کد خبر: ۱۳۱۰۵۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۲ - ۱۸ تير ۱۳۹۸

بهره برداری از پست ۲۳۰ کیلوولت دانشگاه شیراز

با حضور وزیر نیرو پروژه برق رسانی پست ۲۳۰ کیلوولت GIS دانشگاه شیراز افتتاح شد.
به گزارش شیرازه، وزیر نیرو گفت : ۳۸ میلیارد تومان برای ساخت این پست هزینه شده است و نقش تعیین کننده ای در تامین برق پایدار شیراز دارد که موجب فراهم کردن فرصت های مناسب سرمایه گذاری دارد .

رضا اردکانیان گفت :۱۲ طرح را در بخش های مختلف آب و برق و فاضلاب از روز گذشته در فارس در شهرستان های اقلید ، مرودشت ، شیراز و ممسنی و جهرم را با اعتبار ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان افتتاح شده است .

وزیر نیرو همچنین به مردم شیراز قول داد بخش اول خط دوم آبرسانی از سد درودزن به شیراز تا پایان آبان ماه و بخش دوم تا پایان سال ۹۸ بهره برداری شود .

وی گفت : وزارت نیرو در حال حاضر ۳۸۶ پروژه با اعتبار ۷ هزار میلیارد تومان در کشور در دست اجرا دارد که به طور متوسط حدود ا۴۰ درصد پیشرفت داشته اند .

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای فارس گفت : پست ۲۳۰ کیلو ولت دانشگاه می تواند برق مطمین و پایدارتری برای مشترکان در شیراز تامین کند .

کریمی افزود: این پست gis هست یعنی فضای کمتری اشعال می کند و خروجی کابل های فشار قوی به شکل هوایی در پست های دیگر خارج می شوند و صورت زمینی خارج شده است .
وی تصریح کرد: کلنگ زنی دو پست جدید هم امروز در اقلید و شیراز آغاز شد .

نماینده مردم شیراز هم در مراسم افتتاح این خط برق رسانی از وضعیت توسعه شیراز در زمینه آب و برق گلایه کرد و گفت : مردم در شیراز از وضعیت کم آبی گلایه مند هستند .

رضایی با بیان اینکه در حال حاضر ۷۰ درصد اب شیراز از چاه ها و ۳۰ درصد هم از سد درودزن تامین می شود که با افتتاح خط دو انتقال اب از درودزن به شیراز مشکلات آب در شیراز تا حدی مرتفع می شود.

نظرات بینندگان