کد خبر: ۱۳۱۱۰۴
تاریخ انتشار: ۰۷:۰۷ - ۲۰ تير ۱۳۹۸

150 حکم انفصال‌ازخدمت به دلیل مخالفت با تفکیک باغات قصر دشت!

شهردار اسبق شیراز گفت: به دلیل مخالفت با تفکیک باغات قصر دشت در دوران تصدی بر شهرداری شیراز، 150 حکم انفصال‌ازخدمت دارم!
به گزارش شیرازه، در پی گزارش این خبرگزاری در مورد «طرح شفافیت آرای نمایندگان مجلس» که هفته گذشته منتشر شد، بخشی از آن به مصاحبه جعفر قادری نماینده سابق شیراز در مجلس شورای اسلامی و شهردار اسبق شیراز اختصاص داشت که وی 11 راهکار برای هر چه‌بهتر اجراشدن این طرح پیشنهاد داده بود.

اما ظاهراً پس از انتشار این گزارش، منتقدان قادری، وی را به عدم باور به موضوع و شعارزدگی متهم کردند که قادری نیز در واکنش به این مواضع، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز، به سلسله اقداماتی که در دوران مسؤولیت خود در شهرداری شیراز و مجلس شورای اسلامی در این راستا انجام داده بود، پرداخت.

دکتر جعفر قادری عضو هیات علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه شیراز است که سوابق نمایندگی این شهر در مجلس شورای اسلامی در دور هشتم و نهم و مسؤولیت شهرداری شیراز در سالهای 84 تا 86 را در کارنامه خود دارد.

وی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: پیرو بیان دیدگاه‌های خود مبنی بر ضرورت تصویب قانون شفافیت در امور نمایندگی، برخی از رقبای سیاسی، بنده را به شعارزدگی و عدم باور به این موضوع متهم کردند که در دفاع از این اتهام، مواردی زیر را یادآوری می‌کنم.

-عضویت داوطلبانه در کمیسیون مشترک رسیدگی به طرح تأسیس سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی در مجلس نهم

- حضور مؤثر در تصویب طرح‌هایی که منجر به تصویب قانون بهبود فضای کسب‌وکار، قانون حداکثر ساخت تولید داخل، قانون رفع موانع تولید و بسیاری از قوانین دیگری که در شفافیت مؤثر بوده است (به‌عنوان نائب رئیس و سخنگوی کمیسیون اصلی رسیدگی به این طرح‌ها فعالیت نموده‌ام و در تصویب این قوانین نقش کلیدی داشته‌ام)

- بیشترین تعداد سؤالات مطرح‌شده از وزرا در میان نمایندگان استان فارس در مجلس هشتم و نهم و احراز رتبه بالا در بین ۲۹۰ نماینده مجلس نشان‌دهنده‌ی اعتقاد این‌جانب به پاسخگویی، شفافیت و مبارزه با فساد می‌باشد.

- بیشترین طرح‌های ارائه‌شده در بین ۲۹۰ نماینده و احراز رتبه پنجم و یا ششم مشارکت در طرح‌ها در بین ۲۹۰ نماینده مجالس هشتم و نهم که با هدف شفافیت، رفع ابهامات و اشکالات قانونی، مبارزه با فساد و در راستای جلوگیری از فساد صورت گرفته است، مربوط به این‌جانب است.

- برگزاری جلسات پرسش و پاسخ در کلیه مساجد شیراز و اکثر روستاهای تابعه شهرستان شیراز نه یک‌بار بعضاً چند بار و همچنین شرکت فراوان در جلسات مناظره نشان از اهمیت این موضوع نزد این‌جانب دارد.

- اظهارنظرهای صریح و بی‌پرده نسبت به موضوعات مختلف سیاسی و اجتماعی و عدم رد هیچ مصاحبه و گفتگویی با خبرنگاران و پاسخگویی نسبت به همه سؤالات مطرح‌شده توسط آنان حکایت از این امر دارد که در این موضوع ریگی در کفش نداشته‌ام.

- حضور در گروه‌های مجازی جریان‌های اصلاح‌طلب و اصولگرا و پاسخگویی به سؤالات و اظهارات تند و صریح آن‌ها در موضوعات مختلف حکایت از این امر دارد که موردی برای پنهان‌کاری نداشته‌ام.

- ساده زیستی و عدم گرایش به تجمل‌گرایی، شفاف بودن عملکرد و زندگی شخصی، دال بر تطابق عمل با شعارهای ابرازی این‌جانب می‌باشد.

- اعلام مخالفت‌های جدی نسبت به عملکردها و تصمیمات نادرست دولت‌های نهم، دهم، یازدهم و دوازدهم در موضوعات اقتصادی، اجتماعی و سیاسی حاکی از این مسئله می‌باشد که اهل‌معامله و بده بستان‌های سیاسی نمی‌باشم.

- دلیل عدم پذیرش مسئولیت در دولت‌های یازدهم و دوازدهم صرفاً تأکید بر این مسئله بوده است که متهم به عدول از پرسشگری نشده و خدایی ناکرده مانعی برای بیان انتقادات و روحیه انتقادی این‌جانب نگردد.

- عدم ورود به بده بستان‌های سیاسی در واگذاری مسئولیت‌ها در دوران نمایندگی، شورا و شهرداری و نیز حمایت از نیروهای توانمند در مسئولیت‌ها، دغدغه اصلی بنده نسبت به مبارزه با جریان سالاری و قوم و قبیله گرایی سیاسی بوده است.

- در تحقیق و تفحص از دستگاه‌ها و موضوعات مختلف و همچنین در ارجاع موارد تخلف دستگاه‌ها به قوه قضاییه حضور جدی و پررنگ داشته‌ام.

- یا استیضاحی را امضاء ننموده‌ام یا در صورت امضاء نمودن از تصمیم خود عقب‌نشینی نکرده‌ام که به‌عنوان‌مثال می‌توان به استیضاح وزیر کشور به دلیل خلف وعده داده‌شده به نمایندگان در جریان انتصاب استاندار فارس اشاره کرد که تحت هیچ عنوانی امضاء خود را پس نگرفته‌ام.

- برخورد جدی باسیاست‌های غلط دولتمردان در سطوح ملی و محلی و حفظ روحیه انتقادی در سه دولتی که با آن‌ها هم‌دوره بوده‌ام نشان از تطابق عمل با شعارهای مطرح‌شده دارد.

- آیا می‌توان فردی را که همکار فعال سازمان دیده بان شفافیت است را کم‌کار در شفافیت و مبارزه با فساد نامید؟

- آیا می‌توان فردی را که پیگیر تصویب قوانین شفافیت آرا و سفرهای نمایندگان، کنترل دارایی مسئولین و نمایندگان قبل و بعد از نمایندگی است را به کوتاهی در مبارزه با فساد و غیر معتقد به شفافیت متهم کرد؟

- آیا می‌توان فردی را که در دوران شهرداری به علت تن ندادن به فساد تفکیک باغات قصردشت ۱۵۰ حکم انفصال خدمت علیه او صادر شده است و به علت تن ندادن به عدم وصول عوارض از پروژه مدیران، شانس ابقاء در شهرداری را ازدست‌داده است را به شعارزدگی و بی‌عملی در مبارزه با فساد متهم کرد؟

قادری در پایان این گفت‌وگو نیز اظهار داشت: وقتی لازمه شفافیت و مبارزه با فساد، اطلاع‌رسانی است، آیا می‌توان یک چهره رسانه‌ای و اهل کار با فضای مجازی را متهم به شعارزدگی در این حوزه‌ها کرد؟

یادآور می‌شود طرح «شفافیت آرای نمایندگان مجلس» باوجودآنکه یک سال از مطرح‌شدن آن می‌گذرد، هنوز در مجلس به سرانجام و تصویب نهایی نرسیده است و طبق گفته علی‌اکبری نماینده شیراز، با پذیرش کلیات، قرار است در هفته آینده در مورد جزئیات 2 بند آن بحث و تبادل‌نظر شود.

نظرات بینندگان