کد خبر: ۱۳۰۹۸۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۲ - ۱۵ تير ۱۳۹۸

انسان محوری شهرداری شیراز از شعار تا عمل؟/ چو وا نمی کنی گره ای خود گره مباش

آنکه متولی ارتقای وضعیت شهر است و با شعار انسان محوری و فرهنگ مداری به روی کار آمده، آنقدر از مقوله فرهنگ عقب مانده که نه تنها خودش در دهه کرامت برنامه شاخصی برای سومین حرم اهل بیت (ع) ندارد بلکه اقدام به پلمپ یکی از مجموعه های فرهنگیِ اثرگذار شهر کرده است.
انسان محوری شهرداری شیراز از شعار تا عمل؟/ چو وا نمی کنی گره ای خود گره مباش
به گزارش شیرازه، طی روزهای اخیر مطلبی مبنی بر پلمپ مهدیه کربلا واقع در بوستان فضیلت ( منطقه سه شهرداری شیراز) در فضای مجازی منتشر شد.

مدیر مجموعه گلایه هایی از شهرداری و برخی مسئولان شهری داشت که در کلیپ منتشر شده به بیان آنها پرداخته است؛ برای اطلاعات بیشتر درخصوص بسته شدن درب این مهدیه به گفتگو با مدیر این مجموعه مذهبی فرهنگی پرداختیم.

هادی قاسم پور با بیان اینکه بیش از 10 سال است که در این محله کار فرهنگی انجام می دهیم و حدود 500 نفر مخاطب ما هستند، گفت: زمانی که این مکان جایگاه خرید و فروش مواد مخدر و مشروبات الکلی بود مسئولان کجا بودند؟

وی افزود: ما با کار فرهنگی و خون دادن توانستیم اراذل و اوباش را  جمع کنیم و الان 12 سال است در مکانی که جولانگاه اراذل و اوباش بود فعالیت های فرهنگی صورت می گیرد.

مدیر مهدیه کربلا همچنین اظهار داشت: سالهای گذشته در این محل یکی از جوانان بسیجی ما توسط اراذل و اوباش به قتل رسید، ما برای پیاده سازی سیره اهل بیت و انجام فعالیت های فرهنگی و مذهبی سالها زحمت کشیده ایم الان باید برویم که دوباره اراذل و اوباش بیایند؟!

قاسم پور درخصوص فعالیت های مهدیه کربلا گفت: ما علاوه بر برگزاری هیئت، جلسات هفتگی، برنامه های مناسبتی و برپایی ایستگاه صلواتی به صورت هفتگی، پایگاه بسیج نیز هستیم و الان تمامی فعالیت هایمان بلاتکلیف مانده است.

وی افزود: شهرداری بدون اینکه از قبل به ما نامه یا اخطار برای تخلیه بدهد اقدام به جوشکاری درب مهدیه کرده و مانع ورود ما به این محل شده است.

شیرازه؛ آنکه متولی ارتقای وضعیت شهر است و با شعار انسان محوری و فرهنگ مداری به روی کار آمده آنقدر از مقوله فرهنگ عقب مانده که نه تنها خودش در دهه کرامت برنامه شاخصی برای سومین حرم اهل بیت (ع) ندارد بلکه اقدام به پلمپ یکی از مجموعه های اثرگذار شهر در یکی از محلات شیراز کرده است.

شیراز جنت طراز در ایامِ متعلق به حضرت شاهچراغ، امام هشتم و خواهر گرامی شان (سلام الله علیها) سوت و کور است و شهرداری همچنان نسبت به مناسبت های مذهبی بی توجه و بی تفاوت است...

چند کلامی خطاب به شهردار شیراز؛ علیرغم تمامی نقدهایی که به شهرداری سابق درخصوص عمران و پل محور بودن داشته اید، دوره فعالیتی شما برخلاف شعارهایتان می گذرد و خبری از سبک زندگی اسلامی در کلانشهر شیراز که سومین شهر مذهبی کشورمان است نیست.

بگذریم از اینکه عمران همچنان بالاترین بودجه و فرهنگ کمترین بودجه را دارد، اگر برنامه و ایده و یا دغدغه ای برای ایام مهم در شیراز ندارید لااقل مانع فعالیت های مثبتی که منجربه پاکسازی محیط زیستِ بخشی از مردم است نشوید و بگذارید مردم و افراد خودجوش جامه عمل به تن شعار انسان محوری و فرهنگ مداری شما بپوشانند.

آقای شهردار؛ چو وا نمی کنی گره ای خود گره مباش...
نظرات بینندگان