کد خبر: ۱۳۰۹۹۵
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۶ - ۱۵ تير ۱۳۹۸
فرمانده سپاه فجر فارس در اختتامیه جشنواره مالک اشتر ناحیه بقیه الله شیراز:

داستان روح الله و بقیه الله داستان بین الطلوعین ظهور است/ بسیج روح گفتمان ولایت را در جامعه ترویج دهد/ روح حاکم بر جشنواره مالک اشتر، برنامه برای رسیدن به وضع مطلوب در هر وضعیتی است

سردار غیاثی گفت: در مسیر ولایت بایستی محور همه اقدامات ما، رهبری معظم انقلاب باشد.

به گزارش خبرنگار شیرازه، اختتامیه جشنواره مالک اشتر سپاه ناحیه بقیه الله شیراز ساعاتی قبل با حضور مقامات استانی، بسیجیان، و سخنرانی فرمانده سپاه فجر فارس برگزار شد.

فرمانده سپاه فجر فارس در این برنامه با اشاره به دهه کرامت اظهار داشت: مناسبت ها به ویژه دهه کرامت و بخصوص ولادت امام هشتم(ع)، فرصتی است برای کسب معرفت و شناخت بیشتر نسبت به زوایای مختلف زندگی ائمه اطهار(ع)، توجه به جلوه های رفتاری در ابعاد مختلف زندگی امام در حوزه های مختلف، در جهت تعالی و کمال فکری و عمل به آن.

به گفته غیاثی، در نهضت فرهنگی و علمی امام رضا(ع)، دغدغه ای که امام در زمان خود در جهت گسست فرهنگی در مظاهر دینی و در مبارزه با تشکیک و هدایت روشنگرانه نسبت به جریانهای فکری جامعه در آن زمان و خطر انحراف داشتند باید مورد بررسی و دقت قرار بگیرد چراکه امروز هم شاهد این موضوعات هستیم و باید در تطبیق شرایط موجود با عصر ائمه معصومین(ع)، از تجربه هایی که می تواند برای همه ما در همه عصرها و نسلها حجت باشد بهره ببریم.

وی با بیان اینکه امامان همه نور واحدند، اما ثواب زیارت امام رضا بیشتر از سایر امامان است و این هم جزء اسرار ولایت است به شرطی که عارف به حق ایشان باشیم، تصریح کرد: امروز اگر قدر نعمتها را بدانیم مشمول نعمت های دیگر باشیم و اگر ناسپاسی کنیم، بایستی منتظر کیفر و عذاب باشیم.

فرمانده سپاه فجر فارس ضمن بیان اینکه امروز در مسیر ولایت بایستی تبعیت از مقام معظم رهبری باشد و این تبعیت فرض و واجبی است مثل تبعیت از امام معصوم، گفت: امروز در مسیر ولایت بایستی محور همه اقدامات ما، رهبری معظم انقلاب باشد. امروز تبعیت از مقام معظم رهبری، یک فرض و واجبی است بین افرادی که دلداده امامان معصوم هستند.

غیاثی تصریح کرد: مدعی هستیم تبعیت از مقام معظم رهبری، درواقع تمرینی برای ولایت پذیری از امام عصر است. از خداوند می خواهیم عمر ما را در این قرار دهد که ولایت آن حضرت را درک کنیم و خطاب به آن حضرت عرضه بداریم که ما در غیاب شما، توانستیم در تبعیت از نایب شما، تمرین ولایت پذیری را به نحو احسن انجام دادیم.

وی تأکید کرد: اگر معتقدیم که بن بستی در انقلاب وجود ندارد و این انقلاب شکست ناپذیر است، بخاطر عنایات خداوند متعال است و اینکه رهبری این انقلاب با نایب امام عصر است.

فرمانده سپاه فجر فارس تبعیت از امام معصوم را در حاکمیت ولی فقیه و تبعیت از ایشان دانست و اظهار داشت: امروز امت ما ارتباط مستقیم با امام عصر برقرار کرده است. رفتن به جمکران، خواندن دعاهای ندبه، عهد و آل یاسین، اینهایی که وارد شده برای ارتباط میان امام و امت، نشانه هایی از این ارتباط است.

غیاثی معتقد است که داستان روح الله و بقیه الله داستان بین الطلوعین است، داستان فجر و صبح است. ما در بین الطلوعین ظهور، حذف شاه، صدام و شوروی را دیدیم، ما در بین الطلوعین ناکامی های آمریکا را دیدیم و توفیقات گذشته و امروزمان را مشاهده می کنیم و آینده هم قطعا با توجه به عنایت امام عصر نسبت به انقلاب و نایب خود دارند، شاهد پیروزی های بیشتری خواهیم بود.

وی تأکید کرد: ما معتقدیم در بین الطلوع خواب مکروه است. اگر این توفیقات را داشتیم، بخاطر بیداری و هوشیاری و عدم بی توجهی به بعضی مسائل بود و این که دریافتیم در بین الطلوعین بایستی بیدار و هوشیار باشیم و هوشیاری ما، اثر و نتیجه اش در تبعیت از امام جامعه حاصل شده و می شود.

فرمانده سپاه فجر فارس با بیان اینکه ما باید اگر در مسئولیتی هستیم، باید همه تلاشهای ما در راستای نهضت انتظار باشد تصریح کرد: بایستی توجه کنیم ما اگر مدعی یک منتظر واقعی هستیم، باید بدانیم امام عصر که انتظاری از ما دارند. ما در جایگاه بسیج، سپاه و همه سمت هایی که داریم، بایستی در جهت حفظ ارزشها و استمرار حاکمیت الهی تلاش کنیم و پیوسته در جهت تعالی معنوی و اخلاقی باشیم.

این یادگار دفاع مقدس ادامه داد: ما به عنوان یک منتظر واقعی بایستی همواره شرایط موجود را از منظر داخلی و بین المللی رصد کنیم و آرایشی که متناسب با حاکمیت الهی است پیاده کنیم.

غیاثی با بیان اینکه امروز یک منتظر واقعی، خود را ملزم به عمل به منویات و تدابیر رهبری می داند، تأکید کرد: امروز بسیجی خود را تابع ولایت فقیه می داند و تلاش می کند که سرباز خوبی برای آقا باشد و زندگی خود را با ولی فقیه تطبیق دهد.

فرمانده سپاه فجر فارس افزود: وقتی که آقا از تقویت بصیرت و روحیه بسیج و امید به آینده صحبت می کنند و در میدان بودن در عرصه های مختلف مطالبه می کنند از آحاد مردم، ما اگر ادعای منتظر واقعی داریم بایستی مسیرمان را در این جهت هموار کنیم.

غیاثی ضمن یادآوری اینکه اگر امروز مقام معظم رهبری بیان می دارند بسیج پشتوانه عظمت و اقتدار کشور است، به همین مقدار هم از بسیجیان انتظار دارند تصریح کرد: امروز بسیجیان تلاش می کنند که ظرفیت های خوبی برای دفاع از مظلومان باشند و این را به خوبی نشان دادند.

به گفته فرمانده سپاه فجر فارس، امروز برکات انسجام بسیجیان در منطقه مایه آرامش است و در جهان اسلام این آرامش و اطمینان را از تفکر و اندیشه بسیج می دانند.

غیاثی گفت: امروز بسیج الگو شده و من معتقدم که بسیج یک فرمول همه جانبه ای است برای حل بحرانها در جوامع اسلامی.

این یادگار دفاع مقدس با بیان اینکه به وسیله بسیج روح گفتمان ولایت در جامعه باید ترویج شود و عظمت امروز بسیج، معادل عظمت همه ملت ایران است اظهار داشت: ما اعلام می کنیم که اقتدار نظام امروز ما، اگر متکی به بسیج است، بسیجیان باید بداند دو راه بیشتر نداریم یا قوی و قدرتمند شویم یا تفکر و اراده دشمن را بپذیریم و راه سومی وجود ندارد؛ بسیجیان ما راه اول را انتخاب کردند.

به گفته غیاثی، در همه عرصه ها، حتی در میدان دیپلماسی و سیاست، بدون پشتوانه قدرت، نمی شود وارد شد. اگر دشمن احساس می کند که بایستی توجه کند به تدابیر رهبر معظم انقلاب، و به مطالبات منطقی حاکمیت الهی ما، بخاطر پشتوانه عظیمی است که به وسیله آحاد بسیجیان و مردم همیشه در صحنه به وجود آمده است.

وی با بیان ینکه خداوند را شاکریم که امروز استیصال دشمن و الگو بودن ایران را می بینیم و این نشان دهنده این است که تفکر بسیجی نفوذ خود را در دنیا نشان داده اظهار داشت: به اعتقاد من جهان اسلام یک حامی نیرومند و صادق به نام جمهوری اسلامی ایران دارد و یک پناهگاه بزرگ معنوی بنام رهبر بزرگ انقلاب دارد و این دو مولفه تعیین کننده است و دشمن از دو مؤلفه که مایه آرامش در جهان اسلام شده، واهمه دارد.

یه گفته فرمانده سپاه فجر فارس، بسیجیان باید شاخص های یک مومن صادق را همواره داشته باشند و در شرایط امروز، بصیرت، اخلاص و عمل به هنگام این شاخصه ها هستند و اگر اینگونه عمل کردیم، مفتخریم که در تبعیت از مولا و مقتدامان قدم برمیداریم و دشمنان نظام و انقلاب هیچ راهی ندارند.

وی گفت: قطعا بسیجیان ما این را نشان دادند. از خداوند متعال همواره خواهانیم در ادامه مسیری که امام راحل، شهدا و مقام معظم رهبری طی کرده و می کنند، طی بکنیم و پرچم خونین را به امام عصر برسانیم.

به گفته فرمانده سپاه فجر فارس، جشنواره مالک اشتر، خاستگاهش در نیروهای مسلح، مقام معظم رهبری است که در سال 80 از رئیس کل نیروهای مسلح، خواستند از فرماندهی کل قوا، که همه نقاط ضعف و قدرت نیروهای مسلح را بدانم.

وی با بیان اینکه چندسالی است که این جشنواره در استان فارس برگزار می شود افزود: در یک جمله روح حاکم بر این جشنواره این است که فرمانده در هر وضعیتی که باشد، برنامه برای رسیدن به وضع مطلوب داریم.

غیاثی معتقد است که همه بسیجیان عزیز همه قابل تشویق و تقدیرند و این را نشان دادند. اگر بسیج و بسیجی اگر درست به وظیفه خود عمل کنند، نعمتی هستن که دشمنان نظام و انقلاب را مایوس می کنند.

نویسنده :
فاطمه اسدزاده
نظرات بینندگان