کد خبر: ۱۳۱۰۷۹
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۱ - ۱۸ تير ۱۳۹۸
معاون عمرانی وزارت کشور:

مسیر توسعه کشور از روستاها می گذرد

دکتر جمالی نژاد گفت: اگر رشد و پیشرفت در جامعه را می خواهیم، باید به دنبال توزیع متوازن جمعیت و خدمات باشیم.
به گزارش شیرازه، دکتر مهدی جمالی نژاد، معاون توسعه و عمران وزارت کشور در همایش توسعه روستایی فارس ابتدا به فلسفه نامگذاری ایام اشاره کرد و گفت: فلسفه نامگذاری ایام، این است که شناخت پیدا کنیم نسبت به آن عنوان و واژه و ترویج کنیم آن فعالیت و شغل را و آگاهی بخشی در ارتباط با آن موضوع کنیم.
وی با بیان اینکه هر دولت و مجموعه ای وقتی کار خود را شروع می کند، یک سیاست اصلی را مدنظر دارد که سیاست محوری آن است اظهار داشت: سیاست اصلی وزارت کشور در بحث توسعه و پیشرفت کشور یک اصل بوده است. 

به گفته جمالی نژاد، اگر کشور  می خواهد شاهد توسعه متوازن باشد، باید توزیع متوازن خدمات و جمعیت را داشته  باشد، و اگر غیر این باشد، همین بیماری سندروم کلان شهری خواهد شد که امروز دچارش هستیم  و این نظام شهری ما را دچار خدشه میکند. 
معاون عمرانی وزارت کشور، با بیان اینکه قبل از سال 1300، نظام شهری، نظام کهکشانی بود تصریح کرد: با اصلاحات ارضی این نظامات به هم می ریزد و تبدیل به نظام زنجیره ای می شود و روستاها و شهرهای میانی خالی از جمعیت می شود. به همین دلیل سیاست اصلی وزارت کشور، توزیع عادلانه امکانات و خدمات با همین رویکرد بوده است. 

مسیر توسعه کشور از روستاها می گذرد

جمالی نژاد، شرط توسعه پایدار این است که افزایش جمعیت به صورت متوازن دانست و اظهار داشت: اعتقاد من این است که توسعه کشور از روستاها می گذرد. اگر.توجه شود به روستاها که مراکز تولید و مولد هستند، یقینا کشور پیشرفت خواهد کرد. 
وی به دغدغه دهداران اشاره کرد و گفت: دغدغه اصلی دهداران، تثبیت جایگاه قانونی دهیاران است که اصلاح آئین نامه استخدام دهیاران مراحل اولیه را طی کرده و به زودی برای اجرا ارسال خواهد شد.
معاون عمرانی وزارت کشور در ادامه به افزایش سهم دهیاری ها را از عوارض سوخت اشاره کرد و تاکید کرد: این مسئله در بودجه سال 98 دیده شده است.
به گفته جمالی نژاد، کارآفرینی در مناطق روستایی بحث مهمی است که مهاجرت را رقم.میزند. در این راستا، چیزی حدود 2هزار طرح ویژه اشتغالزایی و کارآفرینی در روستا جمع آوری شده است و چندین جشنواره برای کارآفرینان روستایی داشته ایم.
وی تصریح کرد: د حوزه اشتغال روستایی، در حوزه مشارکت پروژه های زودبازده، هر مقدار تسهیلات بخواهند یاری می کنیم و در بحث تنفس آن هم همراهیم.
جمالی نژاد همچنین خبر از دهیاری 3هزار و 576 بانو داد و گفت: دهداران ما می توانند بخشدار یا شهرداران موفقی باشند. 
معاون عمرانی وزارت کشور با بیان اینکه در توسعه روستاها، توسعه فضای سبز روستاها برایمان
برچسب ها: شیرازه ، شیراز ، فارس
نظرات بینندگان