کد خبر: ۱۳۱۰۵۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۸ - ۱۸ تير ۱۳۹۸

بازدید جهانگیری از واحد‌های صنعتی تولیدی مهر

معاون اول رییس جمهور از شرکت پالایش پارسیان سپهر، شرکت پترو پیمان دانا تولید کننده بنزین در شهرستان مهر و مجتمع بزرگ آلومینیوم جنوب کشور بازدید کرد.
 به گزارش شیرازه، اسحاق جهانگیری در جریان سفر به استان فارس، با حضور در شرکت پالایش پارسیان سپهر واقع در شهرستان مهر، از پروژه در دست اجرای طرح استهصال اتان بازدید کرد.

این طرح با سرمایه گذاری 1016 میلیون یورو در دست اجرا است و تاکنون 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و قرار است تا دو سال آینده به بهره برداری برسد.

ظرفیت تولیدی طرح استحصال اتان روزانه 75 میلیون متر مکعب اتان خواهد بود.

 اسحاق جهانگیری همچنین در ادامه برنامه‌های سفر یک روزه خود به استان فارس، از پروژه در دست احداث تولید بنزین شرکت پترو پیمان دانا بازدید کرد و با توضیحات مجریان طرح در جریان میزان پیشرفت فیزیکی و برنامه زمان بندی برای تکمیل پروژه قرار گرفت.

شرکت پترو پیمان دانا با سرمایه گذاری 500 میلیارد تومانی بخش خصوصی در حال احداث است و در حال حاضر پیشرفت فیزیکی آن 60 درصد است و پس از بهره برداری برای 300 نفر بصورت مستقیم و 600 نفر بصورت غیرمستقیم اشتغال زایی خواهد

معاون اول رئیس جمهور در ادامه با حضور در شهرستان لامرد از کارخانه ذوب آلومینیوم جنوب با ظرفیت اولیه تولید سالانه 300 هزار تن آلومینیوم بازدید کرد.

کارخانه ذوب آلومینیوم جنوب چهارمین کارخانه تولید آلومینیوم در کشور و بزرگترین و مدرن‌ترین کارخانه تولید آلومینیوم و آنود در خاورمیانه است که 82 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و چهار هزار و 500 نفر نیرو در دو شیفت کاری در حال تکمیل این کارخانه است.

در حال حاضر ظرفیت تولید آلومینیوم در کشور حدود 300 هزار تن است که توسط سه کارخانه تولید می‌شود و این درحالی است که نیاز سالانه کشور به آلومینیوم یک میلیون تن است.

برای تولید آلومینیوم نیاز به مواد اولیه‌ای به نام آنود است که در این کارخانه آنود هم تولید می‌شود.

عملیات اجرایی مجتمع بزرگ آلومینیوم جنوب کشور از زمستان 94 در مساحتی بیش از 200 هکتار با اعتبار اولیه افزون بر 1.2 میلیارد دلار آغاز شده و این مجتمع توسط شرکت چینی در حال احداث است.
نظرات بینندگان