کد خبر: ۱۳۱۰۰۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۳ - ۱۶ تير ۱۳۹۸
نویدهای تازه برای بهره برداری از طرح آبرسانی به جهرم از سد سلمان فارسی

بزودی آبی زیر پوست شهر جهرم می‌دود

طرح آبرسانی به شهر جهرم از سد سلمان فارسی در سالهای گذشته بارها مورد تاکید قرار گرفته و پیش از این نیز نوید بهره برداری از آن داده شده اما همچنان شهر خرما و مرکبات، چشم به راه سفر مسئولان ارشد دولتی است تا آغازگر این طرح باشند.
به گزارش شیرازه، اکنون بارقه های امید برای بهره برداری از این طرح ملی بار دیگر دمیده شده و نوید راه اندازی این طرح و افتتاح آن از گوشه کنار فضای مجازی و رسانه ای و به نقل از مسوولان استانی و شهرستانی به گوش می رسد.

آذر ماه ۹۶ و نوید راه اندازی طرح تا پایان خرداد ۹۷
نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی در یک گفت و گوی رسانه ای که آذر ماه سال ۹۶ انجام داده بود گفت که طرح آب رسانی از سد سلمان فارسی به جهرم تا پایان خرداد سال آینده به بهره برداری می‌رسد و مردم جهرم می‌توانند از آب سد سلمان فارسی بهره‌مند شوند.
محمد رضا رضایی کوچی در آن سالها با بیان اینکه آب رسانی از سد سلمان فارسی به جهرم ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد افزود: طرح آب رسانی از سد سلمان فارسی به جهرم یکی از طرح‌های مهم استان با اعتباری بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان در حال اجراست و تا پایان خرداد سال آینده مردم جهرم می‌توانند از آب این سد استفاده کنند.

دهه فجر ۹۷ و نوید های تازه برای راه اندازی طرح
شاهین پاک روح معاون مدیر عامل آب و فاضلاب کشور مهر ماه پارسال در بازدید از خط انتقال آب سد سلمان فارسی به جهرم، گفت: پروژه آبرسانی از سد سلمان فارسی به جهرم در ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی ایران تا دهه فجر امسال به بهره برداری می‌رسد.
این مقام مسئول افزود: برای اجرای این طرح حدود ۱۷۰ میلیارد تومان هزینه در نظر گرفته شده که بیش از ۶۰ درصد آن تخصیص یافته و بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار دولتی به طرح‌های تامین آب آشامیدنی روستایی و شهری فارس اختصاص یافته است.

نوید های تازه برای بهره برداری از طرح آبرسانی به جهرم
نماینده مردم شهرستان جهرم در مجلس شورای اسلامی در آخرین اظهار نظر رسانه ای در باره این طرح گفت: طرح آبرسانی از سد سلمان فارسی به جهرم با حضور وزیر نیرو و معاون اول رئیس جمهور به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.
محمدرضا رضایی کوچی افزود: به زودی با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزیر نیرو طرح آبرسانی از سد سلمان به شهر جهرم به بهره‌برداری می‌رسد.

نویدی دیگر…
نماینده مجری طرح آبرسانی به جهرم از سد سلمان فارسی هم اخیراً گفته است: این طرح در نوع خود منحصر بفرد بوده و با تلاش و کوشش فراوان درآستانه بهره برداری قرار دارد.
محمود نوروزی اظهار داشت تاکنون تأمین آب شرب و بهداشت شهر جهرم از منابع زیر زمینی صورت می‌گرفت و با کمبودهای، مواجه بود اکنون کمبود آب از منابع سطحی با قابلیت اطمینان پایدار موجود در منطقه یعنی سد سلمان فارسی تأمین و جبران می‌شود.
این مقام مسئول با بیان اینکه با کاهش وابستگی به کالاهای وارداتی و همچنین غلبه بر مشکلات اقتصادی پی در پی و توانستیم این طرح را در آستانه بهره برداری قرار دهیم در عین حال تاریخ دقیقی برای بهره بردای از طرح یاد شده بیان نکرد.
نوروزی افزود: این طرح به منظور رفع نیاز شرب و بهداشت جهرم تا افق ۱۴۲۰ به میزان ۱۰ میلیون متر مکعب در سال در نظر گرفته شده است و برای این منظور مجموعه‌ای کامل از یک طرح جامع و کامل آبرسانی را که شامل اجزای مختلف و دارای ظرافت خلاقانه و منحصر به فردی می‌باشد بکار گیری شده است. این سامانه آبرسانی به گونه‌ای طراحی و ساخته شده که بتواند برای یک دوره طولانی مدت حداقل ۳۰ ساله آب سالم شبانه روزی را برای مردم این شهر تامین کند.

مشخصات فنی طرح آبرسانی به جهرم از سد سلمان فارسی
طرح آبرسانی به جهرم از سد سلمان فارسی شامل ۵۰ کیلومتر خط انتقال، ۲ ایستگاه پمپاژ آب در خشکی، یک مجموعه تصفیه خانه متعارف، ۴ باب مخزن با ظرفیت ۱۷ هزار متر مکعب، ۳۴ کیلومتر شبکه ۲۰ کیلو ولت و پست اختصاصی فشار متوسط برق و ایستگاه آبگیر شناور است.
این طرح از جمله طرح‌های مهم و فنی استان فارس و کشور بوده که شرکت آب منطقه فارس در دست اجرا دارد و با راه اندازی این طرح نگرانی مردم نسبت به تأمین آب پایدار، سالم و بهداشتی برطرف شود.
هزینه طرح آبرسانی به جهرم از سد سلمان فارسی افزون بر ۲۰۰ میلیارد تومان بوده است.
شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری جنوب شیراز دراستان فارس قرار دارد.‌
ایرنا
انتهای پیام/
نظرات بینندگان