کد خبر: ۱۳۰۹۹۸
تاریخ انتشار: ۰۶:۴۶ - ۱۶ تير ۱۳۹۸
دکترمجتبی اشرافی:

بیانیه گام دوم ماندگاری انقلاب اسلامی، سندی عملیاتی برای پیشرفت است

مدیر اندیشکده مطالعات راهبردی کریمه گفت: قوه قضائيه و مقننه با افزايش نظارت ها و قانون گزاري هاي لازم و به روز رساني قوانين و مقررات و قوه مجريه با به فعليت رساندن منويات و انتظارات رهبري جامعه اسلامي، در تقويت نشاط اجتماعي و بهينه کردن رابطه ملت و حاکميت کوشا باشند.
 به گزارش شیرازه، دکترمجتبی اشرافی اظهار داشت: بيانيه گام دوم يک سند بالادستي و راهبردي براي تحول و تعالي نظام جمهوري اسلامي و خدمت رساني بهتر و مطلوب تر به ملت و ايجاد نشاط اجتماعي در ميان آحاد مردم است. 

این کارشناس رسانه و مسائل ایران افزود: صدور بيانيه گام دوم از طرف مقام معظم رهبري مدظله العالي يعني اينکه انقلاب و نظام ما وارد مرحله اساسي دولت - ملت سازي شده و الان ديگر وقت آن رسيده است که مسئولان با تلاش مجاهدانه و روحيه جهادگرانه، طعم شيرين ميوه چهل سالگي انقلاب شکرهمند اسلامي و نظام مقدس و مردمي جمهوري اسلامي را بيش از پيش به ملت بچشنانند.

بیانیه گام دوم ماندگاری انقلاب اسلامی، سندی عملیاتی برای پیشرفت است

وی تصریح کرد: برای ورود به فاز اجرایی بیانیه گام دوم، الزاماً بایستی ضرورت های لازم برای ضمانت اجرایی این بیانیه پیش بینی شود. چه در اجرا و چه در ضمانت اجرا، بايستي بيانيه گام دوم مقام معظم رهبري مدظله العالي را فصل الخطاب تحولات آتي در اقتصاد، اجتماع، فرهنگ و سياست دانسته و قواي سه گانه براي تحقق اين ايده آل ها و اين رهنمودهاي کاربردي و تحول ساز، وارد صحنه شوند. 

  مدیر اندیشکده مطالعات راهبردی کریمه اظهار داشت: قوه قضائيه و مقننه با افزايش نظارت ها و قانون گزاري هاي لازم و به روز رساني قوانين و مقررات و قوه مجريه با به فعليت رساندن منويات و انتظارات رهبري جامعه اسلامي، در تقويت نشاط اجتماعي و بهينه کردن رابطه ملت و حاکميت کوشا باشند.

 این مدرس دانشگاه در ادامه با اعلام اینکه "بيانيه گام دوم، سند تحولي رسمي، سودمند و کاربردي است که سود و منفعت دو طرف رابطه حکمراني خوب يعني ملت و مسئولان در آن لحاظ شده" افزود: يقيناً عملياتي شدن اين سند بالادستي حاکميتي هم به نفع مردم و افزايش نشاط و سلامتي اجتماعي و هم در جهت تحکيم و تثبيت نظام مردمي جمهوري اسلامي و به فعليت رساندن آرمان هاي پيشيني انقلاب اسلامي در پساچهل سالگي خود، بسيار مؤثر خواهد بود.

وی تاکید کرد: با توجه به مطلوب ها و انتظارات رهبري در اين بيانيه، جوانان، مهمترين مخاطبان بيانيه گام دوم هستند و وظيفه اين قشر از اجتماع، براي درصحنه بودن و مطالبه گري براي پيشبرندگي تحول و پيشرفت در زمينه هاي مختلف، از اولویت های اعلامی و ابلاغی جمهوری اسلامی می باشد و لزوم توجه به این اولویت ابلاغی ازسوی مسئولان و متولیان امر در جهت پیش برد اهداف انقلابی جمهوری اسلامی و تقویت رابطه میان ملت و نظام اسلامی بسیار حائذ اهمیت است.

اشرفی در خاتمه یادآوری کرد: مسئولان و متوليان امر، متوجه اين نکته باشند که بيانيه گام دوم را به چشم يک رهنمود عملياتي ديده و در اجراي آن بکوشند و نه اينکه با برگزاري سمينار و همايش هاي مختلف و خروجي هاي کليشه اي و نخ نما، از اصل قضيه فاصله گرفته و اين تحول مهم و سند راهبردي را به فرعيات و جزئيات حاشيه سازي که صرفاً باري بر دوش بیت المال هستد و کاري هم از پيش نمي برند، تقليل داده و تبديل نمايند. 
 معضل مبتلابهي که متأسفانه تبديل به يک روال معمول و اشتباه در ميان مجريان امر شده است و اميدواريم لااقل براي تبيين گام دوم ماندگاري انقلاب اسلامي و عمل به اين رهنمودهاي مقام عظماي ولايت، دچار اين چنين اشتباهاتي نشويم.

نظرات بینندگان