کد خبر: ۱۳۱۰۴۵
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۳ - ۱۷ تير ۱۳۹۸

جزئیات سفر معاون اول رئیس جمهور به فارس اعلام شد

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری در راستای سفرهای اعضای هیأت دولت به سراسر کشور با همراهی برخی اعضای کابینه و مسئولان ارشد دستگاه‌های اجرایی وارد فارس خواهد شد.
به گزارش شیرازه، دکترعنایت الله رحیمی در خصوص سفر معاون اول رییس جمهور به استان فارس گفت: معاون اول رئیس جمهوری در این سفر در شهرستان‌های لامرد، مُهر، جهرم و شیراز حضور خواهد یافت.

استاندار فارس گفت: شهرستان لامرد نخستین میزبان دکتر جهانگیری است و معاون اول رئیس جمهوری در برنامه آغازین سفر خود از مجتمع بزرگ آلومینیوم جنوب بازدید می‌کند.

وی اظهار داشت: احداث این مجتمع از مصوبات سفر دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری به استان فارس است که با توجه به آثار و برکاتی که اجرای این طرح در مسیر توسعه کشور و استان دارد، با اهتمام ویژه ای از سوی دولت در حال پیگیری است.

 
*شتاب بخشی به توسعه فارس

دکتر رحیمی گفت: معاون اول رئیس جمهوری در ادامه این سفر به شهرستان مهر می‌رود و ضمن بازدید از طرح‌های استحصال اتان و طرح تولید بنزین، در نشستی با محوریت توسعه جنوب استان فارس شرکت خواهد کرد.

وی افزود: با توجه به لزوم دسترسی صنایع به منابع آبی و نزدیکی مناطق جنوبی فارس به خلیج فارس، بستر مناسبی برای استقرار صنایع در این منطقه از سوی دولت اندیشیده شده و سرمایه گذاری‌های زیادی در این راستا صورت گرفته است و انتظار می‌رود با تاکید معاون اول رئیس جمهوری در این سفر، توسعه این منطقه شتاب بیشتری بگیرد.


استاندار فارس با اشاره به اینکه هم اینک طرح های عمرانی به ارزش افزون بر ۵۰ هزار میلیارد تومان در نقاط مختلف استان در حال اجرا است، اظهار داشت: تلاش بر این است که پروژه های بزرگ در دست احداث که برخی از آنها ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند تا پایان دولت دوازدهم به بهره‌برداری برسند.

 *بهره برداری از طرح‌های عمرانی در جهرم

استاندار فارس همچنین گفت: واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی ۳۲۰ مگاواتی جهرم روز سه شنبه با حضور معاون اول رئیس جمهوری و وزیر نیرو به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: طرح آبرسانی به شهر جهرم از سد سلمان فارسی و تصفیه خانه آب این شهر نیز در این سفر به بهره برداری خواهد رسید و مردم منطقه از مزایای دسترسی به آب آشامیدنی ذخیره شده در این سد بهره مند خواهند شد.

 
*امضای تفاهم نامه

رحیمی در ادامه با اشاره به عزم دولت در بهره گیری از ظرفیت دانشگاهیان در توسعه کشور گفت: همزمان با حضور معاون اول رئیس جمهوری در جهرم و در آئینی، تفاهم نامه‌ای بین معاونت توسعه روستایی نهاد ریاست جمهوری و دانشگاه پیام نور منعقد می‌شود تا از ظرفیت این دانشگاه در مسیر محرومیت زدایی و توسعه روستاها به شکل مطلوبی بهره گرفته شود.
 

*نشستی برای توسعه روستاهای فارس

استاندار فارس گفت با توجه به گستردگی استان امکان حضور معاون اول رییس جمهور در همه شهرستان ها فراهم نشد اما دوروز قبل معاون رییس جمهوردرامورزنان و خانواده  و دوشنبه وسه شنبه وزیر نیرو ازتعدادی شهرستانهای ازجمله ممسنی، مصیری، اقلید مرودشت بازدید و معاون رییس جمهورورییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و...ازشهرستان شیراز بازدید و در مراسم توسعه روستایی حضور خواهندیافت.

  وی با بیان اینکه  معاون رئیس جمهوری در آخرین بخش از برنامه‌های خود در سفر به استان فارس، در نشست توسعه روستاهای استان فارس شرکت خواهد کردافزود: در این جلسه فرصتی برای طرح دیدگاه‌های دهیاران استان فارس در حضور معاون اول رئیس جمهوری فراهم شده است و امید است که این نشست به شتاب بخشی به توسعه روستاها منجر شود.

 وی ادامه داد: اکنون تمامی دولتمردان و مسوولان نظام جمهوری اسلامی بر این نکته واقف هستند که قطار توسعه ایران اسلامی از مناطق روستایی و عشایری می گذرد و توجه به پتانسیل های بومی این مناطق زمینه رشد و توسعه بستر های لازم سایر نقاط آماده نموده و توسعه رقم خواهد زد.



نظرات بینندگان