر دفتر بحران و پدافند غیر عامل آب و فاضلاب شیراز در گفتگو با خبرنگار شیرازه، از نشر شایعه ای در خصوص شکستن خط انتقال آبِ سد درودزن از سه ناحیه و بی آب شدن برخی مناطق شهر در فضای مجازی خبر داد و این موضوع را تکذیب کرد.

قطعی آب در برخی مناطق شیراز به دلیل شکستن سد درودزن تکذیب شد

محمد علی شرفی با بیان اینکه این آگهی مربوط به سه سال گذشته (سال 95) است، اظهار داشت: در حال حاضر هیچ اتفاقی برای خط انتقال آب در سد درودزن نیفتاده است.

وی افزود: این شایعه موجب نگرانی مردم شده و برخی با شماره 122 نیز تماس گرفته اند که آیا همچین مطلبی که شایعه شده صحت دارد یا خیر.

مدیر دفتر بحران و پدافند غیر عامل آب و فاضلاب شیراز با اشاره به وضعیت نامناسب آب در برخی مناطق شیراز، گفت: نشر اینگونه شایعات تنش هایی را برای ما نیز به وجود می آورد و مردم را وادار برای جمع آوری و ذخیره آب می کند.

شرفی در ادامه با اعلام اینکه قطعی و یا افت فشار در برخی نقاط شهر مقطعی و در حال گذر است، علتی قطعی و افت فشار آب را گرمای شدید و تداوم گرما در شبانه روز و مصرف مضاعف آب عنوان کرد.

وی با بیان اینکه همکاران ما در شرکت آب و فاضلاب شیراز به صورت شبانه روزی در تلاش هستند تا روال توزیع را در سطح شهر به صورت متعادل و عادی رعایت و نهادینه کنند، از شهروندان تقاضا کرد با حفظ آرامش و مدیریت مصرف بهینه، آبفای شیراز را در انجام این مهم یاری کنند.

مدیر دفتر بحران و پدافند غیر عامل آب و فاضلاب شیراز همچنین در راستای تنویر افکار عمومی و جلوگیری از دامن زدن به شایعات در فضای مجازی اذعان داشت: مکالمات اپراتورها در مرکز ۱۲۲ کنترل شده و فایل صوتی تمامی تماس ها موجود، قابل پایش، ردیابی و پخش مجدد است لذا شهروندان اخبار مربوط به آب را از رسانه های معتبر و صدا و سیمای مرکز فارس دریافت کنند و نسبت به شایعات در فضای مجازی توجهی نداشته باشند.
نظرات بینندگان