کد خبر: ۱۳۱۰۲۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۰ - ۱۷ تير ۱۳۹۸

نوشیدنی‌های مناسب فصل گرما کدامند؟

نوشیدنی‌های طبیعی علاوه بر رفع تشنگی اثرات مفیدی بر سلامتی دارند.
به گزارش شیرازه، کارشناس ارشد علوم بهداشتی در تغذیه دانشکده تغذیه و علوم غذایی شیراز گفت: یکی از مشکلات همیشگی روز‌های گرم تابستان، عطش زیاد و گرمازدگی است و نکته‌ای که بیش از همه برای مقابله با گرما اهمیت دارد، استفاده از نوشیدنی‌های طبیعی است.
نسرین نسیمی افزود: خاکشیر، تخم شربتی، بیدمشک، کاسنی، گلاب و به لیمو از جمله نوشیدنی‌های سنتی مناسب فصل گرما است.
وی ادامه داد: بررسی‌ها نشان می‌دهند که اغلب این نوشیدنی‌ها علاوه بر رفع تشنگی، اثرات مفیدی بر سلامتی دارند؛ به عنوان مثال خاکشیر در رفع التهاب و از بین بردن کهیر مناسب است و تخم شربتی نیز علاوه بر رفع عطش در درمان یبوست و کم کردن وزن موثر است.
نسیمی اضافه کرد: بیدمشک گیاهی ملین و تقویت کننده قلب و اعصاب است، عصاره گیاه کاسنی نیز به عنوان دیگر نوشیدنی مورد توصیه، بسیار خنک و تقویت کننده قلب، معده و کلیه است.
وی به خاصیت گلاب در تقویت اعصاب و قلب اشاره کرد که می‌تواند نوشیدنی مناسبی برای این فصل باشد.
این کارشناس ارشد علوم بهداشتی در تغذیه یادآور شد: نکته مهم در مصرف این نوشیدنی ها، کم شیرین بودن آن‌ها است؛ از آنجا که نوشیدنی‌های شیرین باعث دفع آب بیشتر از بدن می‌شوند، بنابراین برای بهره‌مند شدن از فواید این نوشیدنی‌ها چه در رفع عطش و چه برای اثرات مثبتی که بر سلامتی و آرامش دهندگی دارند، لازم است که این نوشیدنی‌ها با کمترین میزان افزودن شیرین کننده تهیه شوند.
انتهای پیام/
نظرات بینندگان