کد خبر: ۱۳۱۰۹۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۴ - ۱۹ تير ۱۳۹۸

ارائه تسهیلات ویژه به متقاضیان احداث کشت گلخانه ای در استهبان

مدیر جهاد کشاورزی استهبان ضمن اعلام شرایط ویژه احداث گلخانه توسط دولت از کشاورزان خواست تا فرصت را غنیمت شمرده و از شرایط ایجاد شده در این زمینه استفاده کنند.
به گزارش شیرازه، مهدی اعیان منش مدیر جهاد کشاورزی استهبان در ادامه افزود: حمایت از سرمایه گذاری در زمینه توسعه گلخانه ها از راهکارهایی است که وزارت جهاد کشاورزی در دستور کار خود قرار داده است و کسانی که قصد راه اندازی گلخانه دارند می توانند از تسهیلات 9 درصدی بهره برده و علاوه بر آنکه صدور مجوز در مقیاس کوچک در حال حاضر امکان پذیر بوده، روند صدور مجوز گلخانه ها هم بیش از پیش تسهیل شده و با سرعت بیشتری انجام می شود.

وی همچنین با اشاره به پدیده خشکسالی تصریح کرد: با توجه به مشکلات عدیده ای که بخش کشاورزی ما به دلیل خشکسالی با آن دست به گریبان است، تغییر روش های آبیاری سنتی به روش های نوین در دستور کار جهاد کشاورزی قرارگرفته به نحوی که امروز می توان از سه راهکار توسعه کشت نشائی، گسترش کشت گلخانه ای و احداث سایبان ها برای مهار تنش های گرمایی استفاده نمود و تولید محصول را از نظر کمی و کیفی بهبود بخشید.

وی کشت نشا در گلخانه را یکی از راه های مدیریت صحیح  مصرف آب در بخش کشاورزی دانست و گفت: با استفاده از این روش ما علاوه بر کاهش 90درصدی مصرف آب، تنش های محیطی به طور قابل توجهی کاهش میابد و از سوی دیگر ما شاهد هستیم که میزان بهره وری و تولید محصولات گلخانه ای افزایش چشمگیری دارد.

وی با تاکید بر اینکه احداث تاسیسات گلخانه ای به معنای تغییر کاربری اراضی نیست گفت: علاوه بر اینکه احداث گلخانه نیاز به تغییر کاربری ندارد، صدور مجوز گلخانه ها تسهیل گردیده و با سرعت بیشتری نسبت به گذشته انجام می شود.

اعیان منش نقص دانش فنی را یکی از علل رکود گلخانه ها در گذشته خواند و گفت: در گذشته دانش فنی به اندازه ای نبود كه دارای گلخانه های اقتصادی باشیم و گلخانه داران بدلیل تولید خارج از فصل با مشكل مواجه می شدند كه به دلیل نقص در مدیریت گلخانه و كافی نبودن دانش فنی رخ می داد ولی امروزه بدلیل وجود کارشناسان و مشاورین خبره در این زمینه هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
انتهای پیام/
نظرات بینندگان