کد خبر: ۱۳۱۰۲۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۷ - ۱۷ تير ۱۳۹۸

چشم‌انتظاری دو ساله مردم زرقان برای حضور متخصصین در تنها بیمارستان شهر

مردم و مسئولین شهر زرقان خواستار آن هستند که پزشکان متخصص در درمانگاه تخصصی بیمارستان امام حسن عسکری(ع) حضور یابند که حدود دو سال قبل تجهیز شده است.

چشم‌انتظاری دو ساله مردم زرقان برای حضور متخصصین در تنها بیمارستان شهربه گزارش شیرازه، بیمارستان امام حسن عسکری(ع) شهر زرقان در دهه فجر سال 1391 به بهره‌برداری می‌رسد و درمانگاه تخصصی آن نیز حدود دو سال است که راه‌اندازی و تجهیز شده است اما به دلایلی تا کنون از حضور متخصصین در بیمارستان جلوگیری شده است.

پزشکان متخصص در شهر زرقان حضور دارند اما در مرکز جامع سلامت که فضای مناسب و تجهیزات کافی را ندارد. ماجرا از این قرار است که اول اردیبهشت سال 1395 با کمک خیر نیک‌اندیش، محمدرضا ضیغمی بزرگترین مرکز جامع سلامت استان فارس در شهر زرقان به بهره‌برداری می‌رسد. ضیغمی در آیین افتتاح مرکز اظهار امیدواری کرده بود که «احداث این مرکز مشکلات بهداشتی درمانی مردم زرقان را کاهش دهد و گامی به سوی سلامت همشهریان زرقانی باشد.»

در تفاهم‌نامه‌ ساخت مرکز جامع سلامت مقرر می‌شود که در صورت ساخت طبقه دوم پزشکان متخصص در آنجا حضور یابند اما با افتتاح كلينيك تخصصي بيمارستان حضرت امام حسن عسكري(ع) در بهمن‌ماه 1396 انتظار می‌رفت که به دلیل وجود تجهیزات مورد نیاز و نزدیکی به بیمارستان، پزشکان متخصص نیز در این درمانگاه حضور یابند که تاکنون به دلایل مختلف انجام نشده و پزشکان همچنان در مرکز جامع سلامت ضیغمی ارائه خدمت می‌دهند که این موضوع مشکلاتی را برای مردم به وجود آورده است و درواقع با هدف اولیه ساخت مرکز جامع سلامت که خدمات‌رسانی بهتر به مردم بوده در تناقض است.

مخاطبان شیرازه در پیام‌های خود از شلوغی بیش از حد مرکز جامع سلامت و عدم داشتن فضای کافی گلایه کرده و اظهار کرده بودند چرا باید در مرکز جامع سلامت ویزیت تخصصی شویم و به بیمارستان برای انجام سونوگرافی و عکس‌برداری مراجعه کنیم و دوباره نزد پزشک برگردیم درحالی که درمانگاه بیمارستان برای حضور متخصصین ساخته شده است.
چشم‌انتظاری دو ساله مردم زرقان برای حضور متخصصین در تنها بیمارستان شهر
مخاطبان همچنین نسبت به نداشتن تجهیزات سرمایشی کافی، عدم درنظر گرفتن پارکینگ و احداث مرکز جامع سلامت در خیابانی هشت متری و ایجاد ترافیک سنگین در این خیابان معترض بوده‌اند.
یکی از کانال‌های فعال در شبکه‌های اجتماعی شهر زرقان نیز با توجه به پیام مخاطبان خود جابجایی پزشکان متخصص را به رای گذاشت که 94درصد از رای‌دهندگان خواستار حضور پزشکان متخصص در درمانگاه بیمارستان امام حسن عسکری(ع) بوده‌اند.
چشم‌انتظاری دو ساله مردم زرقان برای حضور متخصصین در تنها بیمارستان شهر

ورود امام جمعه زرقان به حل مسئله جابجایی پزشکان متخصص

مخاطبان از ارسال نامه درخواست جابجایی پزشکان متخصص به مراجع مختلف از جمله شهر زرقان خبر دادند که حجت‌الاسلام ربانی شیرازی، امام جمعه شهر زرقان در گفتگو با خبرنگار شیرازه اظهار کرد: خانم دادور، رئیس شبکه بهداشت وقت در زمان انعقاد تفاهم‌نامه به آقای ضیغمی خیر نیک‌اندیش و خوش‌سابقه قول داده‌اند که متخصصین در مرکز جامع سلامت حضور یابند که من گمان می‌کنم باید اکنون نیز خانم دادور در جهت رفاه حال مردم به موضوع ورود کنند تا مشکل جابجایی متخصصین حل شود.

وی با بیان اینکه در دیدار اخیر با آقای ضیغمی ایشان موافقت کرده‌اند که از این مشکل گره‌گشایی شود و محل ویزیت پزشکان متخصص از مرکز جامع سلامت به درمانگاه انتقال داده شود، گفت: پس از جابجایی متخصصین، همچنان اقدامات و خدمات بهداشتی در مرکز جامع سلامت به مردم ارائه می‌شود.

امام جمعه زرقان با اشاره به خشکسالی‌ها و مهاجرت از روستاها به شهرها، خواستار آن شد که مسئولان استانی برای حل مشکلات زرقان نه به عنوان یک بخش بلکه به عنوان یک شهرستان نگاه ویژه داشته باشند.
چشم‌انتظاری دو ساله مردم زرقان برای حضور متخصصین در تنها بیمارستان شهر

تعیین تکلیف جابجایی پزشکان متخصص از طرف دانشگاه علوم پزشکی شیراز

فیروز ظاهرپور، سرپرست شبکه بهداشت و درمان زرقان نیز در گفتگو با خبرنگار شیرازه از نصب و راه‌اندازی تجهیزات سرمایشی در مرکز جامع سلامت ضیغمی در روزهای اخیر خبر داد و افزود: حدود 20 روز قبل برای تعیین تکلیف مکان حضور پزشکان متخصص به دانشگاه علوم پزشکی نامه زدیم و قرار بود با حضور مسئولان مختلف شهر زرقان جلسه‌ای در رابطه با این موضوع با رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شود که پس از بازدید دکتر کشاورزی، معاون درمان دانشگاه از مرکز جامع سلامت جلسه مذکور لغو گردید.

وی تصریح کرد: طبق آخرین تصمیم و ابلاغیه دانشگاه علوم پزشکی شیراز مقرر شده است که پزشکان متخصص سه روز اول هفته را در درمانگاه تخصصی بیمارستان و سه روز دوم را در مرکز جامع سلامت ضیغمی ارائه خدمت دهند که این تصمیم علاوه بر اینکه جابجایی تجهیزات مورد نیاز زمان‌بر و هزینه‌بر است موجب سردرگمی بیماران نیز می‌شود.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان زرقان در عین حال تاکید کرد ما موظف به اجرای تصمیمات دانشگاه علوم پزشکی شیراز هستیم و درخصوص موضوع جابجایی مکان حضور پزشکان متخصص هر دستورالعملی از طرف دانشگاه ابلاغ شود آن را اجرا خواهیم کرد.

ظاهرپور همچنین از راه‌اندزی اورژانس بیمارستان حضرت امام حسن عسکری(ع) در هفته دولت خبر داد و گفت: آقای بوستانی، خیر نیک‌اندیش تا کنون بالغ بر دو میلیارد و 700میلیون تومان برای ساخت اورژانس بیمارستان اختصاص داده و این پروژه در حال حاضر 80درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

درمان رایگان بیماران نیازمند مبتلا به فشار خون

وی در پاسخ به این سوال که کمک‌رسانی به بیماران نیازمند چگونه است، گفت: از طریق مجمع خیرین سلامت تنها بخشی از هزینه‌های بیماران نیازمند تا سقف یک میلیون تومان به صورت کمک‌های بلاعوض تامین می‌شود و با کمک صندوق قرض‌الحسنه رسالت تا سقف دو میلیون تومان به آنان تسهیلات اعطا می‌شود. همچنین طی تفاهم‌نامه‌ای با داروخانه بیمارستان امام حسن عسکری(ع) به بیماران نیازمند مبتلا به فشار خون داروی رایگان داده می‌شود.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان